שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » איך משפיע ניתוח טכני על תנודתיות שוק ההון?
כתבה שנייה בסדרה
בכתבה השנייה בסדרת הכתבות על הסיבה לכך שתנודתיות שוק ההון הפכה לחלק ממאפייני השוק הקבועים, מסביר דניאל שבקס מה חלקם של המנתחים הטכניים בהובלת התנודתיות
גרף | צילום: Travis Wolfe, שאטרסטוק

"ילדי השוק" עליהם דיברנו בשבוע שעבר, הם ממש לא הגורם היחיד שמשפיע על התנודתיות בשוק ההון. קהל משקיעים נוסף משפיע על כך, והוא לשם שינוי דווקא מבוגר ובוגר. מדובר במשקיעים לטווח קצר שמקבלים החלטות מכירה וקנייה על בסיס "ניתוח טכני".

ניתוח טכני הוא שיטה לניתוח מגמות של ערכי נכסים פיננסיים הנסחרים במסחר פומבי (מניות, סחורות, מטבע חוץ) ברמת הנכס הספציפי או אף קבוצת נכסים מאותו סוג (כגון מדד תל אביב 35 בבורסה לניירות ערך בתל אביב).

מנתח טכני מתווה את מחירי הנכסים שאותם הוא מנתח על גבי גרפים, במטרה לזהות מגמות ודפוסים שיאפשרו לו לחזות תנועות עתידיות בשוק.

חסידי השיטה טוענים, כי על סמך בחינת ההתנהגות ההיסטורית של המחירים ומחזורי המסחר בנכס הפיננסי ניתן להעריך, אם כי לא לחזות בוודאות, מגמות עתידיות של הנכס הפיננסי בעתיד לטווחי זמן שונים.

לשיטתם, אין צורך להשתמש בנתונים ריאליים הקשורים בנכס עצמו (כגון דו"חות כספיים של חברה, נתונים מקרו-כלכליים ועוד) על מנת לנסות להעריך את ערכו העתידי של הנכס, שכן ציפיות המשקיעים הן הגורם העיקרי למגמות מחירים עתידיות, וכל נתון אחר מגולם במחירי הסחורה הנוכחיים.

לעיתים השקעה בשוק ההון על בסיס ניתוח טכני אכן מניבה תשואה נאה, אך יש לציין כי מעבר לעובדה שהתוצאה עשויה לעיתים להיות גם הפוכה, זוהי השקעה לטווח קצר בלבד.

אמרנו "השקעה לטווח קצר"? הנה לכם עוד גורם שמשפיע ישירות על התנודתיות.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים