שיתוף
תגובות
חדשות » אירופה מתמודדת עם גל חום קיצוני
חום אירופאי
באנגליה פרסמו הרשויות אזהרת חום החמורה ביותר בהיסטוריה | בפורטוגל ובספרד גבה החום הכבד השבוע את חייהם של מאות בני אדם לצד שריפות שכילו שטחי יער גדולים
תגיות: ,
שריפות כילו שטחי יער גדולים באירופה | צילום: צילום מסך

אם חם לכם תחשבו שוב, כי יכול להיות יותר חם. אלפי אנשים נאלצו להתפנות אתמול (שבת) מבתיהם בספרד ובדרום מערב צרפת לאחר שרפות ענק פרצו בעקבות החום הכבד השורר באזורים אלו.  על פי הדיווחים, באזור ז'ירונד בצרפת פונו מבתיהם יותר מ-12 אלף איש, ובאזור העיר מלאגה בספרד, פונו יותר מ-3000 איש. מאות כבאים, ויחידות חירום צבאיות של ספרד מנסים להשתלט על הלהבות כרגע ללא הצלחה יתרה.   

שריפות השמידו שטחי יער גדולים והובילו לפינוי של אלפי אנשים מבתיהם בפורטוגל ובספרד, הרשויות בשתי המדינות מדווחות על כ-300 מקרי תמותה עודפת בזמן גל החום הקטלני. בתחנת המדידה בפינהו שבפורטוגל, זינקה הטמפרטורה ל-47 מעלות צלזיוס, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז החלו המדידות באזור. כמו גם באזורים אחרים במדינה ובאזורים רחבים בדרום ספרד הטמפרטורה זינקה לטווח של 38-45 מעלות, ועשרות שריפות יער פרצו בשתי המדינות. את הלהבות ליבו רוחות חמות עזות שנשבו באזור, והובילו להתפשטות שלהן. וינסנט פרייר, מושל מחוז ז'ירונד אמר כי "יש לנו שרפה שתמשיך להתפשט כל עוד לא מצליחים להשתלט עליה".

במהלך השבועות האחרונים פרץ גל שרפות באירופה בעקבות מזג אוויר עם טמפרטורות חום קיצוניות. עד כה נשרפו עשרות אלפי דונמים של אדמה. השרפות משתוללות כאמור, בצרפת ובספרד,  אך גם באזור אקסטרמדורה, קסטיליה ולאון בגבול פורטוגל.   

מומחים מזהירים כי שינויי האקלים דוחפים את הטמפרטורות לקיצון שנה אחר שנה, לטווחים שטרם נחזו במדינות השונות, וכי לאי-פעולה להפחתת פליטות גזי החממה עלול להיות מחיר כבד יותר ככל שיחלפו השנים. החזאים בבריטניה מזהירים מפני גל חום קיצוני, במהלך השבוע הקרוב, שבו הטמפרטורות צפויות להיות 30 מעלות ברוב שטחה של אנגליה, אך באזורים מסוימים הטמפרטורה תעלה ל-40 מעלות.  

אין חולק על כך כי תדירות גלי החום ועוצמתם, הולכת וגוברת בשנים האחרונות, מה שמעיד על התחממות כדור הארץ.. בעוד שבשנות ה-70 וה-80 מזג אוויר קיצוני היה נדיר באירופה, וארע אחת לכמה שנים, כיום, גלי החום מופיעים כמעט כל שנה למשך מספר שבועות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים