שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין מקום לקריאות שלא לציית לפסיקות"
מנדלבליט נגד לוין
גנץ בכנס לשכת עוה"ד: "אנו נמצאים בוואקום משילות, ובית המשפט נאלץ לתמרן 'תחת אש', ולשמור על יציבות המשטר שנלקח כבן ערובה, מבחירות לבחירות"
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

שר המשפטים בני גנץ נאם הבוקר (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת. גנץ התייחס לדברי נתניהו כי ישראל נמצאת בסכנה ביטחונית אם תקום ממשלת שמאל: "ישראל נמצאת בידיים ביטחוניות טובות ואחראיות וכך זה יישאר".

"כפי שהבטחתי ששיקולים פוליטיים לא יכנסו לנושאי ביטחון למרות חששות רבים שעלו לאחרונה, אני יודע שגם בממשלה החדשה כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית לא פחות מבזו הנוכחית. ישראל חזקה מול אויביה אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה. כפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים, חשוב בעת הזו לשמור עליה מבפנים"

שר המשפטים הוסיף: "אנו נמצאים בוואקום משילות, ובית המשפט נאלץ לתמרן 'תחת אש', ולשמור על יציבות המשטר שנלקח כבן ערובה, מבחירות לבחירות- מאות מינויים מעוכבים, משרדי ממשלה מתפקדים ללא תקציב והניסיונות לפגוע בשומרי הסף לא פוסקים".

על הביקורת נגד מנהיגי ציבור אמר כי: "העובדה בשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים מעלה חשש כי לא למדנו לקח מההיסטוריה היהודית ומרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד משמעית נגד כל איום באלימות, יהיו ההכרעות הפוליטיות הדמוקרטיות אשר יהיו. העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח".

ד״ר אביחי מנדלביט, היועץ המשפטי לממשלה, בדיון: "לא ניתן לקיים דמוקרטיה במובן המהותי של המונח, ללא שלטון חוק, שמחייב כל אדם וכל רשות שלטונית, באשר הם, וללא ביטחון משפטי שמעניק לכל אדם אפשרות לפנות לערכאות משפטיות לשם הגנה על זכויותיו שנפגעו". 

"עצמאותן של הערכאות השיפוטיות ועצמאותם של שומרי הסף ונאמנותם לאינטרס הציבורי, ולא לגורם שמינה אותם, היא ערובה לקיומו של שלטון החוק ולקיומו של ביטחון משפטי. עוד חשוב להזכיר את מה שאמור להיות מובן מאליו בחברה דמוקרטית – שכל רשויות השלטון מחויבות לקיים את פסיקתו של בית המשפט".

"בהזדמנות זו אני מבקש לנצל את ההזדמנות ואת הבמה ולהסתייג פעם נוספת מדברים קשים וחמורים שנאמרו בימים האחרונים על בית המשפט העליון, בעקבות פסיקתו בעתירה בעניין תיקון מספר 50 לחוק יסוד: הכנסת".

"גם אם עמדת הממשלה או הכנסת אינה מתקבלת, המעמד המחייב של פסיקת בית המשפט הוא כלל ההכרעה המחייב במדינת ישראל.  אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון או במעמד השופטים, ובוודאי שאין מקום לכל מיני קריאות מפי נבחרי ציבור שלא לציית לפסיקת בית המשפט. אלה התבטאויות חסרות אחריות, שחותרות תחת הבסיס לקיום המשותף שלנו כאן כחברה יהודית ודמוקרטית. הדברים הללו הם כל כך בסיסיים, ואמורים להיות מובנים מאליהם. הם חלק מהיסודות שעליהם ניצבת הדמוקרטיה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים