שיתוף
תגובות
חדשות » נגמרה הסבלנות • וושינגטון במסר לפוטין- ירי לשטח נאט"ו יגרור תגובה עוצמתית
פיצוץ רוסי-אמריקאי
אחרי שרוסיה הפגיזה בסיס אוקראיני הגובל בפולין לאחסון עשרות טונות של חימוש מערבי, ושימש זירת אימונים לכוחות נאטו, הבית הלבן עבר מדיבורים, לאיומים מפורשים

רוסיה מודה שתקפה את הבסיס הצבאי יבוריב במערב אוקראינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית הרשמית. רוסיה טוענת שאוקראינה השתמשה במחנה כדי לאחסן ציוד צבאי שנמסר לה ממדינות זרות.

משרד ההגנה הרוסי טוען שבהתקפה נפגעו "עד 180 שכירי חרב זרים" וכמות גדולה של נשק זר, ומציין שרוסיה תמשיך "בהתקפות נגד שכירי החרב הזרים". ההתקפה התרחשה יממה בלבד לאחר ששר החוץ הרוסי הזהיר שמשלוחי נשק ממדינות המערב עשויות להפוך ל"מטרות צבאיות לגיטימיות"

והערב, אחרי ימים ארוכים של הפגנת רפיסות, ארצות הברית דופקת על השולחן ומאיימת מפורשות בתגובה צבאית: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אומר שארה"ב עומדת בקשר ומתייעצת עם בנות בריתה:

"אנחנו מזהירים את רוסיה מפני שימוש בנשק כימי". לדבריו, שימוש של רוסיה בנשק להשמדה המונית יהיה "קו נוסף מזעזע" שפוטין יחצה בהסתערות על החוק הבין-לאומי.

סאליבן שלח מסר אזהרה מפורש לפוטין: "אם רוסיה תירה לעבר שטח נאט"ו זה יגרום להפעלת סעיף 5 ונאט"ו תגיב עם כל כוחותיה".

מתקן האימונים שהותקף על ידי הצבא הרוסי הוא הגדול ביותר בחלק המערבי של המדינה, המקום שבו מתקיימים תרגילים משותפים עם נאט"ו.

על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, בבסיס אוחסנו אלפי טונות של אמל"ח, טילים מדויקים, טילים נגד טנקים, מערכות הגנה, מכשור מודיעין מתקדם, כלי נשק- וכל מה ששלחו מדינות המערב לצבא האוקראיני.

אחרי המתקפה, במוסקבה בחרו לשתוק. עם זאת מושל האזור, מקסים קוז'יצקי, אמר כי מטוסים רוסיים ירו כ-30 רקטות לעבר המתקן הצבאי והוסיף כי חלקם יורטו לפני שפגעו.

האוקראינים איחסנו את מצבורי הנשק האדירים במקום המערבי ביותר במדינה, ממש על קו התפר עם פולין, מתוך מחשבה שהרוסים לא יתקפו אזור הסמוך כ"כ למדינה החברה בנאט"ו. הם טעו.

עדי ראייה סיפרו כי עשרות אמבולנסים נסעו מכיוון הבסיס לאחר התקיפה, וכי עשן שחור וכבד עלה מהאזור. "פולין מגנה כל מרכיב של תוקפנות נגד אוקראינה, כולל ההפגזה על בסיס יבוריב", אמר דובר משרד החוץ הפולני.

גורמים בפולין, החברה בנאט"ו, הביעו חשש ממשי כי אחרי אוקראינה, – פולין היא היעד הבא של הכובש הרוסי.

במהלך סוף השבוע הרחיב הצבא הרוסי את המתקפות שלו עד למערב המדינה. לפי ה-CNN, ביום שישי תקפו כוחות רוסיים שדות תעופה במערב הרחוק של המדינה (אזורים שנותרו עד עכשיו רחוק מהעימות).

נזק ניכר נגרם לנמל התעופה בלוצק, כ-100 ק"מ מהגבול הפולני. מושל אזור ווהלין אמר כי תמרות עשן עלו גם משדה התעופה הצבאי באיוונו-פרנקיבסק, שנפגע מטילים.

שר הפנים האוקראיני מנסה לשגר מסר מעודד לעמו: "כוחותינו משיבים מלחמה בניקולייב וחרקוב, לא חושב שקייב תהיה תחת מצור בעתיד הקרוב". עם זאת, העיר מריאופול כולה נפלה בידי הכובש הרוסי, ומתרחש בה אסון הומניטרי של ממש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים