שיתוף
תגובות
כללי » אין זמן להפר את האיזון
רגע לנפש
העולם בנוי בצורה כזו שהוא מתקדם כל הזמן ואינו עוצר, כך בורא עולם יצר אותו • מה קורה כשאנחנו עוצרים משום שקרה לנו משהו ממש רע? אנחנו מפרים לעצמנו את האיזון
איזון | צילום: Smile Studio, שאטרסטוק

לא מעט פתגמים מדברים על חשיבות הזמן. מדובר בגורם משמעותי מאוד בחיים. כמה פעמים הפסדנו משהו כי נגמר הזמן? זמן הוא אחד הדברים הבודדים שאי אפשר להחזיר אחורה. מה שהיה – נגמר. יום האתמול לא יכול לחזור אף פעם. גם לא השעה הקודמת. לכן עלינו לנהוג עם הזמן בחכמה יתירה ולנצלו כהלכה, כראוי לדבר יקר ערך.

כיצד הזמן מתחבר אלינו בכל הנוגע לעבודת הנפש? ובכן, החיים אינם פוסקים מלכת. הם כל הזמן בתזוזה. כך בורא עולם יצר את העולם, שאינו יעצור מלכת. כמו רכב שאף פעם לא נעצר. גם אם הוא נוסע לאט מאוד, הוא עדיין נוסע. מהירות הנסיעה תלויה כמובן בנו ובעוצמה שבה נלחץ על דוושת הגז. אך גם אם לא נסחט את הדוושה, הרכב ימשיך לגלוש לו. כאשר אנחנו עומדים להיתקע במשהו בחיים, יש לזמן חשיבות גדולה. אסור לנו להיתקע להרבה זמן. אסור לנו לעצור את החיים כי מישהו למשל פגע בנו. לעתים, אנו בני האדם, שאין לנו מספיק כלים לחיים נכונים, מפרים את האיזון ואז לא מבינים למה רע לנו.

כיצד? דמיינו עכשיו שמישהו פגע בכן ממש חזק. מה קורה? המחשבות מתחילות להיות כמו חפירות בראש. מה עשו לנו, איך פגעו בנו, הוא לא מתבייש? מה עשיתי לו שמגיע לי יחס כזה? כמה כעס, כמה עלבון, כמה אגו נכנס אל תוך המשחק. יש מקרים שמשתקים אותנו ממש. לפעמים אולי לא נצליח לעשות כלום במשך השעות הבאות. אנחנו כביכול עוצרות את החיים מלהתקדם. לא מדברות עם מי שפגע בנו, לא מפסיקות לכעוס, לא מתקדמות בדברים שמחכים לנו שנעשה אותם. זה מאוד הגיוני כי כולנו בני אדם, אבל התובנה צריכה להיות על המקום שאני בוחרת לשים בו את הפוקוס: השאלה צריכה להיות, לא למה עשו לי וכמה פגעו בי, אלא איך אני מתקדמת בכל מצב.

נצא מתוך נקודת הנחה ברורה, שבחיים הרי ניסיונות תמיד יהיו, קשיים תמיד יהיו, הם לא עוזבים. השאלה מה אנחנו עושות איתם. הרעיון הוא לאמן את עצמנו להניח את הניסיון והכאב בצד ולהמשיך לצמוח בחיים. אין הכוונה להתעלם מהרגשות, אלא לכוון אותם לנקודה שתעזור לנו להתקדם ולא להיתקע. במקום לחשוב שוב ושוב את אותן מחשבות שליליות על מה שעשו לנו וכמה פגעו בנו, שהן מחשבות שאינן מקדמות אותנו, ננסה לחשוב מה יעזור לנו להצליח להמשיך מבלי להיתקע. לשים את הפוקוס על הכוח הפנימי שלנו שבונה ולא על הכוח שמפרק. משום שבתוך כל אדם יש מערכת בונה ומערכת מפרקת. השלילי תמיד ינסה לגבור. אם ניתן לו את הכוח, הוא יוריד אותנו עוד יותר. אם נשים את הפוקוס על צמיחה וחיוביות, ניתן למערכת הבונה שלנו את הכוח להוביל אותנו למקום טוב יותר. יש מקומות של רע שאין בידינו את האפשרות לתקן בכלל. אז במקום להתעסק בהם, רק נחשוב מה כן יעשה לנו טוב, מה כן יקדם אותנו. וכך אט אט הלב שלנו ייקח אותנו למקומות יותר מצמיחים בחיים. ברגע שנשמור על הלב שלא יתערבב יותר מדי ברע שנעשה לו, הוא יהיה נקי יותר להתקדם. חשוב מאוד לקום מהר מכל נפילה, כדי לא להפר את האיזון של החיים, שכאמור כל הזמן מתקדמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים