שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איחוד מוקדי החירום ורפורמה באבו כביר
הפקת לקחים
גפני הודיע כי יקדם את הצעת חוק איחוד מוקדי החירום הטלפונים במיידית. ח"כ מיכאל מלכיאלי: "אפילו ברשות הפלסטינית יש שני מכונים לרפואה משפטית"
911 | צילום: McLittle Stock, שאטרסוק

על רקע האסון הנורא במירון ובעקבות אינספור אירועים קודמים בהם התגלו שורת כשלים מבהיר יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי יקדם במיידית את הצעת החוק לאחד את כלל מוקדי החירום למוקד אחד מרכזי – 911.

הצעת החוק אושרה בעבר בקריאה טרומית אולם גורמים אינטרסנטים לא נתנו לזה להתקדם. בעקבות האסונות של פגעי מזג האויר בשנה שעברה הודיע ח"כ גפני כי יפעל לקדם את החוק במהרה, עתה בעקבות האסון הנורא במירון ובעקבות חוסר התיאום בין גופי החירום באירוע הנורא, הודיע ח"כ על קידומו המהיר והמיידי.

על פי הצעת החוק קווי החירום יאוחדו למספר טלפוני אחד, שאליו יתקשרו בעת חירום, באמצעות חיוג מקוצר כדוגמת ארצות הברית במספר החירום 911. במוקד ינתן מענה אנושי לפניות החירום שיפנה את המתקשרים לגורמים המתאימים לטיפול באירוע כגון משטרת ישראל, מגן דוד אדום, מכבי האש, איחוד הצלה, זק"א וגופים נוספים. החוק גם יקל על שירותי ההצלה, במקרים רבים כמו באסון במירון בהם כמה גורמים נדרשו לתת סיוע במקביל.

גפני הסביר: "הצעת החוק הזו נחוצה וחשובה להצלת חיי אדם, לצערי נוכחנו לראות זאת רק בשבוע שעבר. בכוונתי לקדם את החוק מיידית בכל הכוח כפי שקיים במדינות רבות בעולם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי קרא היום בכנסת לרפורמה במכון לרפואה משפטית: "האם מצבנו בתחום הרפואה המשפטית גרוע אפילו מהרשות הפלסטינית?. הליך הזיהוי הממושך של ההרוגים במירון, על כל הסבל שנגרם למשפחות כתוצאה מכך והעיכוב בקבורת הגופות, חשף בפני הציבור את הכישלון של המכון לרפואה משפטית באבו כביר".

בבדיקה מעמיקה שקיים יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, העלתה כי מדינת ישראל נמצאת במקום האחרון במדינות המערב בכל הקשור לרפואה משפטית. "לא שמדינות בעלות מספר אוכלוסייה דומה, כמו אוסטריה ושוויץ מחזיקות בתשעה מכוני רפואה משפטית, אלא אפילו ברשות הפלסטינית הקטנה, ישנם שני מכוני רפואה משפטית, זאת בניגוד לישראל שבה יש מכון לרפואה משפטית אחד. גם בכל הנוגע למספר הרופאים המומחים בתחום, ישראל נמצאת בפיגור. בארץ יש רק שמונה מומחים כאלה, יחס אחד לכמיליון בני אדם, לעומת יחד של אחד ל־100 אלף בעולם המערבי".

לאור הממצאים, הודיע מלכיאלי, על כינוס דחוף של הוועדה: "רפורמה מקיפה במכון לרפואה משפטית-היא צו השעה. ביזוי כבוד המת והלנת המת, הם רק חלק קטן מהבעיות שגורמת הבלעדיות של המכון לרפואה משפטית. גם בכל הקשור להכשרת כוח אדם, יש לתת את הדעת למחסור בכוח אדם ולפתרונות בנושא. הוועדה בראשותי תקיים סדרה של דיונים, בהשתתפות המומחים השונים במטרה להבין מדוע לא יישמו שורה של החלטות שהתקבלו, להקמת מכון לרפואה משפטית נוסף בישראל", אמר ח"כ מלכיאלי והוסיף: "אסור לנו חלילה לחכות לאסון הבא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים