שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח"
אדלשטיין מבשר
שר הבריאות ציין כי "הנתונים מאוד מעודדים. קורה לנו אותו נס שחלמנו עליו – נס החיסונים" • מתנגד לביטול החובה לעטיית מסכות בשטח פתוח: "זה רק יגביר את התחלואה"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (ראשון) בראיון ל'רדיו 103' כי "אנחנו בנתונים מאוד מעודדים. קורה לנו אותו הנס שכולנו חלמנו עליו – נס החיסונים. יותר מחמישה מיליון אנשים טובים באו והתחסנו ובזכות הצעד הזה אנחנו נמצאים עכשיו איפה שאנחנו נמצאים. אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח".

השר התייחס להתרופפות בעטיית מסיכות והימנעות מהתקהלויות והפציר בציבור "לזכור שקורונה רק מחכה שנעשה טעויות". הוא אף הדגיש כי לא יתמוך בביטול חובת עטיית המסיכות, "מסיבה אחת פשוטה והיא שהאנשים הראשונים שיסירו את המסיכות יהיו אלו שמצפצפים על ההנחיות, מחפשים כל דרך לפגוע, ולא התחסנו. לכן, כרגע לצערי הרב כולנו נשאר עם המסיכות".

הוא ציין כי "זאת זכות גדולה מאוד להיות מקום ראשון בעולם בחיסונים, אבל יש לזה גם בעיה קטנה: אין לי את מי לשאול, וכל העולם שואל אותי שאלות כמו מה קורה כשרק מחצית מהאוכלוסייה מחוסנת. אין לנו את מי לשאול, ואנחנו לומדים תוך כדי תנועה".

על הבעייתיות בפתיחת שדה התעופה, ההתקהלויות והישראלים שמסרבים לעבור את החיסון השני אמר אדלשטיין, כי "נתוני האנשים שמגיעים לקבל את החיסון השני הם מצוינים. בין 97 ל־98 אחוז מהאזרחים באים לקבל את החיסון השני. מעבר לזה, בכל מה שקשור לפתיחת שדה התעופה – כולם מחפשים איפה השפעת הבחירות, אז הנה מצאנו. הרי הפתיחה של נמל התעופה היא רק בגלל הבחירות. בחיים משרד הבריאות לא ביקש לפתוח את שדה התעופה, אבל הסבירו לנו שלא ניתן לעצור אזרחים ישראליים בחו"ל מלבוא ולהצביע".

"אנחנו מנסים לשלוט במספרים כמה שרק אפשר", אמר השר והסביר: "כרגע מדובר בכ-3,000 איש, יש לנו צמידים אלקטרונים ואנחנו מנסים לשלוט בשביל לא להכניס לכאן מוטציות. לגבי ההתקהלויות והמסכות אני רואה בדיוק כמוכם את כל ההתרופפות ואני מבקש בכל לשון של בקשה לזכור שקורונה רק מחכה שנעשה טעויות, אז בואו לא נעשה טעויות. אנחנו כרגע נמצאים במצב של פיילוט ועובדים בכל הכוח על להרחיב אותו ולהביא עוד צמידים. לצערי הרב רק משרד הבריאות כרגע במצב של קורונה בעוד כל השאר עובדים כרגיל ולא במיוחד ממהרים, אבל אנחנו נתגבר".

במענה לשאלה האם רה"מ לא אובססיבי לצמידים האלקטרונים אמר אדלשטיין כי "רה"מ עוזר בכל מה שהוא יכול, אבל גם הוא לא תמיד מצליח להתגבר על כל המכשולים הדמוקרטיים שנמצאים בדרכנו. כאילו הצמידים האלה זו המצאה שלנו. זה ניסיון הכרחי לשלוט על כניסה לישראל ולוודא שהם שומרים על בידוד כמו שצריך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים