שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » אחד מפרוייקטי הענק בצפון רוקם עור וגידים
מתחדשים בגליל
הוועדה המחוזית יחד עם המועצה המקומית חצור הגלילית שקדו במשך שנים על תוכניות דקדקניות להקמת האיירפורט-סיטי הצפוני, הרובע החדש של הגליל
| צילום: ערן מבל אדריכלים

אחד מפרוייקטי הענק בצפון בפרט ובמדינת ישראל בכלל רוקם עור וגידים בימים אלו. בוועדה המחוזית יחד עם המועצה המקומית חצור הגלילית שקדו במשך שנים על תוכניות דקדקניות להקמת האיירפורט-סיטי הצפוני, הרובע החדש של הגליל, מתחם ענק הגדול פי 4 מעזריאלי ובו מגורים, מתחמי תיירות, תעסוקה ומסחר, מרכז תחבורה ציבורית אזורי וכו' בתפיסה העירונית החדשה- הכל במתחם אחד.

ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה מורחבת בהובלת יו"ר הוועדה המחוזית – אוֹרי אילן עם צוות המחוז, נציגי נתיבי ישראל, רכבת ישראל, רשות הניקוז, גז, מהנדסים, מתכננים ונציגי המועצה בחצור הגלילית בהובלת ראש המועצה, על מנת לבצע תיאומים אחרונים לקראת הגשה התוכנית לאישור סופי כאשר במחוז מגדירים את חצור הגלילית כ"ישוב בפיתוח מואץ" עם ביקוש לבניה רוויה ואוכלוסייה צעירה, עובר שינוי תדמית, ישוב מרכזי עם גישה ישירה לכביש 90 ולתחנת הרכבת העתידית, ערכי טבע ופוטנציאל לפיתוח טיילות ותיירות" ופרויקט הענק מתוכנן לממש פוטנציאל זה.

הרובע החדש של הגליל שיהווה את האיירפורט-סיטי הצפוני יוקם על שטח עצום של 320 דונם בעירוב שימושים, 300,000 מ"ר של מסחר, תיירות ומגורים בליבו של הגליל. על פי התוכנית, סביב תחנת הרכבת תהיה התחנה המרכזית ובסמוך גם שדה התעופה מחניים כך שהמתחם יהווה מוקד צפוני לתחבורה ציבורית כאשר גם הרכבל שעתיד להבנות מצפת לעבר הרכבת, יוקם במתחם החדש. הפרויקט ייתן מענה גם למגורים, מתחמי קניות מסחר, תעסוקה, תיירות וכו'. במתחם יוקמו  500 יחידות דיור, אצטדיון עירוני חדש ומתחם ספורט, בניין העירייה, מפעלים זעירים, מתחם מסחר, שטחי תיירות והייטק. מדובר בפרויקט עצום- בנייני עזריאלי הינם כ 70,000 מ"ר ואילו הרובע החדש יהיה גדול פי 4 ובלב הגליל.

אוֹרי אילן יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון ציין: "במסגרת התכנית האסטרטגית, המכינה את המחוז להכפלת האוכלוסייה, המרקם העירוני המורכב מחצור הגלילית, ראש פינה וצפת הופך להיות מרכז העירוני של הגליל המזרחי. הוועדה אמצה המחוזית מסמך מדיניות לתכנון שלוש הרשויות האלה, בהסכמה ביניהן, כדי לייצר תכנית אחת שמחזקת את הגוש כולו. הוועדה המחוזית אשרה את תוואי הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה ומיטוב מירבי במיקום התחנות, כחלק מהמרקמים העירוניים. התחנה בחצור הגלילית, תהווה מנוף לפיתוח עירוני רב שימושים, עם בנייה של רובע תוסס, איכותי, רב הזדמנויות ועם נגישות מצוינת לאזור כולו. חצור הגלילית תהפוך עיר מרכזית אטרקטיבית שטוב לחיות בה. תכנית הרובע העירוני החדש, עוד תגדל בעתיד הקרוב, ותכלול גם את אזור התעשייה הישן הקיים בעיר, ותציע גם בו תוספת שימושים עירוניים מגוונים בדיוק כמו ברובע הזה. תעשייה כבדה, תמצא בסופו של דבר את מקומה הטבעי באזור התעשייה המרחבי צח"ר, שגם בו מקודמת תכנית להרחבתו הניכרת. אני מאוד נרגש ומרוצה מהאופן שבו כל הגורמים הנוגעים בדבר מתגייסים לצורך תיאומים רבים הנדרשים כדי לאפשר את התכנית המורכבת הזו. תודה מיוחדת לראש המועצה, שמעון סויסה, שמסייע לנו לרתום את כולם למשימה".

ראש המועצה שמעון סויסה הוסיף: "אני נרגש נוכח הפרויקט האדיר, הרובע החדש של הגליל יהיה בחצור הגלילית וייתן מענה לתפיסה העירונית החדשה- הכל במתחם אחד כאשר לב התחבורה והמסחר של הגליל יהיו בחצור הגלילית ובכך נייצר מקומות תעסוקה רבים, מענה לביקוש האדיר למגורים, מתחמי פנאי ושיפור איכות החיים. מדובר בפרויקט משנה מציאות עבור חצור בפרט והגליל בכלל ואני מודה ליו"ר הוועדה אורי אילן וכל הצוות על הסיוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים