שיתוף
תגובות
דעות » אחרי 30 שנה בפוליטיקה: גפני מנסה לעשות בן גביר
היילכו שניהם יחדיו?
האמירות של גפני על הקמת ממשלה לא בראשות נתניהו, מדליקות נורות אדומות על כוונותיו. מי הם המורים של גפני שמהם הוא מעתיק ומדוע גפני חייב לשנות דיסקט • פרשנות
ח"כ משה גפני ואיתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב ונועם מושקוביץ, דוברות הכנסת. עיבוד: בחזית

האם החרדים אכן יקימו ממשלה ללא נתניהו? לפי הדיבורים של גפני בשבועות האחרונים ולפי מספר ח"כים שבחדרי חדרים מחזקים את דבריו, נראה שהח"כים החרדים עשו חושבים והחליטו לתת צ'אנס למועמד אחר מהליכוד או אפילו לגנץ.

לא אשקר, מהצד זה לא נראה טבעי, נראה שגפני ממש מתאמץ לספר לכולנו שהוא נגד נתניהו. מרגיש שיש לו אינטרס חבוי שאותו הוא רוצה להשיג.

בחודש האחרון, גפני תקף מספר פעמים את סמוטריץ, ובמאמר בבטאון דגל התורה – יתד נאמן, תקפו את בן גביר, שמועות אומרות כי לכאורה לגפני יד במערכת. ההחלטה של גפני לחורר את הספינה בעת ההפלגה – במקום לשמור על אחדות בקואליציה, היא הזויה ומסוכנת.

כפי שאמר לי גורם בכיר ביהדות התורה לאחר דבריו של גפני כי יש להקים ממשלה ע"י מי שסיכוייו רבים יותר: ‏"האמירה של גפני עצרה לעת עתה אפשרות לעריקה נוספת של ח"כ מהקואליציה. זה הזמן לאחד שורות ולא לגרום לקרע במחנה האמוני שכבר שנה מדמם".

תיכף נדבר על האינטרס לכאורה של גפני בפרובוקציות שהוא מעורר, כמו לדוגמה להטיל מס על בעלי כלבים בטענה כלשהי. הרווח היחיד שלו זה סיקור וכותרות. נראה שהוא מנסה לחקות מישהו, אבל תיכף.

קְשֹׁט עַצְמְךָ

הבוקר קרה מהלך מעניין ומצחיק. ח"כ מאיר פרוש מאגודת ישראל, סייר במירון עם השר לשירותי דת מתן כהנא. הדבר עורר סערה לאחר שבדגל התורה תקפו את פרוש על השת"פ עם מי "שתקע לנו סכין בגב".

מה מצחיק? שבאותו זמן ממש, ראש מועצת קרית יערים, יצחק רביץ, סייר עם שרת הפנים איילת שקד, חברת מפלגתו של השר כהנא. פרט חשוב ומעניין, רביץ הינו חבר בדגל התורה. נחכה לגינוי.

התלמיד גפני

גפני תקף את סמוטריץ שבגלל סירובו להקים ממשלה עם רע"מ, קמה לה הממשלה הרעה הזאת. גפני ממרום גילו, יושב מהצד באופוזיציה ולומד מושגים חדשים מחבריו הצעירים והדי טריים בפוליטיקה לעומתו.

כמה גפני העז לבקש תקציבים לעולם הישיבות בתמורה לישיבה בממשלה כלשהי? לא הרבה, מסתכם סביב המיליארד שקל לשנה. כמה עבאס ביקש על ישיבה בממשלה? השמועות אומרות שסביב ה-50 מיליארד.

גפני לומד שבשביל ישיבה בממשלה, אפשר לבקש הרבה יותר מהמושגים אליו הורגל. אולי לכן הוא משתולל כעת כשריח בחירות באופק וסמוטריץ שוב יגנוב ליהדות התורה עשרות אלפי קולות.

אפרופו סמוטריץ, נחזור להתקפות של גפני עליו. גפני רואה מול עיניו אדם ערכי שלא זז מטר בלי דעת רבותיו ומצפונו. הציבור אוהב את האמת שסמוטריץ משדר, אולי זו הסיבה שאלפים מהמגזר החרדי הצביעו לו? ההתקפות של גפני מוכיחות שבליבו מכונן פחד תמידי מסיבוב נוסף בו בצלאל ימשיך להיות כוכב.

נחזור למודל לחיקוי של גפני: דבריו של גפני על הקמת ממשלה, התקפת חבריו באופוזיציה והשיא בהגשת הצעת חוק שתחייב תשלום עמלה לבעלי כלבים. נראה שגפני לומד מהמאסטר של "הפרובוקציות", ידידו שגונב לו אלפי קולות – איתמר בן גביר.

שוב אפרופו, הפעם בן גביר שעולה להר הבית ומאמר יתד נאמן שיוצא מיד נגד הח"כ שלא נשמע לגדולי ישראל. כמו"כ, פרוש שפוגש את כהנא ובדגל ממהרים לתקוף את הח"כ שלא נשמע לגדולי ישראל.

האם גדולי ישראל הם רק הרבנים שאיתם גפני מתייעץ? פרוש מנפנף לאחר הסיור עם כהנא, במכתב של רבנים שתומכים בו בהידברות עם הממשלה לטובת עם ישראל. בן גביר מנפנף בדעת רבותיו המאשרים לו לעלות להר הבית.

‏פרוש הוא ח"כ אחראי ואיש ציבור. התנהלות הח"כים החרדים בכל מה שקשור למירון עד היום, הובילה לאסון מחריד. פרוש לא רוצה שזה יקרה שוב ובשביל זה, גדולי ישראל שלו (כן גפני, יש עוד רבנים חוץ משלך) מאשרים לו לפגוש את כהנא. ובא לציון גואל.

טעות אסטרטגית

לסיכום, גפני הוא איש רב פעלים שלו זכויות רבות. אך נראה שכל מה שגפני צריך זה להבין את הלך הרוח בציבור הבוחרים שלו. לתקוף את נתניהו, סמוטריץ ובן גביר – שהם דמויות אהובות בציבור החרדי ואף מתקבלים בזרועות פתוחות בבתי רבנים ובאירועים, זוהי טעות אסטרטגית.

מילה ממני אליך הרב גפני: תנהל משא ומתן עם נתניהו מאחורי הקלעים, תספר לו מה אתה רוצה ומה החששות. תעבוד בשת"פ עם סמוטריץ ובן גביר, אולי תעבירו הצעות חוק ביחד. הכי חשוב, תלמד מפרוש, איש ציבור שבוחריו נמצאים בראש מעייניו. יש לי עוד כמה עצות לגפני, אבל לא שאלו אותי אז אוותר. בהצלחה לצדדים.

איציק ברנדויין הוא עיתונאי ועורך האתר 'בחזית'

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. לא פירסמתם את תגובתי וכשניסיתי לשמור שנית האתר הגיב שכבר שמרתי.
    זו התנהלות לא הוגנת

  2. כמו שסיימת, לא שאלו אותך וגם בענין הזה לא ביקשו ממך עצות לגפני.
    פורוש הוא איש ציבור שבוחריו נמצאים בראש מעיניו??? נשמח שתספר לנו על זה.
    ולחזור על הבדיחה שכנראה אותך הצחיקה…. ההשוואה בין הפגישה של פורוש עם כהנא לפגישה של רביץ ושקד, לא דומה וגם לא מצחיק.
    לעלות להר הבית כבר ידועה דעתם של רוב מנין ובנין של פוסקי וגדולי התורה. מותר לגפני לומר זאת. ונשמח לראות את המסמך שאתה אומר שפורוש נופף בו.
    בקיצור, אנחנו לא מטומטמים!

  3. די אם השטויות ואיך יודעים שזה שטויות ממירון הרי איזה חכים חרדים לא התנהלו נכון לגבי מירון זה לא גפני הוא לא ניסה לדחוף עוד הדלקות ועוד אחמים רק ניסה לדאוג לתקציבים. למה פרוש נפגש עם כהנא בדיוק בשביל זה לנסות לעגל כמה פינות תמורת הליטרת כבוד של הסיור המשותף אבל כידוע למי אכפת העובדות .

  4. לכל המטומטמים שחושבים שכל הציבור מטומטם.
    כהנא תקע לנו סכין בגב,
    איילת שקד עדיין לא, ויש עוד חלום שתערוק לאן שהוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים