שיתוף
תגובות
יהדות » ענינא דיומא » אירועים נדירים של גשם מלווה בדם ודגים
למטר השמים
אירועים נדירים של ממטרי שמים, בהם יש דגים, עטלפים, ציפורים, שטרות כסף, צפרדעים ומטבעות נדירות
רוח סערה | צילום: photosounds, שאטרסטוק

"מזג האויר בסוף השבוע צפוי להיות גשום, ממטרים פזורים, מצפון הארץ ועד הנגב", כך בערך, צפו החזאים את ימי סוף שבוע פרשת מקץ, בו יקראו קוראי "כל השבוע" את השורות הללו, בציפיה לחורף גשום, ורווי במים.

ואכן, בחסדי הבורא ית"ש, ירידת הגשמים, היא אחת התופעות המופלאות בה יורדים מים מהשמים, אולם יש גם מקרים חריגים, בהם יד ההשגחה העליונה, מחוללת נפלאות פלאות ו"גשמים" משונים, כאלה שמשאירים את בני האדם של הארץ, המומים, מופתעים, ולא תמיד מבינים, ברוכים הבאים, ל"גשמים" שאינם של גשם, לא של מים, ובכלל שלל דברים מוזרים שניחתו על יושבי חלד, מן השמים.

 צבעונים בשמים

שמונה עשרה שנה חלפו, מאותו בוקר בה' באב תשס"א, תושביה השלוים של העיירה ההודית העונה לשם המוזר לנו צ'אנגאנצ'רִי, היו רגילים כמו כל שכניהם לסערות גשם קייציות, המכונות בהודו "גשמי מונסון", אולם דבר לא הכין אותם למה שניחת עליהם מן השמים, לאחר שנשמע קול נפץ רעם עז והבזק ברק מסנוור, החל לרדת גשם חזק, אולם לא היה זה גשם רגיל, מן השמים ניחתו עליהם טיפות אדומות כדם, שצבעו עד מהרה את כל מה שנחשף אליהם.

התושבים המבוהלים לא ידעו מה לעשות, לעיר הוזעקו מומחים ומדענים שונים, שאספו את טיפות הגשם האדומות שהמשיכו לרדת בעוז, הימים חלפו, כשהשינוי היחידי שניכר היה שינוי מידי פעם בצבע הגשם, בממטרים שקבלו צבע של חרדל, חום ואפילו ירקרק, כאשר הצבע האדום ממשיך לשלוט בכיפה, תושבי צ'אנגאנצ'רִי, היו מבוהלים, הם ידעו שהם  וילדיהם שותים את המים האלה, ושדותיהם מושקים באותם מים, ומי יודע אילון רעלים מסוכנים יש בהם?

חלק מהמומחים ידעו לציין, שבאיזורים מסוימים באירופה יש גשמים צהובים חומים, כאשר הסיבה לכך הם גרגרי חול שמועברים מסופות חול ענקיות שמגיעות עד לשם ממדבר סהרה המרוחק,  כשלעיתים החול מקנה צבע אדמדם כל שהוא, אחרים ניסו לטעון שהקול שנשמע בתחילת הגשם לא היה רעם רגיל, אלא מטואריט שנפל מכוכב רחוק והתפוצץ עם כניסתו לכדור הארץ, מעל העיירה, והוא שהעניק לגשם את הצבע המוזר, רעיון זה העלה שאלה מהו החומר המוזר שהגיע מהחלל הרחוק?

ארבעה חודשי אי וודאות חלפו, עד לתוצאות הסופיות של הבדיקות, שהעלו שחובבי הקונספירציות מהחלל, שגו, כדרכם מאז ומעולם, ההסבר הברור היה משעשע, הסתבר שהחומר האדום והמסתורי היה נבגים מקרוסקופיים של אצה אדמדמה ששמה טרנטופוליה, שביחד עם פטרייה מסוימת יוצר סוג של חזזית, מובן? לא ממש, שכן השאלה הגדולה עדין נותרה, איך בדיוק הגיעה כמות כל כך גדולה של טרנטופוליות שכאלו, או איך שלא יהיה שמן, אל האטמוספרה והשתלבה שם בין העננים, ואילו רוחות עצומות הצליחו לסחוב את האצה אל תוך העננים?

השאלות נשארו תלויות באויר, ומן הסתם יירדו אי פעם יחד עם ענני גשמים, שיחזרו אל שמי העיירה ההודית, שעלתה לזמן קצר לכותרות….

יצורים בשמים

אין ספק שהחויה של תושבי צ'אנגאנצ'רִי,  נחרטה כרגע מכונן בתולדות ימי העיר, אבל עם כל הכבוד לגשם בצבעים, הרי שזה שום דבר כלפי חוויות שחוו תושבים במקומות אחרים בעולם, שגילו שמהשמים יכולים לצנוח עליהם עוד דברים שונים ומשונים

הנה למשל תושבי הכפר הקטן שבמחוז אִישִׁיקָוָוה ביפן, ידעו לדווח לפני כתשע שנים, על שבוע שלם שבו, ניחתו על ראשי התושבים מהשמים ממטרים פזורים, רק שבמקום טיפות יש בהם דגים וראשנים של צפרדעים…. שניחתו על הבתים, המכוניות ועל האומללים שנקלעו לרחוב, ולא ציפו ל"מבול" שכזה על הראש.

ההסטוריה מלמדת שבכל כמה שנים, יש ירידת "גשמים" שכזו, במקום אחר בעולם, כשמדענים וסתם סקרנים שמתעדים את התופעה מספרים על מאות דיווחים שהגיעו במהלך השנים, בהם של "גשמי" דגים, תולעים, צפרדעים ואפילו מדוזות,  כשלעיתים מדובר ביצורים שכבר קפאו למוות ובמקרים אחרים הם נוחתים חיים, מבולבלים אבל מתאוששים…

התיעודים השונים מלמדים שבמקרה שבעלי החיים נשארים בחיים, אות הוא שהם הגיעו ממקום קרוב, בעוד שאם בעלי החיים קפואים כבר, הרי שהם עברו דרך ארוכה ובגובה רב, בו הטמפרטורה נמוכה מאד.

חלק מהמקרים המפורסמים יותר וקשורים לירידת בעלי חיים, נחרטו בספרי ההסטוריה בהם עדות משנת תרל"ו כאשר חלקי… פרות! נחתו מהשמים על תושבי בקנטקי, גשם של מדוזות שנחתו בשנת תרנ"ד על תושביה הדרומיים של בריטניה, והרבה שנים מאוחר יותר בשנת תשס"ט, כאשר תולעים של ממש רפדו את רחובות לואיזיאנה כשנפלו מהשמים, ללא ספק תושבי לואיזיאנה לא היו מסכימים להתחלף עם תושבי עיירה במחוז הצפונית של ארגנטינה, שחוו באותה שנה גשם שהיה עשוי כולו מ… עכבישים, או הגשם שהגיע למחוז אישיקווה ביפן, והכיל המוני צפרדעים שקרקרו למוות.

המקום בו התופעה מתרחשת בתדירות הגבוהה ביותר הוא מחוז בשם יורו שנמצא בהונדורס שבדרום אמריקה, ומתועד כבר מאה שנים, כשמידי שנה יש כמה ימים בהם מגיעים עננים כבדים מעל האיזור, וגשם כבר יורד על העיר, כשלאחריו מתגלים על קרקע העיר אין ספור דגים מפרפרים, במקרה הזה התושבים די נהנים מהענין, שכן הם מכינים הרבה מקום במקפיאים, לדגים שמשמשים לאכילה בימי החורף, אוכל שמגיע עד לפתח הבית מבלי להתאמץ לצאת לדיג בנהר…

לפני עשרים שנה החליטו השלטונות על קיבת יום "חג" שנקרא "חג גשם הדגים", ניתן להבין את החגיגה שמיטיבה עם חשבון הבנק של התושבים…

אך כאמור יורו, הוא לא המקום היחידי, במשך השנים התקבלו דיווחים מתושבי עיירה קטנה בשם לג'נו בצפון אוסטרליה, הפלא הוא שמדובר בעיירה מבודדת, שנמצאת סמוך למדבר טנאמי מאות קלומטרים מאגמים באיזור, מה שמטיל שאלה גדולה על מקורם של הדגים.

מאיפה הם באים?

מה פשר ה"סופות" המוזרות? תוהים התושבים? המדענים לא מוטרדים, לטענתם התשובה פשוטה מאד, והגשמים המוזרים הם פשוט תוצאה של סופות טורנדו כאשר הרוחות החזקות שחולפות מעל אגמים או נהרות שואבות דגים ויצורים אחרים מרימות את בעלי החיים לגובה אדיר, במקרים אחרים הרוחות לוכדות להקות שלמות של ציפורים נודדות, (למשל עטלפים!), ורק אחרי שהרוחות נרגעות – מאבדים הדגים או הציפורים או הצפרדעים וכיו"ב, גובה וניתכים אל הקרקע כמו טיפות גשם.

יש שטענו כי לעיתים מדובר במה שמכונה "נד מים" ששואב כמויות של מים יחד עם כל מה שיש בהם, ומעביר אותם במרוכז לגובה רב, ומשם הם נוחתות, יחד עם כל בעלי החיים שבתוכם, על ראשי התושבים ההמומים, זה גם מסביר מדוע התופעות מכילות בעיקר דגים קטנים, צפרדעים לא גדולות ושאר בעלי חיים זעירים, אם כי גם בענין הזה נרשמו מידי פעם תופעות חריגות. כמו למשל הגשם שירד בקנטקי עם חלקים של פרות, כמו גם מקרים אחרים מקרים שתועדו וברור היה שהם התרחשו במזג אוויר שאינו יוצא דופן, וללא שנצפו רוחות חזקות או נד מים בקרבת מקום.

נדיר שבנדירים

תופעות חריגות נוספות, היו במדינות נוספות, תופעות שנרשמו כאירועים חד פעמיים, שנחרטו היטב בין תושבי המדינה בה קרה האירוע המוזר.

כך למשל היה לפיני מספר שנים בדובאי, כשרוח עזה העיפה, לא ברור מאיפה, מצבור של שטרות כסף, שהתפזרו ברחובות האמירות, שטרות הכסף, שהסתכמו להערכת המשטרה בערך של למעלה ממליון דולר במטבע מקומי, גרמו לפקקי תנועה  ענקיים, כאשר נהגים זינקו מרכביהם לרדוף אחרי השטרות שהתגלגלו בכל עבר, ופשוט "אספו כסף מהרצפה", בחגיגה לה היו שותפים רבבות אזרחים רודפי שטרות.

גשם מוזר במיוחד היה בי' בסיון שנת ת"ש, באיזור רחוק המדובר בכפר קטן בשם משצ'רה, שנמצא במה שהיתה אז ברית המועצות, בוקר אחד קמו התושבים וקבלו על ראשם גשם של  מאות מטבעות עתיקים, מומחים טענו שמדובר במטבעות בני מאות שנים, מה בדיוק קרה שם? לא ברור, יש ששיערו שמדובר במטמון מוחבא, שסערה מקומית חשפה אותו והמטבעות עפו עם הרוח לחלל האויר, עד שהגיעו לשמצ'רה,

גשם אחר ומיוחד, ירד בחודש סיוון תשכ"ט, על עיר קטנה בשם פונטה גורדה שנמצאת במדינת פלורידה שבארה"ב, על העיר הומטרו בבת אחת מאות כדורי "גולף" לבנים, כשעד היום לא ניתן הסבר או מידע שיצליח להסביר מאיפה בדיוק הם הגיעו…

נפילות מהחלל

התופעות הבאות, קשורות אף הם למה שנופל מהשמים, רק שהפעם לא מדובר בתופעת לואי לגשם או לסופה אלא למקור רחוק או נכון יותר גבוה, כאשר מתברר שהטכנולוגיה שמצליחה להעביר לווינים לחלל, יוצרת תופעת לואי של נחיתת חלקי פסולת חלל על כדור הארץ.

לפני חמש עשרה שנה, רעשה סין, כאשר בבית קטן שבכפר הקטן במחוז דדאינג שבסצ'ואן, נשמע לפתע קול נפץ עצום, שהרעיש את הכפר כולו, עשן עלה מהבית שנהרס לחלוטין, כשלאחר מכן התברר שלווין סיני צבאי סיים את חייו, ופשוט ריסק את הבית, משרד ההגנה הסיני הסביר שמדובר בטעות בחישוב מסלולו של הלוין ומזג אויר קשה שגרמו לבעיה, הם פיצו את בעלי הבית ואף הסבירו להם שהתרסקות שכזאת מלמדת על מזל טוב שצפוי להגיע אליהם…

למעשה, כמויות ה"זבל החללי" הן עצומות רק שהמהנדסים והמתכננים, מחשבים היטב את מסלולי גוויעת החיים של הלויינים השונים, כך שהם יפלו אי שם עמוק בתוככי האוקינוס, או ביערות ואיזורים בלתי מיושבים, שכן נפילת חלקי לוויינים, רקטות ועוד גופים חלליים מעשה ידי אדם על מקומות מיושבים בכדור הארץ, עלולה לגרום אסון בנפש חלילה.

הפגיעה הקטלנית היחידה הידועה מנפילת חלק חללי, היא זו שהיתה בשנת תש"כ, על אדמת קובה, כשארה"ב שילחה רקטה לשמי רום, וחלקים ממנוע ההמראה שלה נפלו על חווה קובנית, וקטלו את חייה של פרה מקומית, הקובנים הכועסים, הציגו לפני כתבי עיתונות פרה חיה, שעליה נתלה שלט "הרגתם את אחות שלי…"

מה שעוד נופל מהשמים הם ה"כוכבים נופלים", או בשפה המדעית המטאוריטים, שהמונים מהם נופלים לכיוון כדור הארץ, רובם נשרפים בזמן הירידה לארץ, ובחיכוך עם שכבת האטמוספירה, אך יש אחרים שמצליחים להגיע לכדור הארץ רובם קטנים מנאד או שנופלים בחסדי שמים במקומות נדחים

רק לפני חמש שנים, רעשה התקשורת העולמית, כאשר באחד מימי שישי, התעוררו תושבי כפרים ועיירות  באזורים בצ'לייבינסק ובסוורדלובסק שבהרי אורל ברוסיה לקול פיצוץ עז, ובעקבותיו כדור אש שהופיע בשמים.

עד מהרה התברר שממדובר במטאוריט גדול, שכניסתו לכדור הארץ, יצרה פיצוץ והדף שהרב מאות חלונות בתים, והותיר לא פחות מארבע מאות איש שנפצעו משברי זכוכיות, תושבים דיווחו כי הם ראו כדורי אש בשמים, וכי חלונות נשברו, טלפונים הסלולריים פסקו מלעבוד ורק קולות האמבולנסים מלאו את הרחובות.

ואולם אין ספק, שה"גשם" הכי מפחיד שאי פעם ירד, בעקבות חפץ חללי, הוא מה שידוע בשם "מטאוריט טונגוסקה", שאירע בא' תמוז תרס"ח, כאשר על פי עדויות  עצם מהחלל ביער בטונגוסקה שבסיביר, וגרם לפיצוץ אדיר ששקול לפיצוץ אטומי, אירוע טונגסקה הורגש במרחק של למעלה מ-60 חוקרים שהגיעו אחרי שנים רבות למקום, שמעו עדויות על עוצמת הפיצוץ, שסיפרו על גל הלם וחום אדיר, על אש נוראה בשמים, רעידת אדמה, וקול מחריש אוזנים, "חשבנו שזה סוף העולם" הם אמרו.

מכישירם סיסמיים באנגליה קלטו את גלי ההדף העצומים, בפיצוץ שהוגדר חזק פי מאה שמונים מפצצת האטום בהירושימה, עננים שנדחסו מכוח הפיצוץ מעל האזור, גרמו לחשבירת והחזרת קרני  השמש מעבר לאופק, והשמים בהקו בלילה, ולפי התיאורים תושבים באיזורים מרוחקים באסיה יכלו לקרוא עיתונים מחוץ לבית באמצע הלילה בגלל השמש העצומה.

כעשרים שנה חלפו עד שמשלחת מדעית הגיע לאיזור, איזור שקשה לתנועה ולמחקר, בסיביר הקפואה, שש שנים עברו עד שמשלחת רצינית הצליחה להגיע סוף סוף למקום, התוצאות היו מדהימות.  תושבי הכפרים, סיפרו רק מעט על החויה, אך בשטח ניתן היה לראות מה בדיוק חולל המטאוריט, כאלפים ק"מ, מסביב למקום הפיצוץ, היו כל עצי היער מוטים על צידם, מההדף של הפצצה.

רק אחרי שנים הצליחו המומחים לנסות ולתאר את מה שקרה כשלדבריהם מדובר בסלע בקוטר של כ-30 מטרים, שהגיע במהירות של כ-54 אלף קמ"ש. הסלע ששקל לפי הערכות כמאה אלף טונות חימם את האוויר לטמפרטורה של כ-25 אלף מעלות צלזיוס, הלחץ האדיר של מהירות וחום עצום, גרמו לאסטרואיד להתפרק לרסיסים ולהתאדות, וליצור כדור אש עם אנרגיה עצומה.

והקב"ה מצילנו מידם…

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים