שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "איפה בתי הכנסת?": אש הציג מתווה
דרעי תהה
גם השרה פרקש הכהן הביעה התנגדות להצעה, וקראה גם היא להוסיף אליה את בתי הכנסת. דרעי השיב: "התרחב ליבי. כל הכבוד. כנראה שזו השפעה של הרב גנץ"
ונחמן אש | צילום: לע"מ

אחרי אישור מתווה החינוך, חברי קבינט הקורונה דנו בהקלות נוספות ובתוכנית שהציע ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש. על פי המתווה, מהתאריך 23.2 ייפתחו הקניונים, חנויות הרחוב, חדרי הכושר, אירועי התרבות ועוד – בכפוף לכך ש-3 מיליון ישראלים יחוסנו במנה השנייה, כאשר 90% מבני ה-50 יהיו מחוסנים. כמו כן, נדרש שיהיה פחות מ-900 חולים קשים ומקדם הדבקה קטן מ-1.

לאחר שהפרויקטור הציג את המתווה, שר הפנים אריה דרעי פנה אליו ואמר: "אולי הטאבלט שלי קטן, אבל אני לא רואה בתוכנית שלך בתי כנסת. אנחנו עדיין מדינה יהודית. איפה החתונות? איפה בתי הכנסת?". אש השיב לו כי "אנחנו מגבשים מתווה שיאפשר את האירועים האלה, לא במספרים בלתי סבירים אבל כן לאפשר. לגבי בתי כנסת – כנראה שייפתח לפי מגבלות ההתקהלות".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן הביעה התנגדות להצעה, וקראה גם היא להוסיף אליה את בתי הכנסת. "אסור להמתין לפעימה של עוד שבועיים כי היא לא תקרה. לדעתי לא נחסן גם כל כך הרבה אנשים כמו שמשרד הבריאות מציג. אגב – אפשר לשלב גם מתווים של תפילה בתו ירוק", אמרה, ודרעי השיב: "התרחב ליבי. כל הכבוד. כנראה שזו השפעה של הרב גנץ".

שר החינוך יואב גלנט הביע תמיכה בעמדת משרד הבריאות לגבי קצב פתיחת מערכת החינוך. "במצב הזה, עם כל ההערכה והכבוד שלי והרצון לתת עדיפות למערכת החינוך, אני לא יכול לקחת סיכונים על בסיס נתונים שאני לא מספיק יודע".

שר האוצר ישראל כ״ץ מסר לפני הדיון: "בדקות הקרובות אכנס לישיבת קבינט הקורונה, שם אחזור על הצעתי לאפשר את חזרת המשק לפעילות באמצעות השימוש בתו הירוק. זוהי הדרך הבטוחה ביותר, שתאפשר למחוסנים, מחלימים ונבדקים צעירים פעילות חופשית במגוון רחב של תחומים ובהם מסחר, הסעדה, תיירות, תרבות וספורט. פעילות זו תהווה גם תמריץ ניכר להגברת מבצע החיסונים, דבר שיביא את ישראל במהירות להיות המדינה המובילה בעולם בחזרת הכלכלה לפעילות מלאה".

מלשכת גנץ נמסר כי בהתאם לדרישת גנץ ושרי כחול לבן קבינט הקורונה ידון הערב במתווה התו הירוק לשחרור הכלכלה והמסחר. במסגרת זו כחול לבן תציג מספר חלופות לפתיחת חדרי כושר מרכזי קניות, מוזיאונים, מלונות ועוד.

לפי המתווה של שרי כחול לבן אותו הובילה השרה אורית פרקש יחד עם צוות מומחים, יוצג מודל לפתיחה בתו ירוק, שמתכלל את רמת החיסונים ורמת התחלואה בכל ישוב ומאזן ביניהם. בהתאם לתוצאות תוגדרנה הערים שתפעלנה במתכונת רחבה של תו ירוק (מתחסנים מחלימים וכיוצב) לעומת מצומצמת. "המתווה ייצר תמריץ לאזרחים ולרשויות המקומיות להתחסן ולעודד התחסנות, יקבע מועד היערכות, ויאפשר חיים לצד הקורונה", נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים