שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך משאירים את הגולשים באתר
המדריך המקוצר
בעולם בו התוכן ברשת הוא אינסופי, צריך לפעול בחכמה כדי להשאיר את הלקוח באתר יותר מכמה דקות או אפילו שניות, צריך ליצור רושם טוב כבר ברגעים הראשונים
תגיות: ,
המדריך המקוצר | צילום: FREEPIK

להביא גולשים להיכנס לאתר שלכם זה דבר אחד – אבל לגרום להם להמשיך לגלוש בו זה דבר אחר לגמרי.

למעשה, אחד האתגרים הגדולים של בעלי עסקים עם אתר אינטרנט או חנות אינטרנטית הוא להשאיר את הגולשים באתר זמן ארוך מספיק.

ככל שגולשים מבלים זמן ארוך יותר בגלישה באתר, כך הם מתחברים יותר למותג והסיכוי שהם יהפכו ללקוחות ויירכשו מוצר יעלה. הבעיה? קל מאוד להבריח גולשים; בעולם בו התוכן ברשת הוא אינסופי, צריך לפעול בחכמה כדי להשאיר את הלקוח באתר יותר מכמה דקות או אפילו שניות, צריך ליצור רושם טוב כבר ברגעים הראשונים.

איך עושים את זה נכון, ומשאירים את הגולשים לשהות באתר? הטיפים הבאים ינסו לעזור!

הגשימו את ההבטחה שבכותרת

סביר להניח כי גולשים הגיעו אליכם בזכות הבטחה מסוימת – למשל, מאמר בנושא מסוים שמדבר אליהם. אם אתם רוצים שגולשים ישהו באתר זמן ממושך, עליכם להגשים את ההבטחה שלכם אליהם, אחרת הם פשוט יצאו מהאתר ברגע שיבינו שהכותרת הייתה מטעה או לא מדויקת. לכן, צרו סינרגיה עמוקה בין הכותרת לתוכן, ותנו לגולשים בדיוק מה שהם מחפשים.

אתר מעוצב ופשוט לניווט

צרכנים רבים מגיעים לאתר עם שאלה בראש או מוצר שהם מחפשים, ואם הם לא מוצאים את מבוקשם ב-15 שניות הראשונות – הם פשוט יעזבו. גולשים מעוניינים באתר קריא ומעוצב, כזה שברור לחלוטין איך למצוא בו כל דבר, כולל שורת חיפוש בראש העמוד, ואף גולש לא יבזבז את זמנו באתר מסורבל ולא ברור. לכן, חשוב מאוד שהאתר יהיה אינטראקטיבי ופשוט לניווט. שימו לב גם לעיצוב; כדאי להימנע מצבעים צעקניים, מעיצוב אגרסיבי ולא נעים לעין. רובינו רוצים שחוויית הגלישה שלנו תהיה נעימה, ברורה וקלילה.

זמן טעינה ותגובה

בצד הטכני של הדברים, אל תזניחו את זמן הטעינה. בשנת 2021, גולשים הם חסרי סבלנות – כולנו מצפים שהאתר שאנחנו מגיעים אליו ייטען במהרה, כולל כל התמונות והפיצ'רים, ושנוכל לדלג מעמוד לעמוד בקלילות ובלי להמתין. ברגע שגולש מחכה רגע אחד יותר מדי כדי שהעמוד ייטען או התמונה תעלה, הוא פשוט ייצא מהאתר ויעבור לבא אחריו. יש הרבה דרכים להביא את האתר להיטען מהר יותר, וכדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע – זה יכול להיות קשור לזמן התגובה של השרת, אופטימיזציה לתמונות, מחיקה של קודים מיותרים ועוד.

הוסיפו קריאה לפעולה

בסוף כל פוסט, מאמר או בלוג באתר שלכם, אל תשכחו להוסיף קריאה לפעולה (CTA). זוהי אותה שורה שמבקשת מהגולש לבצע פעולה כלשהי – בין אם להמשיך לקרוא פוסט באותו נושא, להקליק כדי לקבל מידע נוסף, לעבור לחנות, לחפש שירותים נוספים וכדומה. קריאה לפעולה היא דרך נפלאה להשאיר את הגולשים לשהות עוד באתר – אחרת, הם עלולים לקבל את התוכן שחיפשו, ולהמשיך הלאה לאתר אחר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים