שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אין כוונה להתערב בבחירות הפלסטיניות"
ישראל לאירופה
אבו מאזן: "לא נסכים בשום אופן לקיים בחירות כלליות ללא ירושלים". באיחוד האירופי יעצו לאבו מאזן להמתין עם ההחלטה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, אלון בר, נפגש היום (שלישי) עם שגרירי אירופה במטרה לדון בבחירות המתוכננות ברש"פ. בפגישה, הדגיש אלון בר בפני השגרירים כי הבחירות ברש"פ הן נושא פנים פלסטינאי ואין בכוונת ישראל להתערב בהן ולמנוע אותן.

ראש המערך המדיני הזכיר לנוכחים את הדברים של נציגות האיחוד האירופי במועצת הביטחון מיום ה' האחרון ובעיקרם החשיבות בעמידה בתנאי הקוורטט והבעייתיות בהקשר זה של השתתפות ארגון הטרור חמאס בבחירות ברש"פ.

במהלך הפגישה הזכיר אלון בר בפני הנוכחים את מעורבות ארגון הטרור חמאס בעידוד הגברת האלימות בירושלים ובירי הרקטות על אזרחים ישראלים מעזה והזהיר מפני אפשרות של התחזקות ארגון הטרור חמאס באיו"ש והשלכותיה בשטח על היציבות הביטחונית באיזור ועל קידום פרויקטים אזרחיים בשטחי הרשות כמו גם בניסיונות לקידום המגעים בין ישראל לרש"פ.

בסיום הפגישה הדגיש עוד ראש המערך המדיני כי ישראל מתנהלת בזהירות ובאחריות כדי למנוע הדרדרות של המצב בשטח ומצפה שגם המדינות האירופאיות ינהגו באותו אופן.

שגרירת גרמניה בישראל, סוזאן ואסום-ריינר, אמרה כי הפגישה היתה ביוזמת הצד האירופי כדי להדגיש את החשיבות של קיום בחירות דמוקרטיות ברשות הפלסטינית כדי לחזק את האיזונים והבלמים ברשות. לדבריה בפגישה השתתפו שגריר האיחוד האירופי בישראל יחד עם דיפלומטים מ-12 מדינות החברות באיחוד האירופי – צרפת, גרמניה, הולנד, פולין, בלגיה, ספרד, איטליה, דנמרק, שבדיה, אירלנד, יוון ופורטוגל.

במהלך הפגישה אמרו הדיפלומטים האירופים כי הם מבקשים מישראל לאשר למשלחת משקיפים ממדינות אירופה להיכנס לגדה המערבית ולעזה כדי לפקח על הבחירות. ראש המערך המדיני במשרד החוץ בר אמר לדיפלומטים האירופים כי ישראל קיבלה החלטה מושכלת לא להתייחס לבחירות ברשות בשום צורה וכך לאפשר לאבו מאזן לקבל החלטות בעצמו. הוא הבהיר שגם בנושא הבחירות במזרח ירושלים ישראל לא קיבלה שום החלטה, כך דווח בוואלה.

בתוך כך, אבו מאזן הבהיר אמש, בישיבת הוועד המרכזי, של תנועת הפת"ח, כי "לא נסכים בשום אופן לקיים בחירות כלליות ללא ירושלים (מזרח) ותושביה". אבו מאזן ביקש להפעיל לחץ על ישראל בנושא.

שליח מטעמו של אבו מאזן יצא בימים האחרונים לקטאר. השליח ייפגש עם בכירים בממשל קטאר וידון עימם באפשרות לדחיית הבחירות ברשות הפלשתינית בהסכמה של חמאס אשר חלק מבכיריו שוהים בקטאר. בנוסף, לקטאר אשר מעבירה מידי חודש עשרות מיליוני דולרים כסיוע לתושבי עזה, קשרים טובים עם הנהגת חמאס בעזה.

עיתון בלבנון דיווח הבוקר כי אבו מאזן הודיע על החלטתו לבטל את הבחירות לפרלמנט הפלסטיני. על פי העיתון 'אל-אחבאר' הלבנוני: באיחוד האירופי, יעצו לאבו מאזן להמתין עם ההחלטה עד ליום חמישי הקרוב, כדי שבאיחוד ינסו ללחוץ על ישראל להסכים לקיים את הבחירות במזרח ירושלים

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים