שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך משפיעה הקורונה על תעשיית הסייבר
התמגנות כפולה
משבר הקורונה הזניק את תעשיית הסייבר לשיאים מפתיעים, איך זה קרה, מה השתנה בתעשייה ובארגונים ואיך צפויים השינויים להשפיע על החיים שלנו ועל עתיד חברות הסייבר?
אבטחת מידע | צילום: shutterstock

ענף הסייבר הפך בשנים האחרונות לחלק מהותי ובלתי נפרד מכל פעולה שאנחנו מבצעים, מרכישות ברשת ועד כניסה לנתונים הרפואיים שלנו באפליקציה של קופת החולים. ולמרות זאת, משבר הקורונה הוכיח לנו את התלות שלנו ואת חשיבות התעשייה הזו עבור האנושות. כך למשל, המעבר המהיר לעבודה מהבית בכל העולם, וההסתמכות הגדלה והולכת על שירותי ענן, יוצרים עולם דיגיטלי שתלוי יותר מאי פעם ביכולת לאבטח מידע מקוון. התלות הזו עתידה לגדול במהירות – ומקבלת ביטוי גם בעולם ההשקעות.

בהגדרתה, אבטחת סייבר (Cyber security) או אבטחת מידע מתייחסת לצבר של טכנולוגיות, תהליכים ופרקטיקות המשמשות להגנה על רשתות, מכשירים, מערכות ונתונים מפני מתקפה, נזק או חדירה לא מורשית.

במובנים רבים, אנחנו מדברים כאן על אבטחה של טכנולוגיית מידע (IT) בצורותיה השונות, בהן אבטחה של רשתות מידע, אפליקציות, נקודות גישה מרחוק, נתונים (דאטה), הרשאות וסיסמאות, תשתיות ומאגרי נתונים, מחשוב בענן (סביבות דיגיטליות) ועוד ועוד נקודות רגישות במעטפת האבטחה של ארגונים.

חשיבותה של תעשיית הסייבר גדלה מאוד בשנים האחרונות, עוד לפני הקורונה, מאחר שממשלות, חברות מסחריות, גופים פיננסים וארגוניים רפואיים בכל העולם צוברים, מעבדים ושומרים כמות אדירה וחסרת תקדים של נתונים בנפח הולך וגדל. חלק גדול מהנתונים הללו הוא מידע רגיש מבחינה אישית, רפואית, פיננסית או מהיבטים של זכויות יוצרים. גישה לא מאושרת למידע זה עלולה לגרום נזקים קשים לארגונים וליחידים.

גם הפושעים מנפצים שיאים

עם המעבר של חברות וארגונים לעבודה מהבית, כמו גם המעבר של המוסדות להשכלה גבוהה ובתי הספר ללמידה מרחוק, חל זינוק חד בנפח המידע הרגיש שמאוחסן בענן, או נע ממקום למקום ברשת. עובדה זו לא נעלמה גם מעיניהם של האקרים ופושעי סייבר למיניהם שהגבירו את מתקפותיהם במהלך השנה האחרונה. לפי נתוני ה-FBI נרשם זינוק של לא פחות מכ-400% בדיווחים על פשעי סייבר בארצות הברית מפרוץ משבר הקורונה. מגמה זו צפויה להגביר בשנים הקרובות את הצורך בפתרונות ובמוצרים של חברות הפועלות בתחום אבטחת המידע. 

על אף שאנחנו עדיין בעיצומו של תהליך השינוי, ניתן כבר לומר שמשבר הקורונה יצר שורה של מנועי צמיחה חזקים לתעשיית הסייבר. להלן המרכזיים שבהם:

  • פתרונות לעבודה מרחוק: כמעט כל החברות והארגונים זקוקים כיום לפתרונות התקנה מרחוק של תוכנות אבטחת סייבר על מערכות ארגוניות קיימות. בלי התוכנות הללו, הנתונים הרגישים ביותר של החברות יהיו חשופים יותר מאי פעם. 
  • מחשוב ענן: חברות רבות עוברות לאחסון מידע קריטי ורגיש ברשת. רוב האתרים, האפליקציות והמערכות מסתמכים כיום באופן חלקי או מלא על סביבת הענן. 
  • מסחר אלקטרוני: הקורונה הגבירה מאוד את היקפי המסחר האלקטרוני, עקב מגמת הריחוק החברתי ורצונם של הצרכנים לקנות במינימום מגע, או ללא מגע בכלל (contactless). הפריחה הדיגיטלית הזו מושתתת על אמון, על ביטחון הצרכנים בכך שנתוני האשראי שלהם לא ייגנבו ושלא ייעשה בהם שימוש לרעה. כאן נכנסים לתמונה פתרונות אבטחת המידע. 
  • שיחות וידאו, גיימינג וסטרימינג: מה לא נאמר או נכתב על פלטפורמת הזום ששינתה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים במשבר הקורונה, בעיקר בסביבת העבודה. המשבר, השהייה הממושכת בבתים והזינוק באחוזי האבטלה הזניקו גם את השימוש בפלטפורמות הגיימינג והסטרימינג, ועמם את הצורך לגונן ביעילות רבה יותר על פלטפורמות אלו. 
  • תחום ה-IoT: מספר המכשירים והחפצים הפיזיים המחוברים לאינטרנט נמצא בעלייה חדה – ואיתו גדל גם הצורך להגן עליהם מפני מתקפות סייבר.

שינויים בשיקולי ההשקעות

שינויים עמוקים וקיצוניים בעולם "האמיתי" לא פוסחים בדרך כלל על שוק הון, וכך גם הפעם. סקטור מניות הסייבר מקבל מתחילת המשבר תשומת לב רבה מהמשקיעים, ותופס מקום מכובד בשיקולי ההשקעות של רבים מהם.

תשומת הלב הזו עשויה להתגבר בתקופה הקרובה, על רקע תחזיות שתעשיית אבטחת הסייבר צפויה להכפיל את עצמה ואף יותר עד 2024, כמו גם על רקע עלייה דרמטית בדרישות הרגולטורים לשיפור הסטנדרטים בחברות ובארגונים בהתמודדות עם איומי סייבר.

*אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה ואין באמור משום תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח.

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים