שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אחרי הפריימריז – מפלגת העבודה מזנקת
סקר
אילו הבחירות היו נערכות היום הליכוד היה זוכה ל-29 מנדטים ואילו יש עתיד ותקווה חדשה היו זוכות ל-16 מנדטים כל אחת. נתון מוזר: ש"ס יורדת ל-7, יהדות התורה 8
בניין הכנסת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 13 ונערך על ידי פרופ' קמיל פוקס מציג תמונה מפתיעה של המפה הפוליטית, 49 ימים לפני הבחירות. בעוד כ-48 שעות יסגרו באופן סופי רשימות המפלגות לקראת בחירות 2021 ושאלת האיחודים השונים תוכרע.

סקר המנדטים: הליכוד עם 29 מנדטים, יש עתיד 16, תקווה חדשה 16, ימינה 10, הרשימה המשותפת 10, מפלגת העבודה ברשות מרב מיכאלי 8 מנדטים, יהדות התורה 8, ש"ס 7, ישראל ביתנו 7, מר"צ 5, כחול לבן 4.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן: הכלכלית של ירון זליכה עם 2.7%, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 2%, כל אחת. מפלגתו של רון חולדאי עם 0.9% מצביעים בלבד.

הסקר בדק מה יקרה במצב של איחוד בשמאל, שתכלול את העבודה, הישראלים ותנופה, אז האיחוד יניב 11 מנדטים. במצב כזה – יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ומרצ יאבדו מנדט. לעומת זאת, ימינה דווקא תרוויח אחד.

בתרחיש של ריצה משותפת של הבית היהודי והציונות הדתית של סמוטריץ' וחגית משה, נשאלו הנסקרים על הסכמתם לצרף גם את עוצמה יהודית של בן גביר. בצד השני – רעם בראשות מנסור עבאס מתפצלת מהרשימה המשותפת.

במצב כזה, הליכוד ונתניהו נחלשים עוד יותר ל-27 מנדטים. יש עתיד יורדת במנדט אחד ל-15, תקווה חדשה עם 14, ימינה יורדת ל-8 ואילו המשותפת – ללא רעם של מנסור עבאס, נחלשת ל-8 מנדטים. יהדות התורה – 8, ש"ס – 7, ישראל ביתנו -7, העבודה – 7. איחוד הימין בין סמוטריץ' ובן גביר מניב 6 מנדטים, מרצ – 5, ועל סף אחוז החסימה כחול לבן עם 4 ורעמ עם 4 גם כן.

35% השיבו כי נתניהו הוא המועמד שלהם להרכיב את הממשלה הבאה. 16% בחרו בסער, 14% – לפיד, 9% – בנט ו-7% בחרו בגנץ. בתשובה לשאלה 'מי היית רוצה שירכיב את הממשלה אם זה לא יהיה נתניהו' בחרו 23% בגדעון סער, 20% בבנט ו-19% בלפיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים