שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » איכוני השב"כ עובדים; הקלות לבתי הכנסת
תמונת מצב
קרוב למחצית ממקבלי הודעות השב"כ על שהייה על יד חולה מאומת, שוחררו מהחובה לשהות בבידוד • הגדרת תקנות לשהייה בבתי כנסת ומקומות ציבוריים
איש צוות רפואי בבגדי הגנה מקורונה | צילום: Chinnapong, שאטרסטוק

קבינט הקורונה אישר ביום שישי שורה של הקלות ובהם תיקון האפליה בכל הקשור לכמות המתפללים המותרים להתקהל בבתי כנסת ומחוצה להם.

הקבינט נענה למתווה שהוצע על ידי הנציגים החרדים ולפיו יפורסמו תקנות המייצרות אחידות בכללי ההתקהלות על פי הפירוט הבא: בשטח פתוח תהיה התקהלות מותרת עד 30 אנשים ובשטח סגור לפי המדרג הבא: במרחב של עד 80 מ"ר – תותר התקהלות של עד 10 אנשים. מעל 80 מ"ר – תותר התקהלות של עד 20 אנשים.

בנוסף, הגדיר הקבינט את התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל לפי מרחב של 7 מ"ר לאדם (הגבוה מבניהם). לצורך התקנות, הוגדרו מקומות ציבוריים או עסקיים ככאלו הפתוחים לציבור או בתי עסק, למעט מקומות שפעילותם נאסרה (בהם – קניון, מוזיאון, שוק, חנויות, עסקים אטרקציות תיירותיות, בריכות, חדרי כושר וכו').

על פי התקנות החדשות, החל מעתה ההגדרה של "אנשים הגרים יחד" תורחב גם למלווה של אדם בעל מוגבלות. כמו כן, בשירות משלוחים, לבקשת אדם בעל מוגבלות תתאפשר הכנסת המשלוח לתוך הבית.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים המאומתים שהתגלו ביממה האחרונה עומד על 750, כאשר מאמש בחצות התווספו 50 חולים מאומתים בלבד. עם זאת, מדובר במספרים שאינם משקפים את הנתונים האמיתיים, שכן כבכל סוף שבוע נרשמת ירידה במספר הבדיקות המבוצעות. עוד נמסר, כי מספר החולים קשה עומד על 388, מתוכם 116 מונשמים. מנין המתים מנגיף הקורונה עד כה עומד על 674.

יצוין, כי דו"ח משרד הבריאות המתפרסם הבוקר מגלה, כי איכוני השב"כ חשפו בשבוע האחרון בלבד 2,827 נשאים של הנגיף (27%). עוד חושף הדו"ח, כי מאז חזרה המדינה להשתמש באיכוני השב"כ לפני כחודש וחצי, הוכנסו כחצי מיליון איש לבידוד כתוצאה מהאיכונים.

מהדו"ח עולה עוד, כי לצד המאומתים שהתגלו באמצעות איכוני השב"כ, 3,544 נשאים אובחנו בהמשך לחקירה אנושית, והיתר בשתי השיטות או באף אחת מהשיטות. בסך הכל אובחנו בשבוע החולף כ-10,500 מאומתים.

43,464 איש קיבלו בשבוע החולף הודעה שעליהם להיכנס לבידוד, לצד 13,586 נוספים שקיבלו הודעה כי עליהם לשהות בבידוד בעקבות חקירה אפידמיולוגית.

13 אנשים שנדרשו להיות בבידוד סירבו לעשות זאת, או לדווח כי הם בבידוד והמידע אודותם הועבר למשטרה.

ל'מוקד ההשגות' של משרד הבריאות לערעור על דרישות בידוד, התקבלו בשבוע החולף 22,554 תלונות על איכון שגוי. יותר ממחצית מהפונים שוחררו מבידוד בעקבות הערעור ובאשר ל-48 פונים, הבידוד קוצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים