שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אין הסכמה על חוק הקנסות והסגר בסכנה
גנץ מתבצר
ועדת החוקה הסתיימה ללא הסכמות על חוק הקנסות והדיונים יתחדשו בבוקר, אך בכחול לבן דורשים לקדם את החוק "ככתבו וכלשונו". גורם חרדי: "התעקשות מיותרת ודווקנית"
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת יהונתן סמייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביממה האחרונה עם ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, וי"ר דגל התורה משה גפני, וביקש מהם להעביר את החוק להחמרת האכיפה והקנסות באופן מיידי בקריאה שנייה ושלישית – כך דווח ב'ווינט'.

למרות המאמצים של המפלגות החרדיות והליכוד להגיע לפשרה, כחול לבן בראשות בני גנץ מתעקשת לאשר את החוק כלשונו או שיימנעו את הארכת הסגר. בכחול לבן דורשים לתת צווי סגירה למקומות שיפרו את ההנחיות – בעוד בליכוד מנסים להציע פשרה שלפיה צו סגירה יינתן רק לאחר כמה קנסות.

ועדת החוקה של הכנסת דנה אמש בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אך לאור חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן, יצאו חברי הכנסת להפסקה של "20 דקות" כדי להגיע להבנות – אך לא הגיעו להסכמות. לכן, ההפסקה התארכה שעות ארוכות, ולבסוף נדחה הדיון להיום בבוקר (יום רביעי).

בכחול לבן דורשים שהחוק יכלול צווי סגירה למפרי הנחיות, מתן אפשרות לכל שוטר לתת קנסות ומתן קנסות גם לעובדי המוסד שייפתח בניגוד לחוק ולא רק למנהל. הליכוד והחרדים רוצים שרק שוטר בדרגת סגן ניצב יוכל לתת את הקנס, ושהקנס יינתן רק למנהל המוסד – כדי למתן את הפגיעה.

לקראת השעה 20:00 בערב היה נראה שיש כיוון להסכמות ובהנהלת הוועדה הודיעו על חידוש הדיון: "יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר, מכנס את הוועדה בשעה זו במטרה לאשר עוד הערב את חוק הקנסות לקרואה שניה ושלישית", מסר דוברות של אשר. אך בהמשך נמסר כי הדיון נדחה להיום. "התעקשות מיותרת ודווקנית של כחול לבן", האשימו ביהדות התורה.

העיתונאי יקי אדמקר דיווח כי החרדים הסכימו להכפלת קנסות תחת סמכות של קצין משטרה. הסכימו לצווי סגירה אחרי התראות. "במו"מ כל צד אמור להתפשר אבל כחול לבן ממשיכה לקחת את הסגר כבן ערובה כשיש אלפי מאומתים, מאות חולים קשים ועשרות נפטרים", האשים.

בעקבות חוסר ההסכמות, יו״ר ועדת הכנסת ח״כ איתן גינזבורג החליט שלא לכנס את ועדת הכנסת לאישור הארכת הדיון בתקנות, ובכך ההצבעה על תקנות הסגר תגיע להכרעה במליאה. מכחול לבן נמסר: ״במדינת ישראל אין סגר דה פקטו – יש ציבור שעומד בתקנות ושומר על הנחיות הסגר, ויש ציבור ששם עליהן פס. עד שלא תהיה אכיפה שוויונית, והנחיות הסגר לא יאכפו וישמרו באופן מלא, אין כל משמעות להמשך הסגר במתכונתנו הנוכחית. דין בני ברק וביתר עלית כדין הרצליה וראשל״צ".

המשמעות היא שאם עד יום שישי מליאת הכנסת לא תדון בהארכת הסגר שנקבע עד יום ראשון בחצות, מגבלות הסגר – בהן היציאה עד אלף מטרים ואיסור ההתקהלות – יבוטלו, ולא ייאכפו עד להחלטה על תקנות חדשות. יש לציין כי לביטול תקנות הסגר משמעות רבה גם על אלה שהפרו את הגבלות התנועה וההתקהלות בשבוע האחרון, שכן כל הדו"חות בגין הפרת הנחיות אלה – שניתנו מאז שהוארך הסגר ב-21 בינואר – יבוטלו.

כזכור, בחוק מוצע להחמיר את הענישה המוטלת על מי שמפר הגבלות מסוימות אשר נקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כמו כן מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה של ההגבלות לפי חוק סמכויות מיוחדות.

מוצע להעלות את הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ5000 שקלים חדשים ל–10000שקלים חדשים. בין היתר מוצע להעלות הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בדרך של פתיחתו לציבור, בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות, ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים, לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שפותח את שעריו ומקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים – יקבל קנס גבוה יותר ממוסדות שמקיימים פעילות חינוך למספר נמוך יחסית של תלמידים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים