שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » איך לעבור את החופש הגדול בשלום – חלק שלישי
טיפים
בדיוק כפי שלומדים מקצוע, כך גם בהורות ישנם מצבים שמצריכים אותנו ללמוד על מנת לקבל כלים להתמודד עם ילדים ועם סיטואציות • חלק שלישי בסדרה על הנושא הכי בוער
תגיות:
גלידה מרוחה | צילום: Igor Zvencom, שאטרסטוק

"אסור לנו אף פעם להעניש בחומרה"? זעק אבא בקליניקה השבוע. "פעם מספיק היה מבט של אבא שלי להרתיע. איך היום אני מרתיע? הילדים השתוללו בקניון בצורה לא רגילה. כיצד אגיב על מנת שבפעם הבאה ינהגו אחרת?"

במאמר הקודם דיברנו על תכנון מוקדם ובניית החופש הגדול דרך תיאום ציפיות.

חשוב להקפיד להסביר לילד, מה יקרה אם הוא יבחר להתנהג באותה התנהגות שאיננו מסכימים לה. להסביר לו באופן ברור, מה התוצאה ההגיונית של מעשיו: "אם תחזור אחרי השעה שסיכמנו לא תוכל לצאת לפעילות הבאה".

עורכים עם הילד שיחה קצרה, מודיעים לו כיצד אנחנו מצפים שהוא יתנהג וממשיכים הלאה.

לדוגמה: היום נלך לקניון. יש לאמא סידורים. תחילה אעשה את הסידורים שלי, לאחר מכן תוכלו לבחור לשחק במתקנים או לקנות גלידה/משחק וכו' (חשוב לאפשר בחירה). אם תתנהגו באופן לא מתאים, נחזור הביתה ללא הבילוי.

שיחת תיאום הציפיות היא למעשה שיחת הכנה למה שהולך לקרות. שיחה מאוד קצרה שאומרת מה היה קורה עד עכשיו? מה זה גורם לנו להרגיש? או למה אנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב? ומה יקרה מעכשיו כשהם יתנהגו ככה?

הורים שיעשו שיחות תיאום ציפיות לפני כל סיטואציה שהילד לא מכיר, או שההורה יודע שיכולה להיות בסיטואציה התנהגות של הילד שהוא איננו מסכים לה, ימצאו שהרבה יותר קל להם כהורים להגיב באותה סיטואציה והם פחות כועסים או מבולבלים – מכיוון שהם כבר יודעים איך להגיב, ובנוסף הם גם יראו שלילד יותר קל לעמוד בציפיות שלהם, מכיוון שהוא יודע מה הולך לקרות ולכן הרבה יותר קל לו לשתף פעולה עם הוריו. 

מדוע כל כך חשוב לקיים מסגרת גם בחופשה? כל זאת ועוד בשבוע הבא.

לימור כהן, יועצת חינוכית, זוגית ומשפחתית M.Aמנחת הורים מוסמכת

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים