שיתוף
תגובות
משפט » "אין סיקור אוהד של נתניהו בוואלה"
ישועה ב-2015
מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה העיד בפעם התשיעית במסגרת תיק 4000. "אלוביץ' אמרה: 'האג'נדה שלי היא להגן על ראש הממשלה ולאתרג אותו'"
אילן ישועה בבית המשפט | צילום: באדיבות המצלם

חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, נמשכה היום (רביעי), בבית המשפט המחוזי בירושלים, מהנקודה בה נעצרה אתמול. "כל יום במשך שבועיים דיברנו על בנט, זה היה רצף של קמפיין", כך סיפר ישועה בפתח הדברים. את השאלות הציג לישועה פרקליטו של שאול אלוביץ', עורך הדין ז'ק חן.

בדיון הוצג כי ישועה כתב למו"ל 'הארץ' עמוס שוקן ב-2015: "אין שום לחץ להקמת ערוץ חדשות מצד שאול, נהפוך הוא… אין שום סיקור אוהד של ביבי בוואלה". עו"ד חן: "אתה כותב למנטור שלך שאין סיקור אוהד". ישועה השיב: "אני חוזר ואומר – מה שכתבתי, שאין סיקור אוהד, זה לא נכון… כשאני כותב לעיתונאים הם יודעים שחברות מכחישות, והם עושים את הבדיקות שלהם. זה כוח של עיתונות עצמאית".

ראש ההרכב השופטת: "כשאתה כותב שאין סיקור אוהד, הוא יודע שאינך דובר אמת?" ישועה: "כעיתונאי ותיק הוא יודע שכשחברה מותקפת אז נוקטים בשפה כזאת. כולנו יודעים שכשיש תחקיר יש 80% הכחשה. עכשיו מציגים את זה כאילו אני השקרן".

עו"ד חן אימת עם ישועה את העובדה שהכין את עצמו לחקירה פלילית בפרשה עוד לפני שנפתחה לאחר שפורסם תחקיר בנושא הסיקור המוטה בוואלה. ישועה אף התייעץ עם עורך דין בעניין ושמר תכתובות וואטסאפ שיחזקו את טענותיו. ישועה אישר כי בדק עם עורך דינו אם עבר עבירות פליליות.

בהמשך הזכיר עו"ד חן את הרגע בו הפכה החקירה בעניין וואלה לגלויה, וביקש מישועה לדבר על הרגעים בהם נקרא להשתתף בעימותים על שאול אלוביץ', ניר חפץ ואחרים. ישועה סיפר כיצד אספו אותו לתחנת המשטרה של להב 433, אז שהה בחדר צדדי לאורך היום, פרט לרגע בו ביקשו ממנו לשבת על ספסל, אז ראה את אלוביץ'. בהמשך סיפר כי כמה ימים לאחר מכן הובא לעימותים עם בני הזוג אלוביץ'.

עו"ד חן ביקש להבין מישועה מה נאמר לו מהמשטרה אודות העימותים, לכך השיב ישועה כי בהתחלה לא אמרו לו כלום, אך יום לאחר מכן נאמר לו שאכן יהיו עימותים ואף לקחו אותו לאחד. חן ביקש לדעת עם עורכי דינו של ישועה שוחחו עם המשטרה סביב זמן העימותים, לכך ענה ישועה כי הוא לא יודע. עוד נשאל ישועה אם הוא ביקש מהחוקרים לא להעלות את נושא חברת "יד 2" בעימותים, ולכך ענה כי "לא דיברתי איתם על נושאים בעימותים, לא היה שיח כזה".

חן חושף כי בהודעה ראשונה שלו במשטרה אמר ישועה: ״זה בודאי לא פרקטיקה תקינה, כי עיתונות צריכה להיות עצמאית. מצד שני לא נהיה נאיביים. תסתכל על מבנה הבעלות של כל המדיה בישראל ובעולם. הם מוחזקים על ידי טייקונים שיש להם אינטרסים כלכליים והם בטח לא קונים גופי תקשורת בגלל הרווח. אז להיתמם ולהגיד ששאול היה בעלים יחיד שהפעיל לחץ על המערכת שלו, זה יהיה לא רציני״.

בהתכתבויות ישועה ואמיר טייג, מגן ישועה על התנהלות וואלה בסיקור נתניהו: "וואלה פועלת מזה 5 שנים כדי להפוך לאתר חדשות וערוץ חדשות. וואלה כותבת את החדשות בעד ונגד ביבי יום יום בלי אג'נדה. קח את האתר ותבדוק. כולל דיווחים מהשבוע האחרון על ארדן ונגד ביבי. אבל מה משנות העובדות כשאתה בונה קונספציה, סליחה כשאתה מתודרך על קונספציה. גם כשיש קונספציה עסיסית ראוי לעיתונאי לחקור קצת יותר, להיות זהיר יותר, להבין שגם למי שתדרך אותך בשנאה כזו יש אגנדה והיא לנפח ולהכפיש לבנות צל הרים כהרים".

בהתייחסות להתכתבות שהתקיימה ב-19 בינואר 2013 בשעה 12:40, אמר: "שאול העביר לי 'אני מתחנן, הוא רצה, הסברתי לו שינון שומר שבת'. ממשיך לחץ. שאול מראה לי שזאב רוצה לפגוש אותו בדחיפות. שבת בצהריים. התערבות ברמה כזאת אינטנסיבית. כפיצוי שלא העלנו את השפית – שאול מבקש מזאב: 'תבדוק אפשרות למתקפה על הכיפות הסרוגות של הליכוד – הפגנה נגד רבין, חנוכת צומת רבין בכפר שמריהו, אביו של בנט'. לראשונה הוא מבקש לבדוק את אבא של בנט".

ישועה מסביר: "פה התחילה להיבנות הטרגדיה של דבר לא סביר בעליל. אני הרגשתי את הלחץ. זה מועבר לי, הוא מעביר לי. אנחנו דנים באפשרות להעלות. עצם ההעברה אל תוך הלילה. שאול יכול להשאיר אצלו, אבל הוא מעביר לי בשישי ובשבת ידיעה אחר ידיעה. המערכת נטרפת כבר". אז, חן התפרץ לדבריו של ישועה: "תראה, אנחנו מתנהגים יפה אחד לשני. השאלה שלי הייתה פשוטה, זו חקירה נגדית, לא דברים שאתה שותל בהם אחר כך כותרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים