שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » איי.אפ.אפ 'תימחק' מרצון מהבורסה בתל אביב
טעם מר
חברת הטעמים איי.אפ.אפ. הודיעה כי ברצונה להימחק מרצון מהמסחר בבורסה הישראלית • הדבר יתבצע בעוד כ- 3 חודשים בהתאם לחוק הישראלי
מטה משרדי איי.אפ.אפ בניו יורק | צילום: ויקיפדיה

ענקית הטעמים איי.אפ.אפ (iff) שכיום משמשת כחברה השנייה בשוויה (41 מיליארד ₪) בבורסה הישראלית צפויה להימחק מן הבורסה כשנתיים לאחר שהצטרפה למסחר בתל אביב, ובהתאם לחוק, המחיקה תתבצע בפועל בעוד כשלושה חודשים, ב-20 בינואר 2021. המחיקה באה לאחר שמניית אייאפאפ הניבה עד כה למשקיעים תשואה שלילית של כ-24%, ומניות IFF ימשיכו להיסחר לאחר מכן בבורסות ניו יורק ובבורסת יורונקסט פריס. הבורסה הודיעה כי מניית IFF תיגרע מהמדדים ב-3 בדצמבר.

אינטרנשיונל פליוורס אנד פראגרנסס בע"מ ובראשי תיבות IFF הוא תאגיד רב-לאומי שהמטה שלו ממוקם בארצות הברית, ועוסק בייצור ושיווק חומרי-גלם לתעשיית הטעם והריח, ותערובות טעם וריח לתעשיות המזון והקוסמטיקה. התאגיד הוא אחד מ-3 החברות הגדולות בעולם בפיתוח ובייצור של טעמים וחומרי גלם לטעמים בתעשיית המזון והמשקאות.

תחילת המסחר של החברה בבורסה הישראלית החל ב2018 עת שרכשה את פרוטרום הישראלית בעסקה של 7.1 מיליארד דולר. כאשר לאחר הרכישה אמר המנכ"ל דאז אורי יהודאי עם הרבה אופטימיות כי "IFF תרשום את מניותיה למסחר בבורסה הישראלית ויהיה חיבור טוב מאוד בין החברות. יש כאן סיפור מצוין לכלכלה הישראלית וגם לבורסה הישראלית. תיסחר כאן חברה תעשייתית גלובלית עם שווי שוק של קצת פחות מ-20 מיליארד דולר, בדומה לטבע או אולי רק שנייה לטבע".

כזכור, שווי החברה התערער כאשר דיווח על חקירות של בכירים בחברה, ביניהם גם המנכ"ל דאז יהודאי בעקבות דיווחים על "תשלומים לא ראויים" לנציגים של לקוחות החברה. דבר שלאחר מכן הודתה IFF כי אכן שולמו כאלה תשלומים, עבירות מתן שוחד לעובד ציבור זר, עבירות דיווח לפי חוק רשות ניירות ערך, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים