שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » איזו דיאטה הכי כדאי לכם לבחור?
עולם הדיאט
מחקר מקיף שבדק עשרות אלפי בני אדם ערך השוואה בין 14 הדיאטות הפופולריות בעולם, וקובע מהי הדרך היעילה ביותר לדיאטה בטוחה שתותיר אתכם לאורך זמן עם המשקל הרצוי
דיאטה ים תיכונית | צילום: irina2511, שאטרסטוק

ידוע כי לרוב הדיאטות שבני אדם מאמצים נדרשים הצבת יעדים לצד עקשנות רבה, אותו אנו נדרשים לאמץ למשך התקופה הקרובה של חיינו. אלא שגם לגיבורים שבנינו נכונה אכזבה רבה במעלה הדרך, בדמותה של תאריך התפוגה שבאה לידי ביטוי כעבור כשנה, כאשר הגוף מתחיל לחזור בהדרגה לממדים הישנים, מהם ביקשנו לברוח.

סקירה סטטיסטית שהכילה 121 מחקרים קודמים בהם השתתפו כ-22,000 משתתפים שגילם הממוצע נע בסביבות 49, עם עודפי משקל והשמנת יתר, העלתה כי דיאטה המבוססת על תזונה ים תיכונית עמידה לאורך זמן רב יותר מכל דיאטה עם מאפיינים אחרים.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת הרפואי The BMJ, דגם משתתפים שאימצו לעצמם לפחות אחד מתוך 14 הדיאטות הפופולריות בעולם במשך זמן ממוצע של חצי שנה.

הדיאטות סווגו לשלוש קבוצות: דיאטות דלות פחמימות, דיאטות דלות שומנים ודיאטות "מאקרו" (דיאטות "מאקרו" הן דיאטות שבהן 45-65% מהקלוריות היומיות מורכבים מפחמימות, 20-35% משומנים ו-10-35% מחלבון). המחקר ערך השוואה במדדים של אובדן משקל, ערכי כולסטרול וערכי לחץ דם. בנוסף, ערכו החוקרים השוואה בין הדיאטות עצמן וגם השוו בינן לבין תזונה רגילה ללא דיאטה.

התוצאות: בחצי השנה הראשונה באו לידי ביטוי ירידה בכמות הק"ג והכולסטרול בקרב כל הדיאטות, אלא שכעבור 12 חודשים ניתן היה לראות את השינויים. דיאטות דלות פחמימות ודיאטות דלות שומנים הביאו לירידה במשקל של 4.5 קילוגרמים בממוצע בפרק זמן של חצי שנה. לעומת זאת, אלו שביצעו את "דיאטות המאקרו" נטו לרדת מעט פחות במשקל. בשני המקרים רוב הקילוגרמים שאבדו חזרו ובגדול בפרק זמן של שנה מתחילת הדיאטה. כנ"ל גם באשר למדדי לחץ הדם והכולסטרול שהשתפרו לפרק זמן מוגבל בלבד.

עם זאת, בקרב אלו ששמרו על תזונה ים תיכונית נרשמה הפחתה של רמות הכולסטרול "הרע" (ה-LDL) במשך יותר משנה.

מסתבר, כי לדיאטה ים תיכונית יתרונות קלים בהורדת ערכי הכולסטרול ושיפור בגורמי סיכון קרדיו-וסקולריים, אולם אין דיאטה אחת שמוכיחה יעילות לאורך זמן.

בשורה התחתונה, פחות חשובה השאלה איזו דיאטה החלטתם לאמץ, מה שנחוץ לפני קבלת החלטה לצאת לדרך, היא ההתאמה לדיאטה כזו, שתוכלו לשמור עליה זמן רב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים