שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » אייזנקוט מונה ליו"ר סטורג' דרופ
סקירת בורסה
נעילה מעורבת בת"א בהמשך למגמה מעורבת בוול סטריט; פורמולה רוכשת את זאפ ב-240 מיליון שקל; מוטי בן משה רוכש את חברת השילוח פרינץ ישראל
גדי איזנקוט | צילום: מארק ניימן / לע"מ‬.

נעילה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסה בת"א, בהמשך למגמה מעורבת בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.  

מדד ת"א-35 עלה ב-0.13%, מדד ת"א-125 עלה ב-0.17%, מדד ת"א-90 עלה ב-0.4% ומדד ת"א-ביומד עלה ב-0.34%.

גם במדדי התל בונד נרשמו עליות מזעריות של עד 0.05%, למעט מדד VTA35 שעלה ב-1.87%.

מדד VTA35 משקף את סטיית התקן ל-30 יום, הגלומה באופציות בכסף על מדד ת"א-35. אתמול (ג') עלה המדד ב-3.5% ושלשום (ב') ירד ב-1.41%. 

חברת הטכנולוגיה פורמולה הודיעה על רכישת חברת זאפ מקרן אייפקס, לפי שווי של 240 מיליון שקל, בעסקת טכנולוגיות נוספת המתבצעת בת"א.  

אייפקס תרשום בעסקה רווח של יותר מ-100 מיליון שקל, אולם זאפ מאכזבת את המשקיעים המקומיים, לאחר שבעבר בוצע ניסיון להנפיקה בת"א לפי כ-700 מיליון שקל.

אלון רבוע רוכשת את פריץ

אלון רבוע כחול, בשליטת מוטי בן משה, הודיעה על רכישת השליטה בחברת השילוח פריץ קומפניס ישראל מאור יהודה, מידי משפ' נוריאל, לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל.

לפי הערכה ראשונית שלא אושרה על ידי בן משה, פריץ הפעילה בתחום הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי 25 שנה, תוך שותפות אסטרטגית עם ענקית השילוח פדקס (FEDEX) – תשמש את אלון רבוע כחול לפיתוח עסקי סחר מקוון בינלאומיים, תוך שימוש בקניון TLV ברחוב החשמונאים בת"א, כמוקד סחר מקוון ענק לצרכן הסופי, הן לצורך משיכת סחורה והן לצורך הדגמות ורכישות סחורה, בדומה למודל עסקי שיושם בקניוני ענק בארה"ב, עקב פגיעה אנושה מפעילות סחר מקוון.    

בתוך כך, הודיע הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט (60), על מינויו ליו"ר סטורג' דרופ העוסקת בתחום אנרגיה ירוקה.

סטורג' דרופ היא חברה קטנה יחסית, המצויה בהליך מיזוג עם חברת מדיוי הבורסאית, משיאניות עליות השערים אשתקד. בעקבות המיזוג, יהפוך איזנקוט ליו"ר החברה הממוזגת. עם הודעת המינוי, זינקה מדיוי ב-26%. "ההתמודדות עם שינויי אקלים קיצוניים היא כיום בעלת חשיבות רבה וכנולוגיות אגירת האנרגיה הירוקה של סטורג' דרופ – הן כלי חשוב בהתמודדות זו", אמר אייזנקוט, על רקע הודעת המינוי המפתיע. 

כתב 'בחזית' מציין, כי הרמטכ"ל לשעבר ומי שהיה המזכיר הצבאי של רה"מ אהוד ברק, מונה בסוף 2019 לדירקטור בחברת צור שמיר ובינואר 2020 מונה לדירקטור בוילאר (טיסר), מינויים זניחים יחסית.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים