שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איראן, ביידן והפריימריז: השר אלי כהן מדבר על הכל
צפו בראיון המלא
שר המודיעין בראיון מיוחד ל'בחזית' מתייחס לחילופי הממשל בארה"ב, המאבק בגרעין האיראני, הפריימריז בליכוד, והאם נתניהו יתמודד לנשיאות • וגם: על חרדים במוסד
שר החוץ אלי כהן | צילום: פישל רוזנפלד

הבחירות לכנסת העשרים וארבע יצאו זה מכבר לדרך, הכותרות הפוליטיות לא מפסיקות לזרום ואיתן גם הספקולציות על אי-אלו איחודים בגושים השונים, אך אם תסיירו בלשכתו של שר המודיעין אלי כהן ספק אם תחושו באווירת הבחירות האופפת בתקופה זו את לשכות הח"כים והשרים בממשלה.

עד כדי כך 'יבשה' האווירה בלשכתו של השר כהן, שדובריו ואנשי לשכתו אפילו 'שכחו' לקדם את הידיעות על כך שהוא זה שבכלל עומד מאחורי רעיון הדרכון הירוק למחוסני הקורונה. בקומה השביעית בבניין ההסתדרות עסוקים בדברים אחרים לגמרי… אז מה על סדר היום? איראן ושוב איראן ושוב איראן. לקינוח תשמעו קצת על חילופי הממשל בבית הלבן ובכך תמה החגיגה.

כן, גם השר אלי כהן יודע שהבחירות בפתח, והוא גם לא שוכח להצהיר כי הוא יותר מרוצה שיתקיימו בחירות מקדימות לרשימת הליכוד לכנסת העשרים וארבע (כמובן, לא לפני שמיישר קו עם נתניהו כי הן לא אפשריות מאילוצי קורונה).

על הדרך הוא משיב בחיוב לאפשרות שסמוטריץ' יזכה לשריון בליכוד, מסביר למה ח"כ יפעת שאשא-ביטון עזבה את הליכוד ומעביר ביקורת על כך שלא התפטרה. לשיטתו, מי שנבחר בפתק 'מחל' לא יכול להישאר במקומו ברגע שעזב את הבית.

בדומה לשאר נבחרי הליכוד, גם כהן לא חוסך שבטו מהיועמ"ש מנדלבליט ומעביר ביקורת חריפה בהתאם ל'דף המסרים' הידוע.

הוא אמנם בוגר 'כולנו' שבכלל מצא את מקומו בליכוד במסגרת שריון, אך מרגיש בבית יותר מתמיד. יש שיאמרו שהזמן עשה את שלו ויש שיטענו לכך שכהן היה חבר הליכוד עוד לפני עידן 'כולנו'. לדבריו, החברות ב'כולנו' לא נחשבת לבגידה בבית, שכן האידיאולוגיה הייתה זהה ו'כולנו' אף תמכה בליכוד ובעומד בראשה. "זו הייתה מפלגה חברתית", הוא מסביר את ההבדל בינו לבין השר לשעבר זאב אלקין שמהווה היום הסמל לבגידה בנתניהו ובליכוד.

נתניהו לשיטתו, כלל לא שואף לנשיאות המדינה, למרות הדיווחים בנושא. "אם נתניהו היה רוצה בכך, הוא היה מקבל את זה מגנץ תוך רגע", הוא אומר. תהיתם את מי הוא כן רואה בקרוב במשכן הנשיא? "מרים פרץ היא ללא ספק הבחירה הנכונה", הוא אומר. כמובן, לא לפני שהוא חושף כי הוא המליץ לראש הממשלה נתניהו לשריין אותה בליכוד.

ואם בא לכם לעבוד בשב"כ ובמוסד, מתברר כי גם זה יהיה אפשרי בקרוב. במהלך הראיון חשף כהן כי הוא מקדם בימים אלה תכניות לשילוב חרדים בשירותי המודיעין הסודיים ביותר במדינה.

צפו בראיון המלא!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים