שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » איש העסקים בועז יונה הוא החשוד בהונאה
הותר לפרסום
יונה הוא מנכ"ל ובעלי חברת חפציבה לשעבר כאשר על פי החשד, הוא פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל
אזיקים, שחיתות, גזר דין | צילום: IhorL, שאטרסטוק

הותר לפרסום הבוקר (ד') כי מנכ"ל חפציבה לשעבר, בועז יונה, הוא איש העסקים החשוד בעבירות הונאה והלבנת הון. הוא עוכב אתמול לחקירה בחשד לעבירות הונאת נושים, עבירות פשיטת רגל וחדלות פרעון, וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

החקירה מתנהל בנוסף נגד מעורבים נוספים, בני משפחה ומקורביו. שכן על פי החשד, הוא פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל וזאת, בין היתר, באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים. היקף חובותיו עומד על כ-1.8 מיליארד ש"ח.

כאמור, יונה הורשע בעבר בעבירות מרמה שונות, בפרשה של קריסת קבוצת חברות בניה ואף ריצה עונש מאסר ממושך. החובות שנתבעו מהחשוד במסגרת הליכי פשיטת הרגל בהם הוא מצוי, גבוהים ביותר ומסתכמים בכ-1.8 מיליארד שקלים.

עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, חיפושים בביתו של יונה ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור ליונה.

במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים. יונה ומעורבים נוספים עוכבו וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. יונה נחקר ביום שני במשך שעות ארוכות ובסופם שוחרר למעצר בית.

עורכי דינו, בעז בן צור ורון סמוראי, מסרו בתגובה: "הטענות נגד מר בועז יונה הן טענות ממוחזרות שהועלו כבר בעבר. עד כה בתי המשפט לא מצאו ממש בטענות שהועלו כנגד מר יונה. מר יונה פועל כדין במסגרת ההליכים המנוהלים, ופעולות הכונס הרשמי נעשו על מנת להשיג מטרה זרה ולנסות להשפיע בצורה פסולה על הליך אזרחי המתנהל בין הצדדים. הכונס הרשמי מנסה להחיות בתואנות שווא הליך פשיטת רגל הנמשך כבר 15 שנים, שמזמן היה צריך לסיימו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים