שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין שום סיכוי שסמוטריץ לא עובר"
קרב דתי
סמוטריץ': "בנט מודה בתגובתו לוועדת הבחירות שהוא שיקר הבוקר כשאמר שהציונות הדתית היא על 6 מנדטים ומדובר ב"סקרים ישנים". חברים, אל תאמינו לספינים האלה"
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר הבוקר לאחר ההצבעה בקדומים כי "זהו בוקר שבו אחרי שנתיים אפשר להכריע ולהקים ממשלת ימין של כל המחנה הלאומי שתביא לידי ביטוי את הרוב הימני שיש במדינת ישראל. קורא לכולם לצאת להצביע ולא להכנס לאדישות ושאננות. קורא כמובן להצביע לי. בזכותנו תקום ממשלת ימין אנחנו לקחנו אחריות כולם מבינים היום מימין ומשמאל ששאלת ממשלת ימין כן או לא עומדת על הציונות הדתית. אם אנחנו בפנים בעז״ה יש אבלאם חלילה לא אז לא".

"אנחנו לפי הסקרים בפנים אבל לא מחוץ למרחב הסכנה ומי שחשוב לו ממשלת ימין צריך לוודא ולא ב 99% אלא במיליון אחוז. עבדנו קשה תנו אל הכח והאמון שלכן ובעז״ה אחרי שנתיים קשות תקום ממשלה טובה".

סמוטריץ התייחס לספינים של בנט וימינה כאילו הציונות הדתית עומדת כבר על 6 מנדטים ואין צורך להצביע לסמוטריץ׳ ואמר: ״זה לא אמת ואין אף סקר שמלמד את זה. אני אומר לנפתלי פעם אחת לא עברת את אחוז החסימה התוצאה הייתה שנתיים שאנחנו חווים עכשיו. אל תגרום עכשיו שאנחנו לא נעבור את אחוז החסימה. אתה מיוצב על 9-10 נדטים. אל תאמר לא אמת. אתה יודע מצויין שאנחנו על סביב ה 4 וחצי מנדטים. עוד מנדט פחות מנדט לך זה חשוב אבל זה לא עושה את ההבדל, עוד מנדט פחות מנדט לנו זה ההבדל בין ממשלת ימין לבין ממשלת לא ימין. אני מקווה שתבא לממשלת 61 עוד לא מאוחר לומר את זה. אבל כדי שתקום ממשלת ימין צריך אותנו אל תחבל במאמצים".

בימינה פרסמו סרטון של בנט עם היועץ האסטרטגי האמריקאי גורג׳ בירנבאום שאמר כי "אנחנו עושים את סקרי העומק הרחבים האלה כבר מעל 6 חודשים. מוקדם יותר ראינו סכנה מסוימת שמפלגות קטנות כמו סמוטריץ לא יעברו את אחוז החסימה, אבל בשבועות האחרונים ראינו תמונה אחרת לגמרי. סמוטריץ עומד על 5-6 מנדטים עם מומנטום עולה בשבוע האחרון של הקמפיין, כך שבאמת אין שום סיכוי מבחינה סטטיסטית שהוא לא יעבור את אחוז החסימה. למעשה, הוא יסיים על 5-6 ואולי אפילו יותר. ימינה עומדת כרגע על 9-10 מנדטים, עם המומנטום אתם יכולים להגיע ליותר וזה יכול לתת לכם את הכח בממשלה הבאה ליישם את התכניות שאתם רוצים לקדם".

בנט: "הרבה אנשים פנו אליי בימים האחרונים עם אותה אמירה: 'ימינה היא המפלגה שלנו, אנחנו רוצים להצביע רק לכם ולא לשום מפלגה אחרת. אבל אנחנו שומעים מנתניהו ומסמוטריץ שהמפלגה של סמוטריץ לא הולכת לעבור את אחוז החסימה או בסכנה'. זה נקרא ׳טכניקת גוועאלד׳, כלומר להפחיד אתכם על משהו שהוא לא אמיתי. האמת היא שזה פשוט לא נכון, המפלגה שלו עוברת בלי שום בעיה ואתם יכולים להצביע לנו".

סמוטריץ׳ הגיב: "נפתלי בוקר טוב אני קורא לך לחדול. לחדול מלהפיץ שקרים. אתה יודע מצויין את האמת אין אף סקר בעולם שמראה שאנחנו על 6 מנדטים. אתה יודע מצוין שאנחנו בין 4 ל-5. גבולי, מסוכן".

"אל תחבל במאמצים שלנו, אל תגרום לנו לא לעבור את אחוז החסימה ואל תשקר. בפעם הקודמת אתה לא עברת את אחוז החסימה- גררת אותנו לשנתיים קשות. אל תחבל שוב במחנה הלאומי, אל תפיץ דברים שהם לא אמת ואתה עלול לגרום חלילה שהפעם אנחנו לא נעבור את אחוז החסימה".

"תתמקד בהצבעות של עצמך, אל תפיץ שקרים נפתלי. יש גבול לכל תעלול. אל תמחק את הציונות הדתית, אל תפגע במחנה הלאומי כולו. אנחנו רוצים ממשלת ימין. אני מקווה שאתה תהיה חלק ממנה- תגלה אחריות ואל תפיץ שקרים".

במפלגתו של סמוטריץ' טענו כי "למרות שביממה האחרונה מפיצים אנשי ימינה בעשרות סרטונים וכתבות ספין שקרי כי הציונות הדתית עומדת בסקרים פנימיים על 6 מנדטים אוסר היום יו״ר ועדת הבחירות בתגובה לעתירת גורמי השמאל דווקא על הציונות הדתית להגיב ולפרסם את הנתון האמיתי של 4.5 מנדטים מהסקרים הפנימיים וזאת תוך התעלמות מהפצת נתונים שקרים מ״סקרים פנימיים״ כביכול של מפלגות אחרות".

בציונות הדתית מסרו: "מדובר בשערוריה. השופט פוגלמן מצטרף לעתירות השמאל כדי להפיל את גוש הימין ומשרת בפסיקתו את השמאל וימינה המעוניינים לפגוע בציונות הדתית על מנת שלא תעבור את אחוז החסימה ובכך לאפשר הקמת ממשלה עם השמאל. השופט פוגלמן פוגע ביודעין בטוהר הבחירות ולא מאפשר לנו להתמודד עם השקרים הבוטים של בנט והשמאל שנועדו לפגוע בנו ביום גורלי זה".

בציונות הדתית מסרו מאוחר יותר כי בתגובה לעתירת הציונות הדתית מודים בימינה כי הסרטון של בנט ויועצו מהבוקר הינו שקרי. בתשובתם נאמר: ״צפיה בסרטון שהעלה יו"ר רשימת "ימינה" מבהירים באופן ברור כי הוא אינו מפנה לסקר חדש או מידע חדש כלשהו אלא לסקרים שבוצעו בשבועות האחרונים ואשר פורסמו בכלי התקשורת וזאת במענה להודעות שפורסמו מטעם רשימת הציונות הדתית". עוד מוסיפים: "בדבריו של בנט הובאו נתוני סקרים "מהשבועות האחרונים" (ראה לדוגמא סקר חדשות 13 וקמיל פוקס מיום 21.3.14) אשר פורסמו בציבור ומשכך אין בהם משום חדש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים