שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » איחוד האמירויות הודיעה על ביטול החרם הכלכלי
הסכם השלום
באיחוד האמירויות מסמנים לישראל כי הם מעוניינים בזירוז החתימה על הסכם שלום מפורט עם ישראל ומפרסמים צו חדש המבטל את החרם הכלכלי על ישראל • כל הפרטים
נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד (מימין) | צילום: Lee Bernard, שאטרסטוק

הסכם השלום קורם עור וגידים: כשבועיים להכרזה הדרמטית על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, הודיע יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זאיד א-נהיאן, על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל.

פרשנים בעולם הערבי מייחסים חשיבות רבה לחתימת נשיא המדינה ח'ליפה בן זאיד על הצו. לאור העובדה כי הוא נעלם מעין הציבור בשנים האחרונות בשל מחלתו ומי שמנהל את העניינים בפועל הוא אחיו למחצה יורש העצר מוחמד בן זאיד, שדחף להסכם שלום גלוי עם ישראל. חתימתו של הנשיא עצמו על הצו, אומרת דבר או שניים על רצונם האמיתי של האמירתים להגיע בהקדם להסכם שלום מלא ומפורט עם ישראל.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, חתימתו של הנשיא על ההסכם מאפשרת לאלתר שיתופי פעולה והסכמים מסחריים ופיננסיים בין עסקים וחברות ישראליות לחברות מקומיות. לפי סוכנות הידיעות, מטרת הצו "לתמוך בשיתוף הפעולה בין שתי המדינות כדי להגיע לכינון יחסים ביליטראליים".

הודעתו של מוחמד בן זאיד א-נהיאן באה לאחר שבועיים בהן עוסקת התקשורת הישראלית רבות בהסכם השלום, כאשר לא מעט כתבות שפורסמו בכלי התקשורת עסקו בהזדמנויות העסקיות העומדות בפני ישראלים בנסיכות הערבית. היום כאמור, הפכו אותן הזדמנויות לברות-מימוש, עם חתימת יורש העצר על הצו המבטל את החרם.

בשבוע שעבר דיווחנו כאן ב'בחזית' על סצנת הרכב המדוברת במדינה, המתאפיינת בין היתר במכירות פומביות של רשות התחבורה והדרכים של איחוד האמירויות עבור פריטים נדירים, כדוגמת לוחיות רישוי עם מספרים ייחודיים. 

כך למשל, שילם איש העסקים ההודי בלווינדר סהני בשנת 2016 33 מיליון דירהם (30,553,932 מיליון שקלים) עבור לוחית הרישוי D5 – עסקה ששברה שיא עולמי והפכה למכירה היקרה ביותר של לוחית רישוי ברחבי העולם.

בשבוע שעבר נערכה המכירה הפומבית ה-104, שנפתחה כבר ב-16 באוגוסט בהרשמה מקוונת ונערכה בשידור חי במלון אינטרקונטיננטל בפסטיבל דובאי. באירוע נמכרו כ-90 לוחיות פרימיום במחיר כולל של 14.7 מיליון דולר, כאשר הלוחית היקרה ביותר הייתה עם המספר v12, שנמכרה בסכום של 7 מיליון דירהם (6,480,606 מיליון שקלים). במקום השני הייתה הלוחית s20 שנמכרה ב-4.06 מיליון דירהם (3,703,759 מיליון שקלים).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים