שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אישום נגד הערבים שזרקו בקת"בים לעוז ציון
חוננו
עו"ד בלייכר מארגון חוננו: "אנו מברכים את צה"ל, השב"כ והפרקליטות הצבאית על מעצר החוליה והעמדתם לדין בגין ניסיון לרצח"
השריפה בעוז ציון | צילום: באדיבות המצלם

הפרקליטות הצבאית הגישה כתבי אישום בגין ניסיון לרצח נגד ששת הערבים החשודים בזריקת בקבוקי תבערה לעבר קרוואן בגבעת עוז ציון בבנימין, בעת שישנו בו ארבעה צעירים יהודים שהתגוררו באותה העת בגבעה. הקרוואן עלה באש, ואך בנס הצליחו המתיישבים להימלט ללא פגיעות בנפש.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעים ברך על כתבי האישום המחמירים "אנו מברכים את צה"ל, השב"כ והפרקליטות הצבאית על מעצר החוליה והעמדתם לדין בגין ניסיון לרצח. האירוע המתואר בכתב האישום מזכיר לנו מול איזה אויב אכזר אנו נלחמים, כמה חשוב לחזק את ההתיישבות בכל מרחבי ארצנו ולמנוע מאותם מרצחים ותומכיהם לתפוס את השטח ולהקים עליו מדינת טרור על מצע של השמדת מדינת ישראל ואזרחיה. בכוונתנו לעקוב אחר הליכי המשפט ולדרוש ענישה מחמירה ומרתיעה כנגד המחבלים".

כזכור, הפיגוע אירע לפני כשמונה חודשים, בתחילת הקיץ האחרון. בכתב האישום תואר כי חוליית זורקי בקבוקי התבערה, שמתנה שישה מחבלים, החליטה לפעול נגד מתיישבים יהודים המתגוררים בקרוואן בגבעת עוז ציון בבנימין הסמוכה לכפרם.

לפי כתב האישום תיכננו חברי החוליה לזרוק על המתיישבים בקבוקי תבערה. לשם כך אספו המחבלים בקבוקי זכוכית, רכשו בנזין בתחנת דלק, ייצרו את בקבוקי התבערה ויצאו לפעולה. שלושה מחברי החוליה התקרבו לעבר הקרוואנים על הגבעה, בעוד השלושה הנותרים מתצפתים על המתרחש מוכנים להזהיר את חבריהם במידה ויזוהו.

לאחר שווידאו השלושה כי בקרוואן אליו הגיעו מצאים יהודים וכי ישנו חלון פתוח דרכו ניתן להשליך את בקבוקי התבערה, צעקו 'אללה אכבר' וזרקו את ששת הבקבוקים שהכינו מבעוד מועד. שלושה בקבוקי תבערה חדרו דרך החלון הפתוח, ושלושה נוספים נפלו מצידו החיצוני של הקרוואן.

הקרוואן החל לעלות באש, וחברי החוליה ברחו לכפרם. ארבעת היהודים שישנו בקרוואן באותו הלילה ניעורו משנתם ונמלטו מהקרוואן הבוער, תוך ששניים מהם נאלצים לקפוץ דרך אחד החלונות לשם כך ונפגעים ברגליהם.

נזק רב נגרם לקרוואן, ובו רהיטים, בגדים וציוד של ארבעת המתיישבים.

כאמור, נגד ששת חברי החוליה הוגשו כתבי אישום בגין ניסיון גרימת מוות בכוונה בצווותא, המקביל לניסיון לרצח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים