שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איציק שמולי לוקח פסק זמן מהפוליטיקה
פורש מהממשלה
שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הודיע על פרישתו "כדי לשקול את המשך דרכי". עוד הוסיף: "מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות"
תגיות:
איציק שמולי | צילום: אתר הכנסת

שר הרווחה איציק שמולי הודיע הבוקר (רביעי) על התפטרותו מהממשלה ולקיחת פסק זמן מהפוליטיקה. שמולי מכהן כשר בממשלה מטעם מפלגת העבודה, אך ברקע בחירתה של מרב מיכאלי לראשות המפלגה, הודיע כי הוא עוזב את המפלגה.

בהודעה שפרסם כתב כי "לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד המשברים החמורים שהיו ועודנו כאן. לא חשבתי שנתניהו ישתנה, אך הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה".

"במבחן התוצאה זו הייתה טעות. ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות- לא במפלגת "העבודה" ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר "להישאר על הגלגל" רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא".

"אמנם, אני יודע שבלעדינו בתוך הממשלה נתניהו ושליחיו לא היו רק מאיימים על שלטון החוק והדמוקרטיה אלא גם מבצעים, ולצד פוליטיזציה חריפה של ניהול המשבר היו דוחפים בכל הכוח מהלכים מסוכנים שנבלמו מבפנים כמו סיפוח ופירוק שיטתי של החברה הישראלית; אבל תוצאת הכישלון, שבאה רק בשל נכונות נתניהו להקריב את ישראל ולהפקיר את אזרחיה על מזבח האינטרס האישי שלו, מדברת בעד עצמה והכל נושאים בה".

"מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה. עם זאת אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה- ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור" .

"אני מודה לידידי, בני גנץ, מנהיג ישר שטובת המדינה לנגד עיניו, על ההזדמנות שניתנה לי לכהן בתפקיד חיי- שר העבודה והרווחה, בתקופה כה קשה. בזמן שאלפי ישראלים שרויים בקושי ובמצוקה זו הייתה עבורי משימת חיים שאני מאמין שעמדנו בה. אני גאה על מה שהשגנו בתקופה בלתי אפשרית: קצבאות הנכים, הרפורמה החשובה בגיל הרך, הסכם היסטורי לעובדים הסוציאליים, עוד מרכזי חירום שנפתחים לנשים נפגעות אלימות, מעונות יום שיקומיים לפעוטות עם צרכים מיוחדים, רשתות ביטחון קיומיות לאוכלוסיות הרווחה ולאוכלוסייה המבוגרת בהיקפים חסרי תקדים- הם רק חלק מכך".

"האוכלוסיות הללו, שאין להן קול ואין להן פה, מהוות כוכב הצפון שלי בפוליטיקה. עבורן נאבקתי תמיד, בכל כוחי, גם כחבר כנסת: בהחמרת הענישה כלפי מתעללים בבעלי חיים, במאבקים קשים סביב תרופות מצילות חיים לילדים, בקידום קצבאות וסיעוד ממלכתי למבוגרים, בחוק היסטורי לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. על כך תהיה תמיד גאוותי".

"אציין גם את עבודתו החשובה של ידידי עמיר פרץ, שר הכלכלה, עבור התעשייה הישראלית, ציבור העובדים ובעלי העסקים. אני מאחל לו הצלחה רבה. מתוך שני המשרדים הללו- עלה בידינו לסייע למיליוני ישראלים במעשים, לא בדיבורים".

"אני מודה מכל לבי לחברים הטובים שמלווים אותי שנים. אני יודע שההחלטה תפתיע ותאכזב חלק מכם אבל מאמין שעוד נזכה לשתף פעולה בעתיד. אני מודה למנהלים ולעובדים המצוינים במשרד הרווחה, בזרוע העבודה, במשרד לשוויון חברתי ובמוסד לביטוח הלאומי. כולכם מקור גאווה עצום עבורי- על פועלכם ומסירותכם בזמנים קשים כשמיליוני ישראלים נשאו עיניהם בציפייה למוסדות המדינה. אני מודה לצוות הקרוב המדהים שלי. אני אוהב אתכם ואתם כה יקרים ללבי. אני מודה לכולכם ומקבל את החלטתי בלב שלם ונקי", דברי שמולי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים