שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איסור כניסה לישראל לאנשי אמנסטי
שקד בוחנת
המהלך מגיע בעקבות הדו"ח האחרון של הארגון, שהגדיר את ישראל כמדינת אפרטהייד. שרת הפנים: "מי שיוגדר כתומך חרם, לא יוכל להיכנס לישראל"
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שרת הפנים איילת שקד בוחנת לאסור את כניסתם של פעילי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל לארץ שתומכים ב־BDS. ברקע לבחינה עומד הדו"ח האחרון של הארגון, שבו האשים את ישראל לפני שבועות אחדים בהיותה מדינת אפרטהייד בכל גבולותיה – ולא רק מעבר לקו הירוק. עוד הואשמה ישראל בביצוע פשעים נגד האנושות. כך מפרסם הבוקר הכתב לענייני משפט של "ישראל היום", יאיר אלטמן.

הסמכות לאסור את כניסת הפעילים המדוברים נמצאת בידי השרה, אבל היא כרגע עורכת התייעצויות פנימיות במשרדה וברשות האוכלוסין, ובהמשך תרחיב את מעגל ההתייעצות למשרד החוץ כדי לתאם טכנית כיצד לבצע את המהלך ובאמצעות אילו מנגנונים.

במקביל, נודע ל"ישראל היום" כי ישראל אישרה לפעילי BDS קיצוניים, חלקם לכאורה מעורבים בתקיפת מתנחלים, להיכנס ארצה. האישור ניתן על אף שהארגון DMU העביר לטענתו למשרדי החוץ והפנים עדויות לכאורה לעבירות של הפעילים על חוק החרם, פעילות BDS וקשר לארגוני טרור. הארגון DMU מתעד ומנטר הפרות חוק מצד פעילים זרים, ישראלים ופלשתינים הפועלים נגד מדינת ישראל.

מדובר במשלחת של 50 אנשי AFPS, ארגון האחראי לתנועת החרם בצרפת ואשר כבר הוכנס בידי המשרד לעניינים אסטרטגיים לרשימה השחורה של מממני פעילות טרור. באוקטובר 2019 השתתפו לכאורה נשיא הארגון ברטראן היילברון וסגניתו אן טולון בהתקפה על צוריאל לילינטל ומשפחתו בחוות סלעית שבבקעת הירדן. ל"ישראל היום" נודע כי משרד הפנים העביר להתייעצות משרד החוץ את שאלת כניסתם, ומשם נמסר כי אנשי המשלחת אינם עונים על הקריטריונים לסירוב.

לשכת שרת הפנים אמרו כי: "על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה, בכוונת השרה לקדם תוכנית עבודה שתמנע כניסה של תומכי חרם לישראל. במסגרת התוכנית יוקם מנגנון שיקבע מי עונה להגדרה של תומך חרם, שנאסר עליו להיכנס על פי חוק הכניסה לישראל – וכניסתו לא תותר. ההחלטה תועבר למשרד החוץ, ואם יהיו השגות נקודתיות או הצדקות מיוחדות להכניס בכל זאת, יתבקש משרד החוץ להעביר את טענותיו בעניין ונבדוק אותן".

פרויקט DMU אמרו: "AFPS הוא ארגון ה־BDS המרכזי בצרפת, שגם מעביר כספים לארגוני טרור. מדינת ישראל הצהירה כבר כי לארגון אסור להיכנס לישראל. למרות זאת, נפרס שטיח אדום בפני משלחת של הארגון והיא נכנסה לארץ בקלות".

מארגון אמנסטי לא נמסרה תגובה. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "בהתבסס על המידע שהתקבל על המשלחת ובדיקות נוספות שערכנו, הערכנו כי אין בסיס למנוע כניסת המשלחת בקריטריונים המפורטים בתיקון 28 לחוק הכניסה לישראל (מניעת כניסה על בסיס קריאה לחרם)".

ח"כ סמי אבו שחאדה יו"ר סיעת הרשימה המשותפת מגיב על כוונת שרת הפנים איילת שקד למנוע כניסת פעילי אמניסטי: "שקד יודעת שאמנסטי צודקים. לכן היא בוחרת לא להתעמת בצורה אובייקטיבית עם נתוני הדו"ח והעובדות שבו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים