שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » איך סגנון השחייה שלכם משפיע עליכם?
מחקר
שחייה דורשת אנרגיה כמו הליכה או ריצה, אך כל סגנון שחייה משפיע בצורה שונה על הגוף – בכתבה מצורפים פרטי ההשפעות של כל סגנון וסגנון על גופינו
בריכת שחיה | צילום: hxdbzxy, שאטרסטוק

הקיץ מתקרב והציבור נוהר לים ולבריכה ליהנות ולהשתכשך במים הקרירים, והרי כידוע שלשחייה אין מגבלת גיל או יכולת, ילדים קטנים, קשישים, נשים בהיריון, ואף מתאמנים המתאוששים מפציעות – כולם יכולים לשפר את המצב הרפואי שלהם. בנוסף לשחייה ישנם יתרונות בריאותיים רבים, השחייה משפיעה באופן חיובי על לחץ הדם, הכולסטרול, מערכת העצבים, ביצועי הלב, מסת השריר, כימיית הדם ועוד. ואף השחייה תורמת לשחרור לחצים.

ישנם רבים שניגשים לשחות באופן קבוע זאת כדי להוריד ממשקלם מטעמים אסתטיים או מטעמי בריאות.

שחייה דורשת אנרגיה כמו הליכה או ריצה, רק  בתחושה היא קלה ומשוחררת יותר, והכי חשוב: היא אינה מפעילה עומס על הגוף ועל המפרקים. משום שהמשקל הסגולי של הגוף שלנו פחות מן המים ולכן אנו צפים במים ומספיקה פעולה קטנה שלנו כדי לצוף. ומתוך שהיא שורפת אנרגיה היא גם שורפת קלוריות, תלוי בקצב ובאופי השחייה של השחיין.

באוניברסיטת הרווארד חקרו כמה קלוריות שורפים סגנונות השחייה השונים. הם בדקו מספר סגנונות שחייה נפוצים במשך 30 דקות ובהתייחס לשלושה משקלי גוף: 56 ק"ג, 70 ק"ג ו-84 ק"ג:

שחייה באופן כללי (בלי סגנון כלשהו) – 180-266 קלוריות בחצי שעה

שחיית גב – 240-355 קלוריות בחצי שעה

שחיית חזה – 300-444 קלוריות בחצי שעה

שחיית חתירה -330-488 קלוריות בחצי שעה

שחיית פרפר – 330-488 קלוריות בחצי שעה

אמנם כל סגנונות השחייה דורשים אנרגיה ואף עשויים להורדה במשקל, אך לכל סגנון יש איפיון משלו בו הוא משפיע על גופינו.

שחיית חזה: שחיית החזה היא קצת מורכבת בהשפעתה על הגוף מאחר והיא עושה שימוש במספר קבוצות שרירים: שרירי ידיים, שרירי חזה, הסגנון עובד על חגורת הכתפיים אך מעמיס מאוד על מפרקי הצוואר והברכיים. הבעיה עם הסגנון הזה הוא שבזמן פתיחת הידיים במים, השוחה אמור להרים את הראש מעל המים. הרמה זו יחד עם פתיחת הידיים חשובות אמנם לחיזוק חגורת הכתפיים, אולם הן יוצרות קשת מסוכנת בגב ולחץ על הצוואר ועל הגב התחתון. לכן, מומלץ לשלב שחיית חזה עם סגנונות נוספים כדי ליהנות מהיתרונות שלה, אך מבלי לשלם את מחיר החסרונות.

גב חתירה: סגנון זה נחשב לסגנון הבריא ביותר משום שסגנון זה עובד על כל השרירים בגוף, כולל שרירי הבטן. אחד היתרונות שלו הוא שכל נתיבי האוויר נותרים פתוחים במהלכו, הגוף מתחזק והצוואר והגב שומרים על מנח ישר. לכן מבוגרים רבים נוהגים לשחות אותו והוא מומלץ גם לאנשים המחלימים מניתוחים שונים. סגנון זה מתאים לאנשים שמעוניינים בשחייה כתחליף לפעילות אירובית קלאסית (כמו ריצה והליכה) כאשר יש בעיית רקע כמו כאבי צוואר, עמוד שדרה וכדומה.

חתירה: אחד הסגנונות המוכרים והפופולאריים. הוא מזכיר ריצה, משום שהוא מהיר ואירובי. בסגנון זה הידיים חותכות את המים אך חשוב להקפיד לא לשבור את קו הזרימה של הגוף. כדי להימנע מתנועה חדה של הצוואר לשאיפת האוויר, הנשימה מתבצעת על ידי גלגול הגוף הצדה (ולא רק הצוואר) בסיוע הזרוע ושרירי הבטן. אחת הטעויות הנפוצות בסגנון זה הוא שהגוף שוקע יותר מדי ולכן כדי לנשום מוציאים את הראש בשימוש הצוואר, דבר שעלול לגרום לכאבי צוואר וגב תחתון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים