שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » אימון אחד פחות מדי
צריך איזון
כל שינוי באורח חיים מפגיש אותנו בעליות ומורדות בין אזור הנוחות שלנו, לבין ההרגל החדש אותו אנו רוצים להנחיל לחינו • ישראל ויס מביע דעתו על חובת האיזון בתהליך
איזון תזונתי | צילום: shutterstock

גם כאשר החלטנו להקדיש מעצמנו זמן ולהתפנות לחיים בריאים יותר, חשוב שלא נבחר להיות קיצוניים ולהתקדם צעד אחד יותר מדאי. הדברים אמורים גם באופן כללי לחיים שכמעט תמיד קיצוניות לא הוכיחה את עצמה והובילה לדברים פחות טובים, אך בכל הנוגע לכושר – הדברים נוגעים שבעתיים.

לדוגמא, אברהם החליט ללכת עד הסוף ובנה לעצמו משטר אימונים נוקשה ומפרך. לאחר כחודשיים פגשנו אותו מדדה עייף בדרך למאפייה. התברר כי עודף האימונים והפעילות הגופנית המוגברת שערך הובילה בסוף לעייפות כללית ובעיקר לירידה במסת השריר., כעת הוא כבר לא מסוגל לשמוע גם על תרגיל פשוט.

התאמצות יתר עלולה לגרום לכולנו שלא להתקדם ולהשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו. אלא רק להפך.

אותן נקודות נכונות גם לגבי תזונה והרגלי אכילה. התנהגות קיצונית שמובילה בסוף לבעיות בריאותיית ולהפרעות אכילה שלא נדע.

לשם שינוי אמיתי ויציב – שמרו תמיד על המרכיב החשוב מכל שנקרא איזון! הדרך להצלחה בריאה ונכונה תמיד תעבור דרכו. ולשם כך, שלבו פעילות גופנית מספר פעמים סביר בשבוע. השתדלו להיות בתזוזה כמה שיותר במהלך היום, ובנו לעצמכם הרגלי אכילה מאוזנים ובריאים. ובעיקר אל תעשו מה שנכון לשני, עשו מה שלכם הכי טוב ובריא.

חשוב שנזכור – תהליך לוקח זמן. גם את רומא לא בנו ביום אחד וגם אנחנו לא נבנה את המסלול ביום אחד. בינתיים פשוט נהנה מהתהליך עצמו ללא קיצוניות מיותרת ובאיזון מרבי, רק ככה נוכל להשיג ולהגיע למטרות האמיתיות חזקים ובריאים. ובעיקר ואולי מה שחשוב מכל שפויים ומרוצים!

ישראל וייס הוא מאמן כושר ותזונה בפנימיית קרית הילד ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים