שיתוף
תגובות
כללי » "אין דחיפות לחיסון ילדים בישראל"
פרויקטור הקורונה
ועדת המומחים ממליצה למשרד הבריאות לחסן בני 12-15 במקרים ספציפיים כגון נסיעה לחו"ל או אם למתבגר יש מחלת רקע העלולה לסכן אותו אם ידבק בקורונה
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

ועדת המומחים המליצה היום (רביעי) למשרד הבריאות לאפשר לכל בני 12-15 להתחסן נגד קורונה, אך ללא דחיפות ובמקרים ספציפיים – כך דווח ב'ישראל היום'. הם המליצו לשקול לאפשר את מתן החיסון באופן מיידי למשפחות שבהן יש מתבגרים עם מחלות רקע או גורם סיכון לחלות בקורונה באופן קשה, וכן בני בית שבו יש חולים במצב קשה ולמשפחות העומדות לצאת לחו״ל.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי אין דחיפות לחיסון בני נוער נגד קורונה, בעקבות ממצאי מחקר משרד הבריאות שהצביעו על קשר לדלקת שריר הלב. בריאיון ל-103FM, סיפר כי מסקנות דיון ועדת החיסונים אמש היו להמליץ על קבלת המנות בעיקר לבעלי מנות רקע. המבצע לחיסון בני 15-12 יחל ביום ראשון ולא יידחה.

"בכל הצורות שנבדקו נראה שיש קשר בין החיסון לדלקת", אמר אש, וסייג: "התופעה לא שכיחה. בגילאי 19-16, שהם קבוצת הייחוס שלנו, זה כאחד ל-6,000, והמחלה במרבית המקרים היא קלה וחולפת".

"התופעה קורית יותר בבנים מאשר בבנות, לא יודעים להסביר את זה ממש, כנראה יש לזה הסבר ביולוגי, אולי מרכיב של השפעה גנטית מסוימת אבל לא יודעים ממש. ראינו יותר מקרים של דלקת בשריר הלב אחרי מנה שנייה של חיסון ומופיע ביום החמישי אחרי קבלתה", הוסיף פרופ' אש.

לדבריו, לאור התחלואה הנמוכה בישראל בימים האלו אין דחיפות לחסן ילדים. "אני מקווה שלא תהיה עלייה בתחלואה פה בכלל. אנחנו ממתינים לתוצאות מארה"ב ואני מעריך שיהיו בשבועות הקרובים. הם כבר חיסנו כבר מיליון ילדים, אז נחכה ונראה מה קורה שם".

"השורה התחתונה: התועלת מהסיכון גוברת על הסיכון, אבל לאור התחלואה הנמוכה בימים האלו אין דחיפות לחסן. ולכן המסקנה של הוועדה היא שאפשר לתת אור ירוק לחיסון, אבל לא צריך לצאת בקמפיין אגרסיבי ולדחוק בילדים להתחסן, אלא לאפשר למי שצריך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים