שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן כשלה שוב בשיגור לוויין לחלל
דיווחים בארה"ב
כרגע לא ידוע מדוע השיגור לא צלח ובאיזה שלב השיגור נכשל. לפי תמונות לוויין שמגיעות מהחברות המסחריות עולה כי איראן תנסה שוב בחודש הקרוב לשגר לוויין נוסף
תגיות:
לוויין איראני | צילום: Show all, שאטרסטוק

רשת החדשות של ה-CNN חושפים הבוקר (רביעי) כי ניסיונות איראן לשגר היום שוב לוויין לחלל נכשל, וכי היא נערכת לניסיון שיגור נוסף בשבועות הקרובים. גורמים רשמיים מסרו כי כרגע לא ידוע מדוע השיגור לא צלח ובאיזה שלב השיגור נכשל. ניסיונות איראניים קודמים לשגר לוויינים למסלול התפוצצו או על כן השיגור או בשלב מאוחר יותר.

עוד דווח כי הרשויות בארה"ב עקבו מרחוק אחרי הניסיון הכושל שנערך מוקדם יותר החודש, בפנטגון אישרו את הידיעה בהודעה שמסר דובר הפנטגון: "פיקוד החלל של ארה"ב מודע לניסיון השיגור הכושל של איראן שאירע ב-12 ביוני".

הידיעה על כך שאיראן נערכת לשיגור נוסף, היא לפי תמונות לווין שמגיעות מהחברות המסחריות פלנט ומקסאר, ובהם נראים מכלי דלק ורכבים שעל דעת המומחים מהווים הוכחה לכך שצפוי להתרחש ניסיון שיגור נוסף בימים או בשבועות הקרובים. כמו"כ ניכרת פעילות מוגברת בימים האחרונים במתחם על שם ח'ומייני. התמונות מציגות גם פעילות מוגברת של כלי רכב באתר, הממוקם כמעט 200 קילומטרים מזרחית לטהרן.

בארה"ב לא חשפו את סוג הלוויין שניסו לשגר האיראניים, אך בכיר אמריקאי המומחה בנושא אמר לרשת ה-cnn כי מסתבר שמדובר ברקטה מתוצרת איראנית מסוג 'סימורג' ואשר מעוצבת על פי מודל שפותח בקוריאה הצפונית. הרקטה נעזרת בטכנולוגיה הדומה לזו הדרושה בשיגור טילים בליסטיים בין יבשתיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים