שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין חשש כרגע ממוטציה שתגבר על החיסון"
הפרויקטור מרגיע
פרופ' נחמן אש: "מעריכים שכ-50% מהמאומתים החדשים נדבקו במוטציה הבריטית". עוד הסיף כי "התקווה לגבי כינוסים משפחתיים בפסח עדיין קיימת"
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: באדיבות המצלם

ממונה הקורונה פרופ׳ נחמן אש התראיין הבוקר ל׳קול ברמה׳ ואמר כי אכן "יש ירידה מסוימת במספר המאומתים, אבל עדיין לא רואים ירידה ברורה במספר החולים במצב קשה. הסגר ההרמטי כן משפיע אבל הירידה בקצב איטי יותר בגלל המוטציה הבריטית".

אש המשיך ואמר: "צריך להרגיע את הציבור, אין חשש כרגע מפני מוטציה ישראלית שתגבר על החיסון. התקווה לגבי כינוסים משפחתיים בפסח עדיין קיימת, אבל צריך לוודא שהיציאה מהסגר לא תוביל להתפרצות מחודשת".

"ביקשנו שבועיים של סגירה הרמטית של נתב״ג, כרגע הוחלט על 5 ימים ונקווה שלא נצטרך עוד. המטרה היא לרוץ קדימה ולחסן כמה שיותר אנשים לפני שמגיעים לארץ עוד מוטציות", סיים אש.

בראיון ל'רדיו 103' אמר כי "היה לנו חודש קשה. התחלואה עדיין בשיא. יש לנו מספר מאושפזים גבוה שנמצאים במצב קשה בבתי החולים ומספר הנפטרים גבוה בהתאם. עם זאת, הוא יורד בימים האחרונים, גם מספר המאומתים יורד באופן עקבי, מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, שמסמן את נסיגת המחלה. אבל מספר החולים הקשה תמיד יפגר בכמה ימים, כך שאנחנו מצפים לירידה שתגיע. אנחנו חושבים מהיכן זה מגיע, ויש אפשרות שמוטציה הבריטית משפיעה. אנחנו יודעים מדיווחים בבריטניה מהימים האחרונים שיש שם הערכה שהמוטציה גורמת לתחלואה קשה יותר ב-30 אחוז בערך".

"אנחנו רואים עלייה בשיעור החולים בגילאי 17-0. כלומר, גם ילדים קטנים וגם ילדים גדולים יותר חולים בשכיחות גבוהה יותר מאשר ראינו בגלים בקודמים. קשה לומר באשר לחומרת המחלה, שמענו על כמה מקרים של ילדים מאושפזים בטיפול נמרץ במצב קשה, אבל אנחנו מעריכים שבצורה מהותית אין פה מחלה קשה יותר אצל ילדים. נצטרך לעקוב אחרי זה".

"נודע לנו על המוטציה הבריטית יחסית מאוחר. הדיווח מבריטניה וארגון הבריאות העולמי שהתקבל עם מעטה חשאיות היה מאוחר. נקטנו מיד בצעדים. אני חושב ומעריך שהכניסה של המוטציה לישראל הייתה קודם לכן. מיד באותה שבת נקבע שמי שחוזר מבריטניה עובר בדיקות ומהר מאוד הכנסנו אותם למלונית. הטיפול בכניסה של המחלה למדינה יכול להיות פשוט מאוד בבדיקות וכניסה לבידוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים