שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » אירופה היהודית נרגשת לקראת ראדין
התלכדות אירופאית
יו"ר דרשו אירופה הרה"ג ר' בנימין עקשטיין: "עברנו בהצלחה אדירה את תקופת הקורונה, כאשר נוספו עוד ועוד לומדים. היהדות החרדית כולה מתרגשת לקראת הסיום"
תגיות: ,
הרה"ג ר' בנימין עקשטיין | צילום: דרשו

אירופה היהודית נרגשת לקראת מעמד התפילה המכונן על ציונו של מרנא החפץ חיים זי"ע ובמקביל על ציוני של מרנא הגר"א בוילנא, שבשיאו יונח ספר הגיבורים על הציון הקדוש, עם שמות הלומדים ומקבלים על עצמם ללמוד את הדף היומי בהלכה במשנ"ב. במעמד התפילה ישתתפו עשרות רבני יהדות אירופה המעטירה, מכלל קהילות החרדים והיראים לדבר ה' ביבשת, כאשר בע"ה בשבת ישתתפו בקונוונשן האירופי של צירי דרשו באירופה. במוצאי שבת קודש, ייערך בע"ה ברוב פאר והדר, סיום המחזור השני בדף היומי בהלכה, והתחלת המחזור השלישי.

באנגליה נערכים לקראת הסיומים הגדולים שייערכו הן בלונדון והן במנצ'סטר, ברוב פאר והדר לכבודה של תורה. באי הבריטי ישנם מאות לומדים בדף ביומי בהלכה ואלפי נבחנים מכל שכבות הציבור. אברכים, אנשים העובדים לפרנסתם ובני ישיבות.

יו"ר דרשו אירופה הרה"ג ר' בנימין עקשטיין שליט"א אמר בהתייחס להכנות לקראת הסיום הגדול, כי מדובר במאורע מרגש עבור רבבות מיהודי אנגליה שלומדים כסדר את הדף היומי בהלכה, ונרגשים לקראת מעמד הסיום הגדול.

"ברוך שהחינו וקימנו והגיענו לזמן הזה לסיים שולחן ערוך חלק אורח חיים בעמקות ע"י לימוד כל השש חלקים של הספר משנה ברורה, בלימוד יומי" פתח הגר"ב עקשטיין את דבריו.

"ב"ה שלמרות הקשיים בתקופת המגיפה, גם בשנתיים האחרונות השיעורים בכל העיירות שגשגו והתרחבו והתרבו הנבחנים שמגיעים להיבחן כדי להשיג ידיעה אמיתית בנלמד. העובדה שלא רק שלא התמעטו הנבחנים אלא רק נוספו עוד ועוד הפכה לקידוש ה' ברבים. בשיא המגיפה ערכנו את המבחנים בשטח פתוח וזה היה המחיש לכולם שאנחנו לא מפסיקים אפילו לרגע, וגם הולכי רחוב ראו איך האברכים שוקדים על לימודם אפילו בזמנים קשים. אם יש משהו שמאחד את כלל קהילות היראים זה המבחנים והלימוד של דרשו. יש כאן לומדים מכל העדות, החסידויות, והזרמים. כולם רוצים להיות מחוברים לתורה".

אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתיך והשי"ת יעזור שיתקיים כבר בנו 'והמגיפה נעצרה', ונזכה כולנו להתחיל המחזור החדש ולהתחזק בלימוד ההלכה ולהיות מאלו המובטחים להיות בני עולם הבא, ולראות בנחמת ציון וירושלים בב"א".

גם בצרפת נערכים לקראת הסיום הגדול שייערך בע"ה בפריז, כאשר אלפי הלומדים מהבירה הצרפתית ומהפרברים יחגגו יחד עם הסיום המרגש על מנת להגדיל תורה ולהאדירה.

מנהל דרשו בצרפת הרה"ג ר' נפתלי לוי אומר כי בימים אלו ההכנות נמצאות בשיאן. "אנחנו בשיא ההכנות לקראת הסיום כאשר אלפים אמורים להגיע למעמד המיוחד. לפני שש שנים היה סיום מאוד מכובד שהותיר חותם על הקהילה והשתתפו בו אלפים. מיד אחרי הסיום לפני שש שנים היה גל הצטרפות אדיר ללימוד דף היומי בהלכה בקביעות".

"כלל הסיומים של דרשו מחזקים מאוד את הלכידות ואת הזהות היהודית במדינה, וזה תרומה עצומה של דרשו לחיים היהודיים כאן. מעבר לזה, כל העניין הזה של שמחה לכבודה של תורה, זה קידוש ה' עצום וזה מחבר הרבה מאוד אנשים ללימוד, כאשר בסיום עצמו יש התעלות אדירה ומופיעים רבנים ומחזקים מאוד את הציבור, שומעים דרשות, שרים מתעוררים ומתעלים".

לדברי הרב לוי לימוד דף היומי בהלכה התפשט מאוד בקרב יהודי צרפת. "הגל הגדול של המצטרפים היה בתחילת המחזור השני, כאשר לצערינו הקורונה הייתה אתגר משמעותי ללומדים". לדברי הרב לוי דרשו מחבר בין כלל היהודים במדינה, כאשר יש קונצזוס נרחב סביב סדר הלימוד המיוחד. דווקא בצרפת הציבור מאוד התחבר ללימוד דף היומי בהלכה, מכיוון שיש כאן הרבה מאוד יהודים שאין להם רקע ישיבתי אבל יש להם כמיהה גדולה ליהדות. לימוד ההלכה סיפק להם את האפשרות ללמוד כל יום ולקבוע עיתים לתורה. כעת, עם תחילת המחזור השלישי אנחנו מתכוונים להגדיל באופן משמעותי את מעגל הלומדים בקביעות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים