שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תצטרף להצעה שתשמור על הכוח של הימין"
נתניהו לבנט
רה"מ במסר מצולם: "האפשרויות חדות וברורות, ממשלה שעיקרה שמאל או ממשלת ימין יציבה וחזקה" • דרעי ובנט נפגשו היום • בימינה לא הוחלט על ההצבעה בוועדה המסדרת
בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לנושא הקמת הממשלה ואמר כי "האפשרויות שלפנינו חדות וברורות: ממשלה שעיקרה שמאל – לפיד, העבודה, מרצ, בתמיכת המשותפת, או ממשלת ימין יציבה וחזקה ל-4 שנים".

"הממשלה הבאה צריכה להגן על חיילי צה״ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג, צריכה לשמור על ההתיישבות, צריכה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. רק ממשלת ימין חזקה תעשה זאת. אפשר להקים אותה בנקל. ולכן אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער – תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה".

"אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר", כך לדברי נתניהו.

בתוך כך יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, נפגשו היום (ראשון) ודנו בניסיונות להקים ממשלת ימין ובדרכים השונות להביא לכך. השניים סיכמו לעמוד בקשר בימים הקרובים במטרה לחלץ את ישראל מהסבך הפוליטי.

כזכור יו"ר ימינה נפתלי בנט צפוי לתמוך מחר בהצעת גוש מתנגדי נתניהו בוועדה המסדרת בכנסת. אם אכן תאושר ההצעה, בנט יהפוך להיות "לשון מאזניים" בנוגע לחקיקה והקמת הוועדות הזמניות בכנסת. בליכוד מעוניינים בהצעה אחרת שתמנע כמעט לחלוטין אפשרות לחוקק נגד ראש הממשלה ותאפשר להם לשלוט יותר בחלוקת הוועדות בכנסת.

יו"ר הועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר מסר כי "לאחר השיחה שהתקיימה בשבוע שעבר עם כל ראשי הסיעות בכנסת, החלטתי שבע"ה אעלה מחר למליאה הצעה להקמת הועדה המסדרת לפי הרכב סיעתי בחלוקה ל-5 המשקפת את הכוחות בכנסת בהתאם לתוצאות הבחירות".

"אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הוטו בכל החלטה. אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר", דברי זוהר.

מטעם מפלגת ימינה נמסר כי עדיין לא הוחלט בקשר להצבעה בוועדה המסדרת

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים