שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בדיקות אנטיגן יוכרו במוסדות רפואיים
הוועדה אישרה
ועדת הבריאות אישרה את תיקון מס' 30 לצו בריאות העם שהחל ביום שני האחרון לביטול חובת בידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה, כולל מי שאינו מחוסן או מחלים
בדיקת קורונה | צילום: Fusionstudio, שאטרסטוק

ועדת הבריאות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב אישרה את תיקון מס' 30 לצו בריאות העם שהחל ביום שני האחרון לביטול חובת בידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה, כולל מי שאינו מחוסן או מחלים. מאומת לקורונה עדיין מחוייב בבידוד.

בתיקון הצו נקבע כי אדם יוכל לקבל הוראה פרטנית מהמנהל, ראש השירות או רופא מחוזי לשהות בבידוד במקרה של מגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן או אם הוא היה במגע הדוק עם חולה ונמצא במוסד עם אוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה או שהוא חוזר בטיסה או בכלי שיט והיה במגע הדוק עם חולה. בדיון הוסבר כי הותרת הוראה זו נדרשה על מנת להתמודד עם מצב חירום שבו מתרחשת עליה חריגה בהיקף התחלואה הקשה או מתגלה זן חריג.

עוד נקבע בתיקון הצו כי חובת עטיית מסכות במוסדות בריאות, רפואה ורווחה תישאר כשר תחולת הצו בעוד חודש עד עד ליום 22 ביני 2022. בתיקון הצו מובהר כי החיוב לעטות מסיכה במקומות הנ"ל הוא רק במקום שיש בו מטופל.

תיקון נוסף בצו מגדיר את ההכרה בבדיקות האנטיגן כהוראה קבועה. כמו כן, חובת בדיקות למבקרים שאינם מחוסנים במוסדות של מגן אבות ואימהות, יהיה זהה למחוסנים שהתנאי לכניסתם הוא הצגת אישור על ביצוע בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית או הצהרה שביצעו בדיקת קורונה לשימוש בייתי ותוצאתה שלילית. ההשוואה בין המחוסנים ללא מחוסנים, נעשית ע"פ הצו מאחר והיקף האוכלוסייה הלא מחוסנת/ מחלימה זניח, וכן לאור צמצום הפערים בסיכון להדבקה והירידה הכללית בתחלואה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים