שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "איראן מתקדמת לנשק להשמדה המונית"
הרמס"ד הנכנס
דוד ברנע נכנס רשמית לתפקיד ראש המוסד ודיבר לראשונה על תפקידו: "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי"
נתניהו עם ראשי המוסד יוסי כהן ודוד ברנע | צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר בטקס חילופי ראש המוסד במעמד ראש המוסד היוצא יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס דוד ברנע, שרים, ראשי גופי הביטחון, הרב הראשי, ר' אגפים, לוחמים, עובדי הארגון במטה המוסד ובכירים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "העם שלנו שילם מחיר יקר מאוד מחוסר היכולת לזהות את הסכנות המאיימות על קיומו ולזהות אותם בזמן – יותר מעמים אחרים. ולכן היעד הראשון שלנו כמדינה, ושלכם כמוסד זה לזהות את הסכנה בזמן ולפעול נגדה בזמן. כי להימלט, לא נימלט – זו ארצנו ואין אחרת".

"האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני. בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף".

"אתם עושים את זה, דיברנו אתמול על פעולות שנעשו והפעולות האלה חייבות להימשך. אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

"אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר. זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי – אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

ראש המוסד היוצא יוסי כהן: "התפקיד הזה לא דמה לאף תפקיד שעשיתי בעבר. התפקיד הזה מבטא אחריות טוטאלית, הן מולכם עובדי המוסד והן אל מול ראש הממשלה, המדינה ומקבלי האחריות בדרג המדיני. זו אחריות מול המשימות הקריטיות שלנו: הגרעין האיראני, פעולתה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה, איומי הסייבר והצורך לשמור כל העת, דיברנו על זה לא מעט בינינו ובתוכנו, על עליונות בראש ובראשונה במשאב האנושי בגיוסם של הטובות והטובים ביותר שיש בישראל כולה – עליונות במבצעים, בטכנולוגיה ובמודיעין".

"במהלך כהונתי כראש מוסד פעלתי על פי תפיסת עולם זו לפיה חובתנו כמפקדים, חובתנו כארגון, היא לפעול, לקחת את היעדים והמשימות שלנו ופשוט לפעול – לחתור באופן מתמיד ועיקש לפעולה ולצמצם את הרווח הזה שבין החזון, היעד והמעשה עד כדי התלכדותם".

"לא אמנה כאן את עשייתנו בשנים האחרונות – אתם כולכם שותפים לה. אומר רק שאתם פעלתם בנחישות. אפשר לומר לעיתים באגרסיביות, כי לא היתה לנו ברירה, אל מול אויב, אל מול כל אויב, בכל זירה בעולם. פעלנו לסכל איומים ובאותה עת למצות הזדמנויות לשלום ולשיתופי פעולה".

"דדי ידידי, אהובי, אני יודע שהמוסד בראשותך נמצא בידיים טובות ובטוחות. מהרגע בו הכרנו, כשהצטרפת לשלוחה בפיקודי, קצ"א צעיר, ידעתי שאתה אמיץ, מעמיק, נחוש ויצירתי. כזה היית גם כראש שלוחה וכראש הצומת. כסגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים עד לפני שעה היית יד ימיני ולא יכולתי לקוות למישהו טוב ממך. אני מאחל לך הצלחה גדולה בתפקיד, ואני בטוח, יודע, שתוביל את המוסד להישגים רבים ומשמעותיים".

"תודה לכם, כל המשרתים במוסד על המעשה הגדול שעשיתם. תודה למשפחות השליחים שלנו בחו"ל. תודה כל שהייתם לי לקולגות מדהימים כל העת. היו ברוכים. אני אוהב ומעריך אתכם מאוד".

ראש המוסד הנכנס דוד ברנע: "יוסי, אתה מסיים היום מעל ל-40 שנות שירות, מהן כ-38 שנים במוסד. הנך איש רב פעלים וזכויות, חד-מחשבה ומעש, בעל תעוזה יוצאת דופן לצד תכונות אנוש מיוחדות. הובלת בחמש וחצי השנים האחרונות להישגים מדהימים, למבצעים יצירתיים שלא נראו כדוגמתם, במנהיגות ומסירות. ראיתי אותך מפקד על המבצעים הנועזים ביותר, חשתי איתך כתף אל כתף – נשימה נשימה, את המתח, הדריכות הגדולה והריגושים במבצע, בנקודות הקריטיות ביותר בחפ"ק, כאשר כל העיניים היו נשואות אליך, והערה שלך בעיצומו של מבצע הייתה מקבלת משמעות עצומה, ולא פעם אף הכריעה משימה. בשם כל עובדי המוסד אני מבקש להודות לך מקרב לב".

"אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד, ראש הממשלה הזכיר את זה, בראש הרשימה ניצבת איראן. צריך לומר בקול רם וברור, איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית".

"המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית. עוצמתו של המוסד הנה כעוצמת המשרתים בו. ההון האנושי שלנו זה אתם: אנשים חכמים, ערכיים, משימתיים. אתם מרכיבים את סוד עוצמתנו. אתם הסיבה לכך ששמו של המוסד הולך לפניו בעולם כולו, אתם המקור להצלחת מבצעינו וגאוותנו. אני שצמחתי בתוך הארגון, מכיר אתכם אחד אחד. אני רואה אתכם במטה, באימונים ובשטח. יודע שיש לעם ישראל כולו על מי לסמוך", דברי ברנע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים