שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אישור היציאה לאומן יהיה לפי רמת התחלואה"
פרופ' אש
מנכ"ל משרד הבריאות לאחר שאובחנו לראשונה מאז מרץ מעל לאלף מאומתים לקורונה ביממה: "זה לא הזמן לנסיעות לא חיוניות, המגפה משתוללת בהרבה מדינות"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ערך היום (ראשון) תדרוך עיתונאים ברקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. בדבריו הדגיש פרופ' אש כי "המטרה שלנו היא להמשיך ולחיות למרות העלייה בתחלואה. הדבר החשוב ביותר הוא שאסור להישאר אדישים".

פרופ' אש קרא למי שנמצא בבידוד להקפיד עליו, ואמר גם כי האכיפה על כך תגדל מהיום. "תקופת הבידוד נועדה למנוע הדבקות והעברה של הנגיף למישהו אחר", אמר. "זה יכול להיות בן משפחה, זה יכול להיות חבר. חבל על זה". למרות הגדלת האכיפה, אמר פרופ' אש כי בשלב זה אין כוונה לחזור לאיכוני שב"כ במסגרת החקירות האפידמיולוגיות.

"זה לא הזמן לטוס לחו"ל, ובכל זאת המספרים בנתב"ג הולכים וגדלים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וציין כי "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות כדי להגביל את הטיסות". עוד אמר כי תהיה דחייה נוספת בכניסתם של תיירים מחוסנים לגבולות ישראל: "זה לא יקרה ב-1 באוגוסט. ההתפרצות בכל העולם וגם אצלנו לא מאפשרת לפתוח לתיירות".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הרחבת ההגבלות תיקבע לפי מדד החולים הקשים: "אנחנו לא רוצים להגיע למספר גבוה של חולים קשה ולכן חושבים שנכון לעשות צעדים כעת – לדוגמה התו הירוק". אש הדגיש כי ימליץ לקבינט להרחיב את "התו השמח" לתו ירוק מלא, שייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים.

בכל הנוגע לטיסות הצפויות לאומן שבאוקראינה בחגי תשרי, אמר כי "אנו בוחנים את המתווה שבו ניתן לעשות זאת בעבודה משותפת עם משרד הדתות. אישור היציאה עצמו יהיה על פי רמת התחלואה באותו הזמן. אני מקווה שעד אז רמת התחלואה תרד ולא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום את ההנחיות על החיסון במנה שלישית. במשרד אומרים כי לא מומלץ לחסן במנה שלישית חולים אונקולוגיים.

שר התיירות יואל רזבוזוב דורש החרגה ופיצוי לכל עובדי תעשיית התיירות במידה ותידחה שוב כניסתם של תיירים לישראל. במכתבו לראש הממשלה נפתלי בנט כתב כי "על אף חזרת המשק לפעולה, ענף התיירות נותר מאחור. הותרת ענף כלכלי חשוב זה מאחור במשך תקופה כה ארוכה הינו מכת מוות לעסקים ולעובדים בתעשייה הזו. העובדים והעסקים ציפו וקיוו לראות כבר בחודש אוגוסט את התיירים מגיעים לישראל והכינו עצמם בהתאם".

"ככל שייגזר על תעשיית התיירות להמשיך ולהמתין לכניסת תיירים לישראל, על הממשלה להודיע עם קבלת החלטה זו כי היא לוקחת אחריות מלאה על פרנסתם של כל עובדי תעשיית התיירות, לכל דחייה נוספת. בתוך כך, על הממשלה להציג ולספק פיצוי ותכנית כלכלית לכל העסקים ועובדי התעשייה, עד האחרון שבהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים