שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » איסור מוחלט להדליק אש בשעות היממה
נכנס לתוקף
העובר על ההוראות צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 ש"ח. תוקף הצו התחיל מהיום (שני) בשעה 16:00 ועד ליום 30.11.21 בשעה 23:00
שריפה בהרי ירושלים, אילוסטרציה | צילום: אורית כץ, רשות הטבע והגנים

צו איסור הדלקת מדורות במועדים ובאזורים מסוימים בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להיווצרות שריפות והתפשטותן תוך סיכון חיי אדם. העובר על ההוראות צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 ₪.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם לפני זמן קצר על צו איסור הדלקת מדורות לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים בהתאם לתקנות והוא יחול בכל שמורות הטבע, חורש ויער, ובכל שטח שבו קיימת צמחייה דליקה וכן בכל תחום יישוב, ולרבות בשטח בסמוך הנמצא במרחק של עד 500 מטרים מהם.

תוקף הצו התחיל מהיום (שני) בשעה 16:00 ועד ליום 30.11.21 בשעה 23:00, וזאת בשעות היום, החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד לשעה 23:00.

נציב כבאות והצלה דדי שמחי: "בשל היווצרות תנאי מזג אויר חריגים המעלים את הסיכון לפגיעה בחיי אדם ומתוך הבנת כובד האחריות והסכנות הורתי מתוקף סמכותי על צו איסור הדלקת שריפות בשטחים פתוחים".

"משבר האקלים בארץ ובעולם מחייב התייחסות מערכתית וציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש תוך אימוץ תרבות פנאי אחראית, שקולה ובטיחותית. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהישמע להנחיות מצילות החיים שקבענו".

בשל מזג אוויר המאופיין ביובש ורוחות מזרחיות ערות באזורנו, מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה לישראל, טפסר ניזאר פארס, מבקש להוסיף: "במחוז הצפון אנו עדים לתופעה נרחבת של שריפות גזם עקב מסיק הזיתים אשר לעיתים יוצאות משליטה. אני קורא לציבור להקפיד בימים אלו יתר על המידה ולהימנע מהדלקת אש אשר עלולה לגרום לשריפות רחבות ולפגיעה בחיי אדם וברכוש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים