שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » אילון מאסק צייץ והביטקוין עלה ב11%
רכבת הרים
מייסד טסלה צייץ כי טסלה תחזור לקבל תשלום ביטקוין בהתקיים תנאים מסוימים בנוגע למטבע, ובתגובה הביטקוין זינק בעלייה של 11%
אילון מאסק | צילום: Kathy Hutchins, שאטרסטוק

מייסד טסלה המילארדר אילון מאסק ממשיך לשחק בשוק מטבעות הקריפטו כבשלו, כשהוא מנצל את השפעתו ברשתות החברתיות לגרום לתנועות חדות בשווי המטבעות, ואתמול הודיע כי הוא מסתייג מעט מההודעה כי טסלה לא תקבל לבסוף תשלום בביטקוין בעבור מוצריה, דבר אשר הביא לקפיצה של 11% בערך הביטקוין.

כאמור, באופן לא מפתיע, הביטקוין מקפיץ בתגובה ב-11% ל-38,805 דולר. האתריום עולה ב-6.3% לסביבת 2,480 דולר.

מאסק צייץ בטוויטר שטסלה תחזור לקבל מטבעות ביטקוין בעסקאות לרכישת מכוניות, כאשר 50% מכריית המטבע יתבססו על אנרגיה נקייה.

את הדברים כתב מאסק בציוץ תגובה לציוץ שהתייחס למאמר ב-CoinTelegraph, שהאשים את מאסק, בלי לציין את שמו (one very powerful and influential individua), במניפולציות בשוק הקריפטו.

מאסק הכחיש בתוקף בתגובה שלו שמעשיו בשוק הקריפטו הם מניפולציה ושטסלה מכרה רק 10% ממטבעות הקריפטו שהחזיקה (טסלה רכשה מטבעות ב-1.5 מיליארד דולר), על מנת לוודא את הפשטות של תהליך המכירה וההנזלה, באופן שלא ישפיע על השוק.

כזכור, טסלה חשפה בחודש פברואר השנה כי רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר ושבכוונתה לאפשר בהמשך רכישת המכוניות באמצעות מטבע הקריפטו. בסוף מרץ צייץ מאסק כי אנשים "יכולים לקנות עכשיו טסלה עם ביטקוין".  ב-12 במאי כאמור יצא מאסק עם ההודעה המפתיעה על ביטול האפשרות לרכוש מכוניות במטבעות קריפטו, בשל המחיר הסביבתי של הכרייה דבר אשר הביא לירידה חדה בערך המטבע.

ההשפעה האדירה של כל ההודעות הללו על שוק המטבעות גררה ביקורת משורה של גורמים. ארגון אנונימוס ביקר את מאסק ואמר כי הוא "טיפוס עשיר ונרקיסיסטי שנואש לתשומת לב", ושהוא "מטריל את שוקי הקריפטו בלי הפסקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים