שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » אין לך תיאבון? ייתכן שאתה חולה קורונה
הנשאים השקטים
מחקר שערכו צמד מומחים בבריטניה גילה מכנה משותף לנשאים רבים של נגיף הקורונה בשלל מדינות שדיווחו על תופעות לוואי של חוסר תיאבון ופגיעה בחוש הריח • האם 'נשאים שקטים' אלו הם שאחראים להתפרצות הנגיף ברחבי העולם?
מחסור בתיאבון והיעדר חוש הטעם מהווים חלק מתסמיני קורונה | צילום: Motortion Films, שאטרסטוק

בעוד התסמינים המוכרים והידועים של מחלת הקורונה הם חום, שיעול וקשיי נשימה, מסתבר שלא מעט מנשאי הנגיף דיווחו על פגיעה בחוש הטעם והריח על אף שלא הציגו את כלל התסמינים המוכרים.

מחקר שנערך בבריטניה גילה, כי רבים ממגלי התסמינים הללו הם נשאים שקטים של הנגיף.

בהודעה משותפת מטעם פרופ' קלייר הופקינס, נשיאת איגוד הרינולוגים (אף וסינוסים) הבריטיים ופרופ' נירמל קומאר נשיא האגודה הבריטית לרופאי אא"ג נכתב, כי לאחרונה נרשם בממלכה זינוק מפתיע ומדאיג במקרים מבודדים של אנוסמיה שמשמעותו אובדן מוחלט או פגיעה חלקית בחוש הריח.

לדבריהם, מומחים מארה"ב, צרפת וצפון איטליה מדווחים אף הם על נתונים דומים. המומחים מעריכים כי החולים הללו שכאמור מכונים "נשאים שקטים", הם שסייעו להפיץ את הנגיף ולגרום להתפשטותו ברחבי העולם. לדבריהם, "למרבה הצער, אנשים שסובלים רק מאובדן חוש הריח עדיין לא עומדים בקריטריונים הנחוצים לצורך בדיקת קורונה או להחלת בידוד".

שרת הבריאות הבריטית נדין דוריס שאובחנה כנשאית הנגיף סיפרה לאחר שהחלימה, כי אובדן חוש הטעם והריח היה אצלה לאחד מתופעות הלוואי של הנגיף עוד בטרם נבדקה. היא הוסיפה, כי היתה מסוגלת להבחין רק אם שתתה קר או חם.

לדברי צמד המומחים, מוכרים ברפואה למעלה מ 200 וירוסים הגורמים בין היתר לפגיעה בדרכי הנשימה העליונות, כאשר וירוסים שגורמים למחלות צינון למיניהן ידועים זה מכבר כגורמים לפגיעה בחוש הריח". לדבריהם, "וירוסים מוכרים ממשפחת הקורונה אחראיים ל-10 עד 15 אחוזים מהמקרים הללו, ולכן זה לא באמת צריך להפתיע אותנו שגם וירוס הקורונה החדש גורם לאנוסמיה בקרב נדבקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים