שיתוף
תגובות
לאישה » אחרי שזורעים – יש פירות לקצור והם שווים
רגע לנפש
היופי בעבודת הנפש הוא שלא צריך לעבוד קשה, צריך לעבוד לאט ומעט • גם אם לא הצלחת היום – תצליחי אולי מחר וגם אם הצלחת מעט, זו התקדמות יפה וזה הרבה יותר מכלום
תגיות:
שדה חיטים | צילום: TTstudio

שבוע שעבר דיברנו על שקט. כשיש סביבנו רעש אנחנו לא יכולות לעשות סדר בדברים. השבוע ננסה להתמקד בעניין המראה (ראי). כבר כתבתי על כך בעבר, שגם בקבלה יש את אפקט המראה, מצב בו אנחנו רואים דרך השני את מה שטעון בנו תיקון ושיפור. יש לי חידוד נפלא שנהניתי ממנו מאוד ולכן רוצה לשתף אתכן.

נכנס בן אדם הביתה ואשתו צועקת עליו צעקות רמות ומאיימות (או להפך, זו רק דוגמה). מעשה שעשה לא מצא חן בעיניה והיא מפליאה בו את שבט לשונה. יש לו שתי אופציות: אחת לשתוק ולהמתין, או לשתוק וללכת, השניה היא פשוט לצעוק עליה בחזרה. הוא אפילו לא מבין למה היא כה צועקת עליו, זה ממש לא מגיע לו, הוא יכול ברגע להחזיר לה.

אלא מה העניין? איך שנגיב, זה מה שיגדיר אותנו. האדם שמולנו הוא כלל אינו פקטור בסיפור. גם אם הוא טועה טעות מרה, גם אם הוא הכי לא הוגן, אם אנחנו רוצים עבודת המידות אמיתית, אנחנו צריכים לקחת את האחריות אל עצמנו, להבין מדוע הזדמן לפתחנו הניסיון הזה. תמיד צריכים לחשוב האם נגררים לתגובה מתוך חולשה ואגו? או מתוך לימוד וצמיחה.

תמיד תסתכלי על עצמך. התגובה שלך היא זו שבונה אותך. נכון, זה לא קל בכלל כשמישהו בא מולנו ומעלה בנו אמוציות, אך הרעיון הוא להיות מודעים ובהכרה. כשאנחנו מודעים למשהו, אנחנו יכולים להתחיל לשנות אותו. גם אם לא מיד, גם אם לא הכל, לפחות להיות במודעות.

תמיד יש לנו סיבות להאשים מישהו אחר במשהו שקורה לנו, אך אם את רוצה לגדול, להיות חזקה, את צריכה לקחת את האחריות עלייך. זה לא הופך אותך לוותרנית וחלשה, זה הופך אותך לחזקה שחושבת איך להגיב מתוך אהבה וחיוביות, כדי שהדברים יתקבלו. כשמגיבים מתוך אגו ושליליות, שום דבר טוב לא יקרה לנו ולא לשני.

עבודת המידות היא כיצד להעביר מסר בחיוביות כדי שהשני יוכל להקשיב. אל תנסו לשכנע, בוודאי לא במצב של כעס או פגיעה. רק מתי שתירגעו ותצליחו להיות באנרגיה חיובית, זה יופנם אצל השני וזה נקרע לזרוע.

אחרי שזורעים – ברור שקוצרים, אז תתחילו לנסות להתאמן על זה, שווה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים