שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אין מידע ספציפי, זיהינו עלייה בהסתה"
גורם ביטחוני
גורמי ביטחון התריעו כי החשש שהאלימות נגד פוליטיקאים שלוקחים חלק בממשלת לפיד-בנט תהפוך ממילים למעשים. "יש שיח שעלול להוביל להתרת דם"
תגיות:
בנט ולפיד בשיחה עם ריבלין | צילום: דוברות

גורם ביטחוני מתייחס הערב (מוצאי שבת) להודעה החריגה של ראש השב"כ ואומר כי "לא ידוע לנו על כל מקרה ספציפי". לדבריו, "אין כל מידע מודיעיני על כוונות ברורות אבל יש עלייה בהיקף ההסתה והאלימות המילולית ודי בה כדי להתריע שצריך להרגיע את הציבור. לצפות מפוליטיקאים שיגלו אחריות ולא ילבו את האש".

ב'וואלה' דווח כי גורמי ביטחון התריעו כי החשש שהאלימות נגד פוליטיקאים שלוקחים חלק בממשלת לפיד-בנט תהפוך ממילים למעשים. על פי הדיווח, מה שהכריע את הכף והוביל את ראש השב"כ לצאת בהודעה חריגה הוא היקף ההסתה והקריאות לאלימות ברשתות החברתיות השונות.

גורמי ביטחון שצוטטו ב'ווינט' ציינו כי ההודעה החריגה בעיתויה ובחריפותה רואה את תמונת המודיעין הכוללת ולא רק דברים שמתפרסמים. "יש שיח שעלול להוביל להתרת דם, ולאו דווקא כלפי פוליטיקאי מסוים", הם אמרו.

"זה לא רק בטוויטר וברשתות החברתיות. זה משתולל ובגדר שריפה שקשה לכבותה. יש פוסטים נוראיים ברשת ואיננו יודעים מי רואה אותה ומי יפעל לפי פקודתם. לאנשים יש אחריות על כל תמונה של משהו שמדביקים על מישהו. הפחד הוא שזה עוד יידרדר. אסור שזה יימשך. התזמון הוא קריטי".

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, אמר כי "גם לפני רצח רבין כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר, הלך לראשי יש"ע והתריע אבל לא עשה את זה פומבית. נדב ארגמן עשה את זה פומבית וזה חשוב. אני חושב שזה חשוב וגם ראוי".

זמן קצר אחרי הודעתו של ראש השב"כ, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בושה וחרפה!!! בשנתיים האחרונות השמאל מסית באופן הכי אלים נגד ראש הממשלה, נגדי ונגד משפחתנו וכל התקשורת, ראש השב"כ, המשטרה והפרקליטות שתקו! אנשי פסטיבל בלפור כמעט פרצו לבית ראש הממשלה! קראו לזה 'אומנות'! עכשיו הם מנסים לסתום את הפה לימין ולתייג כל ביקורת פוליטית כ'הסתה'!".

נתניהו הבן צייץ מחדש גם ציוץ שבו נכתבכי "נדב ארגמן מנסה לסתום את הפה לימין ולהפגנה המתגבשת. לא יעלה על הדעת שדבר כזה יקרה במדינה דמוקרטית. ביום שני כולנו יוצאים לומר לניר אורבך – הפסק את הטירוף להקמת ממשלה עם האחים המוסלמים".

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה להודעתו של ארגמן כי "למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר". גנץ הוסיף: "מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, פרם הערב הודעה חריגה וחריפה בעקבות השיח הפוליטי והזהיר מרצח בעקבות כך: "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", פתח את דבריו.

"יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו", דברי ארגמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים