שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איראן פועלת כדי להשפיע על דעת הקהל בארץ
השר הודה במליאה
"המאמצים של מערכת המודיעין האיראנית מתמקדים באיתור ובגיוס של ערבים ישראלים ופלסטינים", הצהיר שר המודיעין במליאה במענה לשאילתא שהוגשה בעקבות הודעת פייסבוק
שר המודיעין אלי כהן במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר המודיעין אלי כהן השיב במליאת הכנסת לשאילתה דחופה של ח"כ אריאל קלנר, שעניינה פרסום רשמי של הרשת החברתית פייסבוק על כך שאיראן מבצעת פעילות על מנת להשפיע על דעת הקהל בישראל.

השר כהן השיב ואמר: "אני מאשר שאיראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית, וזה כמובן מגורמי המודיעין, איראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל הישראלי. מפאת רגישות החומר, אני לא אוכל להתייחס לכולו כאן בפירוט באופן מלא".

עוד אמר שר המודיעין, כי מעבר לפעילות בתחום הרשתות החברתיות, "המאמצים של מערכת המודיעין האיראנית מתמקדים באיתור ובגיוס של ערבים ישראלים או של פלסטינים למודיעין או לטרור. קהילת המודיעין ובעיקר השב"כ, פועלת לסיכול טרור, חתרנות והשפעה איראנית ברחבי המזרח התיכון, וכמובן בישראל".

"אי אפשר לבוא ולפרט את הפעילות הישראלית שמבוצעת, כאן מעל דוכן המליאה. אני רק אציין שהשב"כ הוביל בשנה האחרונה את סיכול אותם ניסיונות איראניים גם בתחום הרשתות וגם בנושא של גיוס סוכנים ערבים ישראלים בישראל, שנועדו בעיקר לאסוף מודיעין ואף ניסו לגייס אותם לבצע פיגועי פח"ע כאן אצלנו במדינת ישראל", אמר השר כהן.

בהמשך מנה כהן את מספר המקרים שסוכלו עד כה, על פי פרסומי פייסבוק, "אני אתייחס גם לפרסום שעלה בנושא הזה של פייסבוק, שאכן מאשרת שהיו 12 פרופילים שנמחקו, שני עמודי פייסבוק, מעל 300 חשבונות אינסטגרם פיקטיביים, שפעלו בתיאום מאיראן ופעילותם כללה מאפיינים בהחלט של חוסר אותנטיות".

"גם בדו"ח שלהם מציינת פייסבוק שרשת הפרופילים למעשה מנתה בשלב מוקדם 1,000 עוקבים בפייסבוק ומעל 9,000 באינסטגרם. הניסיונות שנעשו זה להפיץ תכנים בעברית ובערבית, תוך התמקדות באירועים אקטואליים בישראל, כולל תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה".

ח"כ ניצן הורוביץ מחה על הדברים וצעק לעברו של השר כהן: "אתה באמת חושב שהמחאה זה בגלל איראן? כאלה שטויות כבר לא שמעתי שנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים