שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך לארוז את הדירה לפני הובלה
עוברים דירה
לקראת מעבר דירה? לא יודעים מהיכן להתחיל? • כך תעשו את זה נכון
המובילים בישראל | צילום: freepik

יש אנשים שמבחינתם מעבר דירה הוא אירוע מרגש מאוד, ויש גם כאלה שנלחצים מאוד לקראתו. כל אחד מגיב אחרת לשינויים בחיים, ובמיוחד אם הם משמעותיים, אבל יש גם מכנה משותף – בכל מקרה כדאי להשקיע תשומת לב ומחשבה באריזת תכולת הדירה. תהליך נכון עוזר לעבור את תקופה המורכבת בקלות, ובנוסף תורם להתאקלמות מהירה בדירה החדשה – ולכן הוא חשוב בדיוק כמו מציאת חברה שמציעה הובלות במחירים נוחים.

תוכנית עבודה מסודרת

הטיפ הראשון לכל מי שעובר או עוברת דירה הוא שהאריזה תמיד לוקחת יותר זמן מכפי שאנחנו חושבים, אבל תמיד.

כשאנחנו מנסים להעריך את כמות הפריטים שיש במרחבי המגורים שלנו, איכשהו ההערכה תמיד מתגלה כנמוכה ביחס למציאות (ואולי זו הסיבה לתחושת המחסור התמידית שמאפיינת את המין האנושי). במקביל יש לנו נטייה לחשוב שאריזת כל חלק מהתכולה – למשל כל ציוד המטבח – תימשך זמן קצר הרבה יותר מכפי שיקרה בפועל.

בהתאם מומלץ בחום לקבוע תוכנית עבודה מסודרת שלוקחת בחשבון את ההטיה הנ"ל, ולכן יש בה מרווח ביטחון. התוכנית כוללת את סדר האריזה – למשל קודם כל הבגדים שממילא לא משתמשים בהם בעונת השנה הנוכחית, כלי מטבח שאפשר להסתדר בלעדיהם גם שבועיים-שלושה וכו', ביום ספציפי התמונות שעל הקירות בכל החדרים, ביום אחר או אפילו יומיים הצעצועים של הילדים, וכך הלאה.

כמובן שחשוב גם לממש את התוכנית לפי הלו"ז שנקבע, כך שלא ייווצר לחץ כשמועד ההובלה מתקרב ועדיין חלק גדול מהתכולה לא ארוז.

קרטונים בכמות מספקת

עוד צעד חשוב כבר בתחילת התהליך הוא להצטייד בכמות מספקת של קרטונים. כשסוגרים עם חברה בעלת ניסיון בביצוע הובלות דירה בסדר גודל דומה לשלכם אפשר לקבל גם המלצה לגבי מספר הקרטונים. תוכלו גם לקנות קרטונים דרך חברת ההובלות, ועוד מקור אפשרי הוא הסופרמרקט השכונתי. לפעמים אפילו סיבוב בשכונה עם התכווננות לקרטונים יגלה אוצרות, ואופציה נוספת היא קבוצות ייעודיות בפייסבוק (שבהן אנשים שהשלימו מעבר דירה מציעים את הקרטונים המיותרים מבחינתם).

מיון יסודי

המלצה חמה נוספת היא לנצל את מעבר הדירה לטובת מיון התכולה הקיימת – אבל מיון יסודי במיוחד.

אין כמעט בית שאין בו פריטים שכבר לא מספקים תועלת לבעליהם. חלקם כבר לא שמישים, אחרים כבר לא רלוונטיים לחיים הנוכחיים, יש חפצים שכבר לא קולעים לטעם שלנו אבל איכשהו נשמרו בארון וכו' – את כל אלה אין שום סיבה לארוז (ולבזבז על כך זמן יקר), לסחוב (ומן הסתם המחיר של הובלות בכל הארץ מושפע גם מכמות הקרטונים), לפרוק, למצוא מקום אחסון – ובכלל לא להשתמש.

את הפריטים שעדיין עשויים לספק תועלת לאחרים אפשר לנסות למכור, גם אם במחיר מופחת כמובן או אפילו סמלי. אפשרות אחרת היא לתרום אותם ולהרוויח סיפוק בזכות המעשה הטוב. את מה שכבר אין בו תועלת לאף אחד אל תהססו לזרוק לפח אשפה או לפח מחזור.

תיאור מפורט של תכולת כל קרטון

על-מנת להקל על הפריקה וההתאקלמות בדירה החדשה חשוב לכתוב על כל קרטון – בכתב יד ברור ובאותיות גדולות שניתן יהיה להבחין בהן גם כשהבית בבלגן – מה הוא כולל. כדאי לכתוב על כל צידי הקרטון – כשהקרטונים נמצאים במערום לא תמיד אפשר לראות את כל הדפנות.

קרטון שמכיל פריטים שבירים חשוב לסמן באופן ברור ורצוי גם בטוש בצבע שונה. בזכות הסימון קרטונים אלה יזכו לתשומת לב ייחודית, ובדיוק כמו הובלת מקרר שחייבת להתבצע בעמידה, הם יונחו במשאית בדיוק כפי שאתם הנחתם אותם בדירה.

עוד כדאי לדעת שרוב החברות בתחום מציעות שירות משולב של אריזה והובלה. בחירה זו מייקרת במידה מסוימת את מעבר הדירה, אבל מצד שני חוסכת לכם זמן יקר, ובעיקר מבטיחה שקט נפשי בזכות הידיעה שכל פריט ופריט יגיעו ליעדם בלי נזק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים