שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » איזה וריאנט הכי מסוכן להדבקה חוזרת?
דו"ח אמ"ן
"סוגיה מרכזית בימים אלו היא ניהול הסיכון בישראל, ביחס להגעת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם"
בדיקת קורונה | צילום: Sonis Photography, שאטרסטוק

"סוגיה מרכזית בימים אלו היא ניהול הסיכון בישראל, ביחס להגעת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם, זאת כאשר בפתח חול המועד פסח תשפ"א, ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל" – כך נכתב בדו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכ בקורונה של אמ"ן.

"שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת, מספר החולים במצב קשה ירד אל מתחת ל-500 ומקדם ההדבקה נמצא גם הוא על ערכים נמוכים, המעידים על צמצום משמעותי בהיקף ההדבקה באוכלוסייה. למרות הסימנים המעודדים הרבים, לא ניתן לקבוע, בשלב זה, שהמגיפה מאחורינו ולכן יש להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות, בעת המשך הקלת המגבלות על המשק".

"זני הנגיף החדשים – בחודשים האחרונים זוהו זנים, המגבירים משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים (הזן הדרום אפריקאי והזן הברזילאי, למשל). מוערך, שככל שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, הם עלולים לאיים גם על מועילות החיסונים".

"הזן הדרום אפריקאי (B.1.351) – לאחרונה, ניכר כי זן זה, שנקשר להדבקת מחלימים, התפשט במספר מדינות באירופה (למשל עד 10% וכ-20% מכלל הדגימות החיוביות לנגיף המרוצפות בצרפת ובלוקסמבורג, בהתאמה)".

"הזן הברזילאי (P.1) – מחקרים מצאו, כי זן זה כרוך בסיכון מוגבר להדבקת מחלימים. זן זה, אשר זוהה במדינת אמזונס בברזיל, התפשט לכל רחבי ברזיל, הנמצאת בגל תחלואה משמעותי וכן לפרגוואי, לפרו ולאורוגוואי, שכנותיה, שגם בהן החלו גלי תחלואה משמעותיים באחרונה. בנוסף, ממצאים ראשוניים של מחקר חדש העלו את האפשרות, שזן זה נקשר לעלייה בסיכון לתחלואה קשה ולתמותה בקרב חולי קורונה צעירים ובגילאי הביניים, ביחס לזן המקורי".

"זן ניו יורק – וריאנט חדש של הנגיף ממשיך להתבסס ונושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. לאור כל אלו, קיים סיכון מוגבר מתעופה נכנסת ממדינות דרום אמריקה ומרכזה וגם מארה"ב, לצד מדינות אירופה, לאור הווריאנט הדרום אפריקאי, שהתפשט בהן".

"הסיכון מווריאנטים דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל ולהגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

"חיסון מחלימים – על רקע הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים (על ידי הזן הדרום אפריקאי, שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון: הזן הברזילאי), מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם, בפרט לפני המפגשים המשפחתיים של חג הפסח, חג הפסחא והרמדאן. מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים, מפני הווריאנטים הקיימים".

לסיום כתובים באמ"ן: "נזכיר כי שמירה על מרחק, הימנעות מחללים סגורים, ככל הניתן, בעת התכנסויות משפחתיות וחברתיות, בתוספת עטיית מסכות, במהלך ימי חול המועד, הינם חיוניים לחג בטוח, זאת בפרט בנוכחות מבוגרים, גם אם כלל הנוכחים מחוסנים. מאחלים לכל בית ישראל המשך חג שמח, כשר ובריא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים