שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אירועים עם מעל 100 איש לבעלי תו ירוק בלבד
מתווה ה"תו השמח"
כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית. כללים בקטגוריה זו: חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים
תגיות:
אולם אירועים | צילום: Lesya Pogosskaya, שאטרסטוק

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו היום (ה׳), 15 ביולי 2021, ו׳ באב תשפ"א, על מתווה ה"תו השמח", שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים בבטחה. המתווה גובש בשיתוף עם נציגי בעלי אולמות האירועים.

על פי המתווה, כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית. המתווה יובא לאישור שרי קבינט הקורונה במשאל טלפוני בהקדם וייכנס לתוקף ביום ד׳ הקרוב, 21 ביולי 2021, י"ב באב תשפ"א.

במסגרת המתווה: כמות המשתתפים לא תוגבל, תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת (כדוגמת שתייה ואכילה), חיזוק האכיפה, המהלך ילווה בהסברה לציבור.

הגדרת אירוע בעל סיכויי הדבקה גבוהים (תנאים מצטברים): מתקיים במקום סגור, מעל 100 משתתפים, אירוע תחום בזמן, כולל אכילה ושתייה, האירוע מתקיים בעמידה ותנועה – כולל ערבוב בין המשתתפים. נכללים בקטגוריה זו: חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים – התואמים לקריטריונים שפורטו מעלה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הוכחנו שברצון טוב ובהידברות מגיעים לפתרונות טובים יותר מאשר ב"הנחתות". מטרתנו היא לאפשר קיום חתונות ושמחות באולמות. אם לא נבצע זאת, החתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "ככל שנגלה יותר אחריות אישית כך נוכל לחיות לצד נגיף הקורונה. אני מאמינה כי הדיאלוג הישיר עם בעלי העסקים יביא לפתרונות יצירתיים אשר יאפשרו לממשלה לקבל החלטות המאפשרות עבודה ואיכות חיים לצד הקורונה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "אנו עושים הכל כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום הגבלות. המתווה החדש יאפשר לכולנו לחיות לצד הקורונה, להמשיך את פעילות ענף האירועים מבלי לסכן את החוגגים. אני מודה למשרד הבריאות על המאמץ לגיבוש המתווה".

בנט, נפגש היום עם בעלי אולמות אירועים, יחד עם שרת הכלכלה ברביבאי, באולם האירועים קמילו – הבית הירוק, בתל אביב. במהלך המפגש, שמטרתו הייתה ללמוד אודות צרכי ענף האירועים ולגבש בהתאם מענים נכונים להתמודדות עם נגיף הקורונה, העלו בעלי האולמות מספר הצעות שיצמצמו את שרשראות ההדבקה. בעלי האולמות הודו לראש הממשלה על קיום השיחה עימם ועל ההזדמנות להשמיע את עמדתם בנושא.

בנט בפתח הפגישה: "מבחינתי זו לא ישיבה סמלית, אלא ישיבת עבודה אמיתית. אני אסביר במה אנחנו רוצים להתייעץ איתכם, וביחד נחשוב מה עושים. בגלים הקודמים הבעיה הייתה שלא היה דיאלוג. זה לא שאתם רוצים שתהיה תחלואה בארץ וזה לא שאתם רוצים שהאולמות שלכם יהפכו למדגרות קורונה. יש לכם פתרונות ושכל ישר. אני רוצה להציג לכם את הנתונים, לאן זה הולך, ולדון איך אנחנו מאפשרים פעילות ולא סוגרים פעילות – מבלי להפוך את האולמות למדגרות קורונה".

"כרגע התחושה היא ש"הכל בסדר", יש חיסונים, אנשים לא מתים ברחובות, והכל בסדר. המוטציה החדשה, מוטציית הדלתא, שוטפת עכשיו את העולם. בכל העולם בחודשים האחרונים הייתה ירידה, ועכשיו בכל העולם המערבי יש עלייה דרמטית של הידבקות, ובפער מסוים יש חולים קשים ומתים".

"האם החיסונים מועילים? כן. הם היו מושלמים מול הזן המקורי – זן האלפא. זן הדלתא הוא שונה, הוא גם מתרבה הרבה יותר מהר וגם מגיב פחות. לכן החיסון מועיל מאוד, אבל החיסון לבד לא מנצח. זה בעצם שדה הקרב שאנחנו נמצאים בו. אנחנו רואים את האינפורמציה מאנגליה ומארה"ב. גם הפעם אנחנו רוצים לנצח, אבל בלי לסגור את הכל. אבל אם לא נפעל עכשיו נצטרך לסגור את הכל".

"מה שאנחנו יודעים על הנגיף הזה – הוא הרבה יותר מדבק. אנחנו חוששים מאירועים של "מאסת הדבקות", מה שהיה בתחילת הגל השני, כשפתחו את האלומות – ובום. המצב הכי גרוע להידבקות הוא צפיפות, מקום סגור ופליטת חמצן, נשיפה חזקה בלי מסכה – החיבור הזה הוא קטלני".

"מטרתנו אינה למנוע חתונות ושמחות באולמות. זה הכי קל והכי מזיק, מכיוון שהחתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "במציאות בה נגיף הקורונה נוכח בחיינו, נכון לייצר פתרונות יצירתיים על מנת לאפשר לאנשים להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה ובתוכה עבודה, תרבות ופנאי. לצורך כך נדרשת אחריות אישית של הציבור בעטיית מסיכות, ריחוק חברתי והשלמת החיסונים. רק כך אפשר יהיה להימנע מהגבלות רחבות כדי להוביל את הכלכלה ושוק העבודה קדימה. הבוקר ראש הממשלה ואני קיימנו שיח עם מנהלי אירועים כדי למצוא את אותם פתרונות יצירתיים לשמחות הבריאות שבדרך".

בין המשתתפים בפגישה: יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, נועם לוי, חבר ההתאחדות ונציג החברה הערבית, אחמד אבדאח עמאר, יו"ר איגוד אולמות המהדרין, ישראל מרדכי גפנר, ובעלי אולמות נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים