שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן מאיימת: "מי שביצע את החיסול ייענש"
נקמה
שר ההגנה האיראני איים בהלווית מוחסן פחריזאדה כי "שום מעשה טרור יישאר ללא מענה על ידי העם האיראני, ומי שביצע את החיסול ייענש" • הערכות כי ישראל קשורה לחיסול
מוחסן פחריזאדה, אבי תכנית הגרעין האיראני שחוסל | צילום: צילום: רשתות חברתיות איראניות

שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי איים בהלווית מוחסן פחריזאדה, כי "שום מעשה טרור יישאר ללא מענה על ידי העם האיראני, ומי שביצע את החיסול ייענש".

כזכור, משרד ההגנה האיראני הודיע כי יש לו קצה חוט על המעורבים בחיסול מדען הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, "אבי הפצצה האיראנית", ולאחר מכן פורסמו תמונות של ארבעה גברים שחשודים כמעורבים בחיסול. על פי דיווחים בכלי תקשורת איראניים, במהלך החיסול השתמשו המחסלים באמצעי לחימה ישראליים.

כזכור, בצהרי יום שישי חוסל אבי תכנית הגרעין של איראן, מוחסן פחריזאדה, על ידי חמושים שהגיחו אחרי פיצוץ של כלי רכב סמוך למכוניתו. הרשויות ברפובליקה האסלאמית מסרו פרטים מצומצמים על ההתנקשות הדרמטית, אך רמזו ליד ישראלית בדבר והזהירו מפני נקמה חריפה.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כינה את המתנקשים "טרוריסטים" וכתב בטוויטר כי "הפחדנות הזו, לצד אינדיקציות רציניות למעורבות ישראלית, מעידה על נואשות". הוא הוסיף, כי "איראן קוראת לקהילה הבינלאומית ובמיוחד לאיחוד האירופי לשים סוף לסטנדרטים הכפולים הללו ולגנות את הפעולה הזו".

היועץ הצבאי של המנהיג העליון עלי חמינאי, חוסיין דהקאן, השתמש בלשון חריפה יותר. "בימיה האחרונים של בעלת בריתה המתגרה בגורלה – ישראל שואפת להגביר את הלחץ על איראן ללכת למלחמה כוללת. נרדוף אחר הרוצחים של השהיד ונגרום להם להתחרט על מעשיהם".

לדברים הצטרף גם מפקד צבא איראן, מוחמד באקרי: "הטרוריסטים ומי שעומד מאחורי ההתנקשות בפחריזאדה צריכים לדעת שמחכה להם נקמה קשה".

כלי תקשורת באיראן דיווחו מפי גורם המעורה בפרטים, כי ישראל גייסה פעילים במדינה המתנגדים למשמרות המהפכה, ואלה לקחו חלק בפן הלוגיסטי של החיסול. עוד דווח, שכלי הנשק בהם נעשה שימוש לחיסול נשלטו באמצעות לווין – והם כאמור, מתוצרת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים