שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "אין הוכחה ש'אסטרהזניקה' גורם לקרישי דם"
הסוכנות האירופית
לאחר שמספר מדינות באיחוד האירופי עצרו את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה, סוכנות התרופות האירופית הודיעה כי תערוך חקירה בנושא בטיחות החיסון
תגיות:
אסטרהזניקה | צילום: Radowitz, שאטרסטוק

הסוכנות האירופית לתרופות (EMA) הוציאה הערב (שלישי) הודעת הרגעה באשר לחיסון של חברת התרופות הבריטית 'אסטרהזניקה', זאת לאחר שכמה מדינות הפסיקו את השימוש בו בשל החשש שהוא גורם לקרישי דם. "אנחנו משוכנעים שהיתרונות של החיסון עולים על חסרונותיו. אין הוכחה לכך שהוא גורם לקרישי דם. עם זאת, אנחנו ממשיכים בבדיקות".

בלילה הודיעו פורטוגל, לטביה וסלובניה שהן משעות זמנית את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה. מוקדם יותר הודיעה איטליה כי החרימה משלוח של החיסונים הבריטיים בעקבות מותו של אדם אחד שמת לאחר קבלת החיסון. גם הרשויות בגרמניה הודיעו כי יפסיקו להשתמש בחיסון. בספרד הודיעה הממשלה כי תשהה את השימוש בחיסון החברה לפחות ל-15 ימים. סגנית נשיא ונצואלה אמרה הלילה כי ארצה לא תיתן אישור לחיסון.

מתוך 27 המדינות החברות באיחוד 13 השעו את השימוש בחיסון – בעקבות דיווחים על מתחסנים שסבלו מקרישי דם ודימומים. סוכנות התרופות של האיחוד האירופי, ה-EMA, הדגישה שעד כה אין סימנים לכך שאותן תופעות נגרמו כתוצאה מהחיסון. אמר קוק, שעומדת בראש הסוכנות, הדגישה שאותם דיווחים "נדירים מאוד".

בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי החיסון בטוח. לדבריו, הרגולציה על תרופות וחיסונים בממלכה היא מהקשוחות והמנוסות ביותר בעולם. "הם לא רואים שום סיבה לעצור את תכנית החיסונים", אמר ג'ונסון, שהביע שביעות רצון מקצב החיסונים בממלכה, שהוא מהגבוהים ביותר בעולם ובפער ניכר ממדינות האיחוד האירופי, שממנו פרשה בריטניה סופית בתחילת השנה.

האיחוד האירופי שואף לחסן לפחות 255 מיליון איש – 70% מהאוכלוסייה הבוגרת – עד סוף הקיץ. עד כה חוסנו בשטח האיחוד יותר מ-45 מיליון איש. מלבד 'אסטרה-זניקה' אישרה סוכנות התרופות האירופית גם את החיסונים שפיתחו "פייזר" ו"מודרנה" לנגיף הקורונה.

בארגון הבריאות העולמי הבהירו שבבדיקות שנערכו לא נמצאה שום ראיה לקשר בין החיסון של 'אסטרה-זניקה' לבין אותם אירועים רפואיים חריגים, וכי מבחינתם החיסון בטוח לגמרי ויש להמשיך בשימוש בו. כריסטיאן לינדמאייר. דובר ארגון הבריאות העולמי, אמר היום שוועדת מומחים מטעם ארגון הבריאות בוחנת את הדיווחים על האירועים החריגים של המתחסנים. "אנחנו מעריכים שהוועדה עשויה לפרסם הצהרה עד סוף היום", אמר הדובר.

יצוין כי ישראל אינה משתמשת בחיסון של "אסטרה-זניקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים